Inlägg från: Anghammarad |Visa alla inlägg
  • Anghammarad

Smutsiga sanningar om SD!

Lord Hans skrev 2014-10-05 15:56:10 följande:

Tyvärr tror jag att videon i Ts endast bidrar till ökat stöd för SD. En stor del av de 13% som röstade på SD gjorde nog det just som en protest emot den enorma propaganda och likriktning som finns inom svensk media idag. Tråkigt att folk inte verkar inse det.

Tyvärr tror jag du har rätt. Skulle tippa att Expressens kampanj veckorna före valet gav ett par procentenheter till SD. En del folk röstar på vad skit som helst bara för att protestera mot det de betcknar som etablissemanget. 
  • Anghammarad
    Daniel12 skrev 2014-10-06 12:25:11 följande:

Och här är några smutsiga sanningar om 7-klöverpolitikerna, dvs V, S, MP, C, FP, KD och M. Och kom sedan inte och säg att det bara är SD-politiker som gör sig skyldiga till brott!!

docs.google.com/document/d/1xO_kruy8hgikQBZ3KYJfpjN2RNXUiP-i3HFJVz84zL8/mobilebasic&ap=2

Är det den gamla trötta listan om folk ur andra partier än SD som dömts för brott? Varför plockar du inte fram en lista över brottsdömda SDpolitiker också så att man kan göra en vettig jämförelse? Eller menar du att det aldrig har hänt att en SD politiker gjort sig askyldig till något brott?
  • Anghammarad
    Elake skrev 2014-10-06 12:20:38 följande:
    Tyvärr, det där biter inte på oss SDare. Du måste komma med konstruktiv kritik mot vår POLITIK för att SDare ska rösta på något annat.
    Företrädare som beter sig illa finns i alla partier.
    Så var så god och försök omvända mig.
    Registrerade du detta nick bara för att skriva i denna tråd? Varför kunde du inte använda något av de andra nicken du har?
  • Anghammarad
    SatanLendMeADollar skrev 2014-10-08 22:12:52 följande:
    Då antar jag att förintelsen a judar också var okej. Eftersom det var ett majoritetsbeslut.
    Om vi nu helt bortser från Godwin här, skillnaden mellan SD och S vad gäller detta är att du inte kan hitta någon sosse som idag försvarar rasbiologiska intitutet eller, än värre, påstår att det aldrig existerade. 
  • Anghammarad
    Elake skrev 2014-11-16 16:15:37 följande:

Vad är det som är så svårt att förstå? Det är enkel matematik!

Ja det är ju en fråga man ständigt kan ställa sig. 
  • Anghammarad
    nihka skrev 2014-11-21 13:35:15 följande:
    Schönhuber var SS-nazist  sedan "inte nazist" och sedan nazist igen. Det handlar inte om "otur" och i synnerhet då det begav sig, att SD tyckte Schönhuber var en intressant figur att diskutera med.

Han var inte bara en intressant figur att diskutera med, han inbjöds officiellt av SD att valtala.
  • Anghammarad
    nihka skrev 2014-11-21 17:08:48 följande:
    Vet du vad han sa i sitt tal?
    En väldig massa floskler. Ganska märkligt att höra en nazist säga att han inte är rasist.

#t=538
  • Anghammarad
    Elake skrev 2014-11-26 01:55:13 följande:

Sen skulle jag vilja att "Nihka", "FDFMGA" och "Biffus" kommenterar den här nyheten.
    http://www.svt.se/nyheter/regionalt/svtuppland/moske-beskylls-for-att-inte-slappa-in-kvinnor-i-bibliotek

"? Jag förstår inte varför kvinnorna inte får vara i biblioteket? Jag kan inte förstå den typen av argument. Varje människa kan göra vad den vill men om de vill ha statsbidrag, så måste den hjälpa till och bidra till samhällets grundläggande värderingar. Och en av de värderingarna är jämställdheten mellan män och kvinnor, säger Abd al Aaqq Kielan, ordf Svenska islamiska församlingarna."

Har du ens läst artikeln?  
  • Anghammarad
    Elake skrev 2014-11-26 12:57:22 följande:
    Ja, men det var inte det stycket ni skulle kommentera. Nu har ni chansen, ni från 7-klövern, att på riktigt ta avstånd från dessa elementen som faktiskt förekommer inom islam, som vill sära på män och kvinnor. Var så goda att visa att ni inte är hycklare och faktiskt föraktar detta synsätt mot människor.
    Fast nu känner jag inte direkt att jag behöver ta avstånd från det bara för att du får för dig det. Lika lite som jag behöver uttala min avsky mot SDs ursprung. Det är lika mycket ett faktum att islam har en omodern kvinnosyn som det är att SD är sprunget ur en rasistisk organisation.
  • Anghammarad
    Elake skrev 2014-11-26 15:03:30 följande:
    Tack, det var väl inte så svårt att säga? Nu är jag äntligen nöjd iallafall. Du har bevisat att du inte är en hycklare. :)
    Ja jösses. Du försöker och försöker, men du lyckas inget vidare. 
  • Anghammarad
    Svt skrev 2014-11-26 15:04:42 följande:
    Skönt att någon erkänner detta.
    Jag skulle jag gärna vilja se er berätta vad ni tycker om att SD är sprunget ur uttalat rasistiska organisationer. Att partiet haft officiellt samröre med SS officerare och att SD politiker stått framför nazistflaggor iklädda uniformer och bränt judiska författares böcker på bål.
  • Anghammarad

Ett par saker får jag inte riktigt ihop.

SD-anhängare påstår att partiet är det Israel- och därmed också det judevänligaste partiet. Samtidigt svänger man sig slentrianmässigt med djupt nedlåtande kommentarer om Bonniersfären och "judemedia" samt om personer som uppenbart anses som fienden baserat på en uppfattad koppling till judendom. Hur går det ihop? 

• Anghammarad

Det vore kul att se reaktionerna om MP föreslår ett samarbete. Hur SD än gör då så blir det märkligt. Väljer man att samarbeta så vill jag väldigt gärna läsa kommentarerna från SDanhängarna som postar här vad det tycker om att samarbeta med MP och om de vägrar så vill jag läsa förklaringarna varför det  är demokrati att SD vägrar samarbeta med ett annat parti men inte tvärtom.

• Anghammarad
    Gert skrev 2014-12-06 18:28:51 följande:
    Det är en Löfven-lögn. Det andra är också en lögn. Sluta sprid lögner.
    Tänk, jag funderade lite tidigare på var du tagit vägen Gert. Men så kom du tillbaka och hade fel - igen...
  • Anghammarad
    Gert skrev 2014-12-07 18:58:24 följande:
    Det finns trådar här på FL där folk har röstat att det är rasistiskt att minska invandringen.  
    Det bevisar bara att man inte behöver vara Sverigedemokrat för att vara en idiot.
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!