Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Smutsiga sanningar om SD!

Breaking Bad skrev 2014-12-04 19:50:04 följande:
    Tror du det på allvar? :)
    Japp. Cirka tio procent av väljarbasen har fått en kniv i ryggen av SD. Tror du att de kommer glömma och förlåta?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Perplex skrev 2014-12-05 10:53:29 följande:
    SD's budget innehöll mer pengar till pensionärerna. Då är det väl de andra 7 som dolkat gamlingarna?

Jaha. Så när SD röstar ned en budget som gynnar de gamla, så är det alla andras fel att SD röstat ned en budget som gynnar de gamla?

Klassisk SD-logik - "buhu, jag är oskyldig, han sprang in i mitt järnrör upprepade gånger!!!!"

• Dorian Ertymexx
    JoBa skrev 2014-12-05 11:01:58 följande:
    SD röstade för alliansens budget efter att den egna fallit. Alltså har de röstat för en politik som går emot den de själva säger sig vilja föra. 
    De gjorde detta endast i syfte att skapa kaos och elände. De röstade för oppositionens budget ENBART i syfte att fälla en regering som inte dansade efter deras pipa. (I SD:s fall kanske vi inte skall säga "dansa efter deras pipa" utan snarare "marschera efter deras stöveltramp".)
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/robertaschberg/article19970304.ab

Aschberg tells it like it is!
  • Dorian Ertymexx
    Perplex skrev 2014-12-05 11:18:26 följande:
    Du är medveten om att många invandrare(ungdomar) kallar varandra för importer?
    Att vi har haft politiker som rest runt i MENA länder för att få "flyktingar" att åka till Sverige gör ju att import ordet är rätt träffande. Men för att veta om det måste man ha hängt med i politiken.

Du verkar inte riktigt frisk, men vill du se rasister så gå in i närmaste moské under en bönestund.
    Import syftar på en vara, ett dött ting. Eller möjligen slavar. Underordnade människor, då normala människor ju inte kan vara slavar, enligt klassisk logik. Så vad du gör är att kalla invandrare för undermänniskor eller för döda objekt. Men du är inte rasist, eller..?
  • Dorian Ertymexx
    JoBa skrev 2014-12-05 12:08:25 följande:
    Jag följer mina egna tankar. Inte dem som du bestämmer passar på hur "logiken går till här på familjeliv".
    SD:s egen budget föll för att 49 mandat i riksdagen inte räckte för att vinna över alliansens 142 mandat i röstomgången där de två ställdes mot varandra. Varför dessa 142 ledamöter valde att inte stödja SD:s budget är inte svårt att gissa, det har med all säkerhet att göra med att de valde att stödja den budget deras egna partier varit med att arbeta fram.
    Sedan ställdes alliansens budget mot regeringens. I det ögonblicket struntade SD i sina tidigare utfästelser till väljarna och valde att aktivt stödja alliansens förslag trots att kutym är att lägga ner rösten i det läget. De har röstat FÖR en politik som går på tvärs med den de ljög i väljarna att de står för innan valet. Rösterna var inte MOT regeringen, de var FÖR alliansen. De har hjälpt till att driva igenom en politik som de låtsades att de inte ville ha.
    Man är väl i och för sig ganska van vid att politiker inte klarar av att leva upp till vad de lovar, men maken till politisk oärlighet tror jag aldrig Sverige har skådat tidigare. Två månader efter valet bryter SD en räcka löften -- helt ogenerat. Två månader lyckades de hålla masken - sedan visade de sina rätta ansikten. Bråkstakarna har bytt bombarjackan mot slips och kostym och järnrören mot voteringsknappar, men takterna är desamma.
    Det är ju inte ens en nyhet - SD röstade ju glatt för förslag under förra mandatperioden som solklart slog mot pensionärer, arbetare och fattiga. De är ett rikemansparti som låtsas vara ett parti för vanliga människor!
  • Dorian Ertymexx
    lundiis skrev 2014-12-05 13:27:59 följande:
    Skulden kan inte placeras på Sverigedemokraterna. Den här kaotiska situationen hade undvikits om man i ett tidigt skede, efter SD:s riksdagsinträde, avväpnat dem genom att lyfta deras frågor gällande invandringspolitiken. Istället för att tävla om vem som kan hojta rasister högst borde man ha spelat med öppna kort, redovisat tydligt för invandringens kostnader och dess lönsamhet. Därmed startat en debatt. Istället valde man att ignorera och isolera väljarnas budskap. Den politik man bedrivit har varit grogrunden för SD. Man knuffar praktiskt taget väljare i deras famn. Faktum är att SD gjorde det vi väljare ville: fällde regeringen!
    Och igen då: http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/robertaschberg/article19970304.ab

"Om ni bara gör som vi vill så behövs vi inte"-logik är bara askorkad. För - om SD bara hade röstat som V så hade ju V inte behövts, eller hur?
  • Dorian Ertymexx
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-05 13:39:57 följande:
    Och igen då: www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/robert...

"Om ni bara gör som vi vill så behövs vi inte"-logik är bara askorkad. För - om SD bara hade röstat som V så hade ju V inte behövts, eller hur?
    Det är dessutom ett väldigt tydligt tecken på att SD är ett enfrågeparti, om det bara är just en fråga som skulle göra SD överflödigt. Men de är inte rasister, onej!! Drömmer
  • Dorian Ertymexx
    JoBa skrev 2014-12-05 13:38:58 följande:
    Jag håller inte med dig.
    Jag håller med om att det är fegt av de andra partierna att de aldrig tagit debatten med SD, utan ägnat sig åt det du så träffande beskriver som "hojta rasister".
    Att man tycker att detta är fel betyder dock inte att SD betett sig rätt. De har ägnat sig åt ett djupt ohederligt spel och tagit hela landets ekonomiska plan som gisslan i sin iver att bli dem som skriker "dumma dom" högst.
    Jag tror inte alls att "vi väljare" ville att regeringen skulle falla på grund av ett gäng rötägg och bråkstakar. Du kanske ville det, men inte jag. Jag vill ha någon jävla ordning i en riksdag - SD har bevisat att de vill motsatsen.

Precis - varför skulle vi 87% vilja att en regering som vi röstat fram demokratiskt skulle falla?

Lustigt det där, SDs demokratisyn, de tycker att alla ska leka med dem, men de vill inte leka med någon.

• Dorian Ertymexx
    JoBa skrev 2014-12-05 14:05:50 följande:
    Ja, hade det inte kostat närmare en halv miljard kronor bara att genomföra nyvalet plus de stilleståndskostnader vi måste dras med när landets styre lamslås hade man kunnat skratta åt eländet. Och detta skall man försöka få till att man gjort för att det är "bäst för Sverige"...

Till en sund demokratisyn hör att man skall kunna inse när man är nedröstad, och acceptera detta. Man kan fortsätta debattera och bilda opinion i hopp om att vända situationen - men att bara obstruera och jävlas som SD gjort är helt fel.

Inte ens de mest inbitna SD-fundamentalisterna kan väl i sin vildaste fantasi sitta och intala sig själva att det här spektaklet kommer att betyda något alls för den faktiskt förda immigrationspolitiken, vare sig före eller efter den 22 mars 2015?!
    Johodå, för Jimpa är gud och Mattias Karlsson hans profet!!!!!!!! (...fast översatt till en lång ramsa om "PK-media", "extremvåldsvänstern", "massinvandringsimporten" och "batikhäxemanshatarfeministerna")
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!