Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Smutsiga sanningar om SD!

Gabbe75 skrev 2018-01-07 09:56:35 följande:
    Ingen rök utan eld. Är Ohly välkommen på Vänsterpartiets evenemang nu då? Om inte - varför då?

Det är ingen som har hävdat att Ohly är oskyldig. Vad jag har förstått så har han själv erkänt att han betett sig illa och han har bett om ursäkt så han vidgår på ett eller annat sätt den handling som han blev anmäld för. Sedan är inte allt olämpligt uppträdande straffbart och det kanske var därför som polisen la ner polisanmälan mot Lars Ohly? Frågan är varför du anser att Lars Ohlys trakasserier är värre än den sverigedemokrat som är polisanmäld för samma sak? Vad jag vet så har polisen inte bestämt om ärendet skall lämnas till en åklagare eller ej.  Känner du till något om den aktuella händelsen eller menar du att det inte är lika illa om en sverigedemokrat gör sig skyldig till sexuella trakasserier? Jag tror inte att en kvinna som blir utsatt för ett övergrepp av en sverigedemokrat ser några förmildrande omständigheter med detta, tror du det?

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Gabbe75 skrev 2018-01-07 11:54:10 följande:

Nej, ärligt talat tror inte jag att den kvinna som blir utsatt för ett sexuellt övergrepp bryr sig särskilt mycket om gärningsmannen är sverigedemokrat eller vänsterpartist. Just av den anledningen undrar jag varför vissa inom vänstern gör så stort nummer av det hela när gärningsmannen är SD, men väljer att mörka det hela när gärningsmannen kommer från vänster och/eller härstammar från annat land.

Ta bara fallet med Fredrik Virtanen där Aftonbladet i det längsta vägrade gå ut med hans identitet trots att hans namn och bild florerade överallt på andra sidor. SVT, Expressen m.fl. Däremot valde de att publicera namn och bild på Martin Timell. Detsamma gällde för övrigt gällande anklagelserna mot Soran Ismail.

Hur som tycker jag att alla partier oavsett om de heter SD eller VP ska städa bort människor som beter sig illa. Sexuella övergrepp är inte okej i något parti och knappast något som gagnar någon opinion. Att däremot som Aftonbladet ha en utpräglad dubbelmoral i frågan gör mig direkt illamående. De kallar sig ju tom feminister. Snacka om hyckleri!

Då kan man fråga sig varför tidningarna skriver ut namnet på Lars Ohly (vars polisanmälan är nerlagd) men inte skriver ut namnet på sverigedemokratiska riksdagsmän som är polisanmälda för sexuella övergrepp? Före jul så var en SD riksdagsman polisanmäld för sexuellt övergrepp och nu är ytterligare en SD riksdagsman polisanmäld för sexuellt övergrepp men tidningarna skriver inte ut namnen på de sverigedemokratiska riksdagsmännen. Är inte det dubbelmoral? Blir du illamående av att tidningarna hemlighåller namnen på dessa misstänkta sverigedemokratiska sexbrottsförövare?
  • KillBill
    Gabbe75 skrev 2018-01-07 11:54:10 följande:

Nej, ärligt talat tror inte jag att den kvinna som blir utsatt för ett sexuellt övergrepp bryr sig särskilt mycket om gärningsmannen är sverigedemokrat eller vänsterpartist. Just av den anledningen undrar jag varför vissa inom vänstern gör så stort nummer av det hela när gärningsmannen är SD, men väljer att mörka det hela när gärningsmannen kommer från vänster och/eller härstammar från annat land.

Ta bara fallet med Fredrik Virtanen där Aftonbladet i det längsta vägrade gå ut med hans identitet trots att hans namn och bild florerade överallt på andra sidor. SVT, Expressen m.fl. Däremot valde de att publicera namn och bild på Martin Timell. Detsamma gällde för övrigt gällande anklagelserna mot Soran Ismail.

Hur som tycker jag att alla partier oavsett om de heter SD eller VP ska städa bort människor som beter sig illa. Sexuella övergrepp är inte okej i något parti och knappast något som gagnar någon opinion. Att däremot som Aftonbladet ha en utpräglad dubbelmoral i frågan gör mig direkt illamående. De kallar sig ju tom feminister. Snacka om hyckleri!

Virtanen blev uppsagd av Aftonbladet men den sverigedemokratiska riksdagsmannen som polisanmäldes för sexuella övergrepp före jul jobbar kvar. Vad tycker du om det?
  • KillBill
    Gabbe75 skrev 2018-01-07 12:34:00 följande:

Sverigedemokraterna kan inte utesluta någon ur riksdagen. Om vederbörande blir dömd lär han ju garanterat uteslutas ur partiet i var fall. Sedan om personen vill stanna kvar i riksdagen går det inte att göra något åt.

