Digestive skrev 2019-10-19 16:29:18 följande:
Ja du Padriac... vi får väl hoppas att kognitiva beteendeterapeuter bara skriver ut sockertabletter för dessa sjukdomstillstånd och åkommor, med tanke på att de med molekylprecision och givna resultat avprogrammerar dem ur patientens DNA.
Även ett märkligt fenomen att folk kan söka sig vidare till andra terapiformer, efter att då ha besökt cellviskare inom den kognitiva beteendeterapin... man kan ju undra hur det inte känns nog för en patient att ha fått sitt sjukdomstillstånd eller åkomma avprogrammerat ur sitt DNA. Kanske vissa blodgrupper inte kan ta emot cellviskningen lika bra som andra, vad vet jag... något måste det bero på iallafall.
Förstår inte heller varför man gör djurexperiement för att undersöka fenomenet när man med helt ofarlig kognitiv beteendeterapi och inom samma terapiskolning, redan har mästrat det här fenomenet. Man vill ju tro att vetenskapsmän inte plågar djur helt i onödan, men, men... kanske en naiv tanke.
Och med tanke på åldern för den här psykoterapeutiska skolningens så kan man undra hur vi överhuvudtaget har så stora problem med dessa ärftliga sjukdomar och åkommor. Den psykiska och fysiska ohälsan i form av depressioner, fetma med mera ökar alarmerande i världen - medan allt som krävs och krävdes landar i att man själv eller någon nära släkting... sökt sig till en cellviskare inom den kognitiva beteendeterapin.
Så många frågor men så få svar.
Jag ångrar verkligen att jag och sambon inte gick till en cellviskare och fick DNA:t renat innan vi skaffade barn. I och för sig så har vi bara två barn så det kostar varken till eller från att skicka dem till en cellviskare... men folk som planerar att skaffa fler än två barn skulle kunna spara en rejäl slant.
Och dina uttalande får den kognitiv beteendeterapin att likna någonting som man parar ihop med lugnande rökelser, färglada tunikor och intensiv strupsång.
Jag hoppas inte att läkare oavsett vilken inriktning de har skriver ut sockerpiller utan att de ger sina patienter en adekvat behandling som hjälpe dem. Oavsett det är fysisk eller psykiska sjukdomar som är ärvda eller förvärvade. Den evidensbaserade vetenskapen hittar ständigt nya vägar - och där finns belägg för att KBT påverkar en del epigenetiska effekter.
Varken psykoterapi eller sockerpiller i sig hjälper mot hjärtsjukdomar eller andra fysiska åkommor - oavsett de är ärftliga eller förvärvade. - däremot har psykoterapi effekt på vissa psykiska sjukdomar, men inte alla.
Om du tror att en cellviskare - vad det nu är - ska hjälpa dig, din fru och dina barn så står det dig naturligtvis fritt att besöka denne.