Inlägg från: Biffus |Visa alla inlägg
  • Biffus

Smutsiga sanningar om SD!

Perplex skrev 2014-12-06 15:40:15 följande:
    Nej det gjorde du inte. Om du förstått vad jag skrev och inte tänkte som en åsna så skulle du inse det.
    Du skrev "Varje mord, våldtäkt, misshandel, rån, stöld osv osv utförd av icke-svenskar som är boende här är ett brott orsakad av massinvandringen."
    Jag skrev "Varje mord, våldtäkt, misshandel, rån, stöld osv som har utförts av svenskar som bor här är en följd av att vi inte har utrotat svenskar."

Exakt samma argument, fast jag skrev svenskar istället för invandrare. Så jo, jag vände bara på det. 
  • Biffus
    Perplex skrev 2014-12-06 15:44:09 följande:
    Om du lyssnade på vad SD sa så hade du förstått varför.
    Det beror på att de är ett enfrågeparti. Annars hade de hållit det som Jimmie Åkesson hävdade var ett av deras viktigaste vallöften:

"Ett av våra viktigaste vallöften blir att helt ta bort pensionärsskatten." (Jimmie Åkesson, i SVD brännpunkt)
  • Biffus
    Perplex skrev 2014-12-06 15:44:54 följande:
    Vilket dom hade med i sin egen budget men som de 7 andra röstade bort, eftersom de andra 7 hatar pensionärer.
    Det är SD som gav vallöftet att slopa skatten för pensionärerna. Fast de röstade mot en sänkning.
  • Biffus
    Perplex skrev 2014-12-06 15:46:39 följande:
    På vilket sätt bryter det mot de mänskliga rättigheterna?
    Om man skulle minska invandringen med 90 % skulle ca 10 000 få invandra till Sverige.

Hittills i år har över 20 000 fått uppehållstillstånd i Sverige enligt EU:s skyddsgrundsdirektiv (ca 14 000 av dem klassas som alternativt skyddsbehövande, ca 6 000 är flyktingar enligt Genèvekonventionen). I gruppen om ca 14 000 personer finns det grupper som riksdagen nationellt kan styra över. Om man skärpte reglerna för dem skulle det ge en minskad invandring på knappt 2000 personer (enligt Migrationsverket). 14 000- 2 000 = 12 000. Redan i den gruppen är det fler än vad SD vill. Sedan ska man lägga till de 6 000 som är flyktingar enligt Genèvekonventionen, studerande/doktorander/forskare, arbetskraftsinvandring mm. 

Därför bryter det mot Europakonventionen för mänskliga rättigheter och Genèvekonventionen. 
  • Biffus
    Perplex skrev 2014-12-06 15:49:46 följande:
    Åter igen. Hur är det rasistiskt att vilja ha en ansvarsfull invandringspolitik?

Och du tycker att invandrarna har det bra i Sverige idag? Hoppas man aldrig ser dig gnälla på att dom är utsatta och fattiga eller vad det nu kan vara.
    Vem har påstått att det är rasistiskt att ta ansvar?

SD är rasistiskt därför att partiet är grundat på rasism. När Jimmie Åkesson gick med i partiet pyntades deras möten med hakkors. Alla toppnamn i SD har uttryckt rasistiska åsikter. 
  • Biffus
    Perplex skrev 2014-12-06 15:50:47 följande:
    Nej. Afrikanen som dödade 2 i Linköping bevisade att järnrör är jävligt farliga. Så Hur du fick in det där vet jag inte riktigt.
    Då är det väl dumt av Kent Ekeroth m.fl. att springa omkring med järnrör på stan... 
  • Biffus
    dendärmary skrev 2014-12-06 17:31:42 följande:
    Nej, även om MP vill det.

Men vi har ökat invandringen otroligt mycket sedan 2006 då Alliansen tog över.

Och hur många människor hjälper vi egentligen när de placeras i förorter där de varken hittar jobb eller annan sysselsättning? Relativt många invandrare röstar på SD för de är också trötta på sjuklöverns eviga skitsnack om att hjälpa när man egentligen bara skapar nya problem.

Det överlägset största partiet hos invandrare är S, men det beror förmodligen på att S är så starkt förknippade med bidrag. Men SD är ett större parti hos invandrare än MP, vilket är ironiskt med tanke på skillnaden i synen på just invandring.
    Fast du skrev att man i riksdagen inte får tycka annat än att vi ska ha fri invandring. Uppenbarligen få man det, eftersom att en absolut majoritet inte tycker att vi ska ha fri invandring. 
  • Biffus
    Gert skrev 2014-12-06 18:28:51 följande:
    Det är en Löfven-lögn. Det andra är också en lögn. Sluta sprid lögner.
    "Efter ett valmöte 1996 där förintelselitteratur brändes, bland annat författad av överlevaren Ferenc Göndör, och där Tina Hallgren-Bengtsson valtalade iklädd naziuniform framför en stor hakkorsflagga, beslutade partiet att förbjudabombarjackor och uniformsliknande klädsel vid sina möten."

Här är en bild från när detta skedde:

Detta var alltså ett år efter Jimmie Åkesson gick med i partiet.
  • Biffus
    Rataxes skrev 2014-12-06 18:00:53 följande:
    Alltså bryter Finland mot detta?

Stoppa pressarna

Biffus har stora nyheter...
    Jag har inte sagt något om Finland. 
  • Biffus
    dendärmary skrev 2014-12-06 18:03:47 följande:
    Vilket också de själva röstade på innan deras egen budget blev nedröstad.

Deras val att stödja Alliansen handlar inte om att de tycker deras budget var bättre, utan om att få sjuklövern att kliva upp ur sandlådan och föra samtal som vuxna människor.

Just befinner sig det politiska etablissemanget på samma nivå som Lars Ohly då hans vägrade sitta i samma rum som Åkesson efter valet 2010. Det är ett pinsamt uppförande.
    Personligen tycker jag att det vore enormt pinsamt att lova en sak och ge en annan.

Det vore fruktansvärt om de resterande partierna tog efter SD.
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!