Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Smutsiga sanningar om SD!

Det är inte ofta jag håller med Jimmie Åkesson men jag håller med honom att sådana som Michael Hess inte har något i ett svenskt riksdagsparti att göra:

"Det finns i vårt parti människor som har de har åsikterna och ibland inte förstår att man tycker inte så, man yttrar sig inte på det viset. Gör man det i vårt parti så är man inte välkommen, svarade Jimmie Åkesson"

- Fyra hundra tusen euro motsvarar ungefär i svenska kronor fyrtio tusen miljarder kronor. Hävdade SD i Sveriges riksdag.
  • KillBill
    felix le chat skrev 2015-06-02 21:33:36 följande:
    Jag mitt spån trodde vi pratade juridik och inte politik.
    Ja om du trodde att tråden "Smutsiga sanningar om SD!" är en juridisk tråd så är du ett riktigt spån

- Fyra hundra tusen euro motsvarar ungefär i svenska kronor fyrtio tusen miljarder kronor. Hävdade SD i Sveriges riksdag.
  • KillBill
    felix le chat skrev 2015-06-02 21:48:47 följande:
    från # 1638 har vi andra diskuterat en dom i hovrätten
    Ja men det finns 1635 inlägg i denna tråd som inte berör juridik.

Jag tyckte att den juridiska aspekten är utredd. Hess frias av Hovrätten gällande hets mot folkgrupp men Hovrätten konstaterar samtidigt att Hess utryckt sig okunnigt och kränkande. Vad finns det mer att tillägga liksom?
  • KillBill
    Rataxes skrev 2015-08-03 20:03:36 följande:

När man inte kan slå emot argumenten så attackerar man stavfel istället.
    Nu håller jag inte med SD i många frågor, men detta är väldigt barnsligt.

Två debattörer som tror att det är SD själva och inte någon reklambyrå som är skyldiga till fadäsen...

Ödslar inte tid på anonyma nick.
    Jag skäms som svensk över att turister ska behöva ta del av (och därigenom vara en del av) SDs främlingsfientlig propaganda. Sedan blir det ju inte bättre av att stolpskotten till reklambyrå inte kan stava.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2015-08-03 20:26:07 följande:
    Jag skäms ju lite mer över att våra myndigheter låter tiggare förorena gator och torg så att våra turister tvingas kryssa mellan avföringshögarna...

Jag har besökt länder där detta är vanligt förekommande.

En gång.
    Men sedan något år tillbaka hittar du tiggarna i princip alla av Europas större städer och detta är väl mer av ett europeiskt problem än ett svenskt problem?
  • KillBill
    Rataxes skrev 2015-08-03 20:37:35 följande:
    Sist jag var i London såg jag kanske 5 tiggare på 3 dagar, det ser jag på en femminuters promenad i min stad med 20 000 invånare...
    Länge sedan jag besökte London så jag vet inte men i Köpenhamn och Oslo har jag stött på många tiggare ( även om tiggarna i Köpenhamn kanske utrustat sig med flöjter eller lustiga hattar för att komma förbi tiggeriförbudet).
  • KillBill
    nihka skrev 2015-08-04 16:03:34 följande:
    Jag tror inte det kommer att hålla för ett fällande. Kampanjen har noga granskats av SL innan de vågade ta in den och man har kommit fram att den inte bryter mot några lagar. Tiggare är inte en enhetlig grupp utan formellt sett random människor som sätter sig och tigger. Att sedan alla vet att det handlar om romer spelar ingen roll så länge ingen skriver ut det. Det är så SD verkar. En del kallar det för "smart" medan jag ser det som beräknat och sjaskigt.

Möjligen kan man hävda att kampanjen väcker så mycket anstöt och att uppsåtet också var att väcka anstöt till skillnad från vad man uppger, att be någon om ursäkt, att den på något sätt är olämplig utan att klart bryta några regler eller lagar.
    Jag tror som dig men är glad att så många visat sin avsky mot den vidriga kampanjen.
  • KillBill
    Velouria skrev 2015-08-05 23:16:13 följande:

Så uppenbart att SD ville provocera folk. De är riktiga attention whores (som jag skrev förut). Jag anser ibland att vissa är tröga och faller i SDs fälla (genom att riva tiggaraffischerna) men så tänker jag att människor i alla tider har gjort uppror mot makthavare. De flesta vill inte låta SDs rasism bli normaliserad och vissa vågar göra uppror trots att SD är kända för att ha följare som mordhotar SD-motståndare. Men eftersom SD och dess följare är av den mer aggressiva arten samt att SD nu fått sin dröm förverkligad ( att vara med i riksdagen ) så kommer de att fortsätta än värre med sin hatspridning och provokationer. Och de har alltid det där välkända esset i rockärmen gentemot motståndarna under tiden som de harkampanjar, nämligen att motståndarna är fascistiska antidemokrater så fort de reagerar mot SDs hatspridning.

Hatspridning kombinerad med listiga härskartekniker är en stor ingrediens i SDs framgångar. Vad göra åt detta?

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!