Inlägg från: Elake |Visa alla inlägg
  • Elake

Smutsiga sanningar om SD!

Biffus skrev 2014-10-09 20:15:40 följande:
    Säg ett samhälle (historiskt) som blivit fritt och öppet av nationalism, särbehandling av vissa religioner och sexuella läggningar.
    EEEhm. du måste ha fått allt om bakfoten. Särbehandling av religioner är ju det vi sysslar med i sverige just NU! Det är därför det går åt helvete. Vi lyfter islam till skyarna och låter allt annat stå tillbaka.
    I ett SDs sverige så är religion skit samma. man får tro på vilken gud man vill. Och man får be precis hur mycket man vill. SÅLÄNGE det inte står i konflikt med lagen eller med arbetsgivaren man jobbar för. Väldigt enkla grunder som SD är det enda partiet som står bakom.
  • Elake
    nihka skrev 2014-11-14 00:13:48 följande:
    Det lustiga är att hela den diskussionen har sitt ursprung i att SDare här påstått att  sjuklöverns riksdagsledamöter är så kriminellt belastade. Lite osmart att på så vis sätta spotlighen på att SD har 6 gånger fler dömda politiker i riksdagen än resten av partierna tillsammans.
    Eh nej. SD har inte 6 gånger fler brottsdömda politiker i riksdagen än de andra partierna
  • Elake
    nihka skrev 2014-11-14 01:14:58 följande:
    Jodå och det har styrks ett flertal gånger i denna tråd och andra, men det fortsätter poppa upp SDare som bara inte vill tro på det, vilket förstås inte ändrar på ett dugg.
    Nej, det beror på att de övriga kandidaterna inte granskats lika hårt som SDs politiker.
    Det kryllar av brottsdömda politiker inom 7-klövern också. MINST lika många som hos SD. Inget konstigt med det
  • Elake
    nihka skrev 2014-11-14 13:08:40 följande:
    Nej, det kryllar inte alls av brottsdömda politikerna i de andra partierna som varken våra domstolar eller befolkningen känner till.

Att SD har 6 gånger fler dömda politiker i riksdagen än resten av partierna tillsammans beror på att de har varit upp i rätten och fällts för rubricerade brott 6 gånger oftare än resten av partierna tillsammans.
    Nej det är fel. Det är helt enkelt bara så att ingen har lagt ner tiden på att söka på de övriga riksdagskandidaternas namn ordentligt och granskat hur deras förflutna ser ut. Inget konstigt med det
  • Elake
    nihka skrev 2014-11-14 14:38:49 följande:
    Nej, det är inte fel. Det finns bara ett begränsat antal riksdagsledamöter och deras bakgrund gällande vilka brott de är dömda för är genomlyst när det gäller samtliga partier.

Att SD har 6 gånger fler dömda politiker i riksdagen än resten av partierna tillsammans beror på att de har varit upp i rätten och fällts för rubricerade brott 6 gånger oftare än resten av partierna tillsammans.

Varför har du så svårt att ta till dig fakta?
    Men det är ju inte fakta. Alla ledamöter i riksdagen har inte granskats
    Det är endast SDs ledamöter som granskats till 100%. Inte de andras
  • Elake
    nihka skrev 2014-11-14 16:30:47 följande:
    Nu är det så att en fällande dom är en fällande dom och inget som är resultatet av någon granskning. SD har 6 gånger fler dömda politiker i riksdagen än resten av partierna tillsammans. Så ser det ut tills någon mer riksdagledamot får en fällande dom på sig eller något av partierna byter ut någon riksdagsledamot.
    Nej det är fel.
    Man har inte granskat de övriga partiernas medlemmar hurvida de har fällande domar på sig eller inte. Hur svårt ska det vara för dig att förstå detta enkla faktum?
  • Elake
    nihka skrev 2014-11-14 19:45:39 följande:
    Jo, det har man och det finns länkat till dessa uppgifter i denna tråd. Happy reading!
    Men det är ju det jag säger, det du länkat till bevisar klart o tydligt att alla inte granskats lika hårt ner i brottshistoriken som hos SD.
  • Elake
    FDFMGA skrev 2014-11-14 20:22:50 följande:
    Det är väl lika bra att ta Biffus inlägg en gång till, inte för att det hjälper - i jämförelse med en sverigedemokrat så framstår ju en guldfisk som en minneskonstnär.

Skrämmande siffror, och naturligtvis bara toppen av ett isberg, man kan ju på goda grunder anta att ledarklicken inom SD-klanen är mindre brottsbenägen än fotsoldaterna.

Eller också är det tvärtom, att narkotikabrott och misshandel är meriterande för en karriär inom SD-klanen - brukar ju kunna vara så i kriminella kretsar.
    Men nu gör du det igen, du länkar till något som du tar som fakta. Men som inte säger ett skvatt över huvud taget. LÄS VAD JAG SKRIVER!
    ÅTERIGEN! Hela jäkla mediasverige har grävt lössen ur varenda hårstrå på SDarna, därför missar man inte en enda fälld dom hos desssa ledamöter.
    Men denna djupa granskning har INTE gjorts på de andra ledamöterna.
    Ofattbart att det vägrar gå in i ditt huvud.
  • Elake
    FDFMGA skrev 2014-11-14 20:55:49 följande:
    Minns du ditt eget inlägg som föregick Biffus föredömliga arbeta med att gå igenom namnen på den lista över brottsliga "sjuklöverpolitiker" som någon länkade till. Av dessa namn återstår ett, någon som struntat i att betala tv-licensen.

Däremot har vi ett flertal brottsdömda SD-riksdagsmän.

Ja, jag förstår vad du menar, men så hår långt kan vi alltså konstatera att det tycks finnas en enorm överrepresentation av brottsdömda bland SD-riksdagsledamöter relativt de andra partiernas representanter.

Mot bakgrund av flashback och avpixlat och diverse privatspanande sverigedemokrater tror jag att Biffus siffror är ganska korrekta, även om det naturligtvis inte kan uteslutas att det finns någon licensskolkare till.

Jag betvivlar alltså att det finns så mycket mer att hämta om man körde samtliga riksdagsledamöters personuppgifter mot belastningsregistret.
    Tack, du har precis erkänt, att det inte är någon fakta ni lagt fram, utan att det är något no godtyckligt köper med hänsyn till vad ni TROR.
    Jag är nöjd där, för det bevisar exakt det som jag ville ha erkännt. Nu är jag nöjd.
  • Elake
    nihka skrev 2014-11-14 22:58:55 följande:
    Du menar att den superdigra lista som presenterats här av dina "sverigevänner" på alla "sjuklöverförbrytare"  INTE inkluderade just alla riksdagsledamöter. Så slarvigt! Vem ska vi skylla detta på? Hahahaha.

Du tror på din konspirationsteori så hårt att den blir sann för dig trots att dina "sverigevänner" grävt lössen ur varenda hårstrå på samtliga andra partier i riksdagen.

Slösa inte så med versaler. De är dyra Guld i mun
    Exakt så är det. Mina sverigevänner har inte dom resurserna som hela sveriges mediavärld att kunna granska ner på hårlössen på alla partier i sverige.
    Skulle media lägga ner lika mycket energi på varje enskild ledamot i hela sverige, så som man lagt ner på enbart SDs ledamöter, så hade statistiken sett exakt lika dan ut för alla partier. Så är det, så är sanningen, och du vet det. Men du har målat in dig i ett hörn och besitter ett ego som gör att du vägrar erkänna att du har fel. Men jag genomsyrar dig SÅ lätt!
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!