I fallet med Virtanen var/är han ju en synnerligen offentlig person. Hon som anklagade honom är också en offentlig person och hon gjorde det offentligt.

I fallet med Hanna Wigh vet jag inte om hon namngivet personen, men givetvis ska fallen behandlas med likformighet. Jag tror inte att något parti, men kanske framförallt inte ett parti som SD vill framstå som några som skyddar sexförbrytare och våldtäktsmän. Då har man garanterat kommit helt fel.

I fallet med Hanna Wigh så har namnet på den polisanmälde SD politikern för länge sedan offentliggjorts i sociala medier. Är det inte märkligt att tidningarna namnger vänsterpartisten men inte sverigedemokraten?

Borde inte Jimmie Åkesson ha sådan pondus att han kan förmå misstänkta sexförbrytare att lämna partiet?

Politik liksom dagspressen är förtroendebrascher och det är inte särkilt konstigt att SD tappar stort i oppunionen.
  • KillBill
    Gabbe75 skrev 2018-01-07 13:06:29 följande:

Det är en fötroendebransch helt klart. Samtidigt finns ju också möjligheten till att en person kan vara oskyldig.  Så nej - jag ser inte på något vis hur VP eller SD skulle ha något att vinna på att hålla sexualförbrytare under armarna. Det är väl också av den anledningen Lars Ohly inte längre är välkommen till vänsterpartiets evenemang får man förmoda. Du var även inne på att han erkänt. Jag känner inte till alla detaljer kring Hanna Wigh fallet.

Vad gäller SD:s opinionssiffror stämmer det ju att de troligen har fallit tillbaks en smula, men de är fortfarande med marginal tredje största partiet i Sverige.  Vi får väl båda hoppas att väljarna har förmåga att se mer till sakfrågorna än vad enskilda riksdagsmän tar sig för friheter gentemot andra.

Ja möjligheten finns man kan vara oskyldig till anklagelserna. Fredrik Virtanen är exempelvis inte dömd och det var initialt anledningen till att AB inte offentliggjorde hans namn. Är det inte dubbelmoral från din sida att du säger dig bli illamående över att Fredrik Virtanens namn inte omedelbart offentliggjordes men stt du inte bryr dig när sverigedemokratiska riksdagsmäns namn hemlighålls trots att de också är misstänkta för sexualbrott?
  • KillBill
    Gabbe75 skrev 2018-01-07 13:32:09 följande:

Jag förstår att du tycker det, men jag ser dubbelmoralen främst från din sida. För dig tycks det vara viktigare vad gärningsmannen eller den misstänkta har för politisk uppfattning snarare än vad som framkommit som fakta i målet. I fallet med Virtanen var det ju en mängd kvinnor som riktade anklagelser mot honom. Cissi Wallin gick ut offentligt.

I fallet med Hanna Wigh har det varit betydligt mera tyst.

Det är precis tvärt om. Jag ifrågasätter inte namnpublicering av Virtanen eller Ohly. Du däremot bryr dig inte om att sverigedemokratiska riksdagsmän som är misstänkta för sexualbrott tillåts vara anonyma. Det ör exempel på dubbelmoral från din sida.
  • KillBill
    Gabbe75 skrev 2018-01-07 14:18:07 följande:
    Så du tycker alltså att Aftonbladets hållning där de vägrade publicera namnet på Virtanen var felaktig?

För mig får gärna namnet på misstänkt SD-riksdagsman publiceras.

Om AB hade varit konsekvent och inte publicerat namn på personer som inte var dömda så hade detta försvarat ABs linje men nu publicerade AB Timells namn och då blir tidningens agerande ologiskt. En sak som är konstigt är att Expressens inte har fått mer kritik för deras dubbelmoral. Expressens mest kände politiske journalist är utpekad i metoo kampanjen men Expressen har vägrat att publicera hans namn.

• KillBill
    mr babelino skrev 2018-01-07 14:23:09 följande:
    Får man fråga när Hanna Wigh börjades ta på allvar?

Jag måste säga att det inte var särskilt oväntat att du skulle välja att försöka misskreditera den kvinna som anmält att hon blivit utsatt för ett sexuellt övergrepp. 

• KillBill

Haha skandalerna inom SD upphör aldrig.

SD-topparna i Göteborg, Jörgen Fogelklou och Björn Tidland, tvingas nu lämna sina jobb som politiska sekreterare.

- De har sysslat med lite grejer som man inte ska syssla med, säger Lars Hansson, kommunalråd för Sverigedemokraterna i Göteborg.

www.expressen.se/gt/sd-toppar-tvingas-bort-har-sysslat-med-oegentligheter-/

Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!