Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Smutsiga sanningar om SD!

nihka skrev 2015-08-03 19:42:19 följande:
    SD inte ens kan stava rätt i sin hatpropaganda. En stor del av de turisterna med god engelska kommer att skratta åt SD:

nyheter24.se/nyheter/politik/805668-ser-du-pi...
    Märkligt att det inte fanns någon engelskspråkig som kunde hjälpa stackarna att korra texten.

Det borde väl räcka med att de misshandlar svenska språket.

Pinsamt. Synd att det inte går att förklara för turisterna vad SD är för något.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    trueone skrev 2015-08-03 19:50:45 följande:

Med tanke på skräcken jag har sett i turisternas ögon när dom har promenixat i Malmö så nej, dom godtar nog ursäkten.

Inte för att dom kommer tro på löften utan dom kommer aldrig mer hit men en ursäkt är dom värda.

Sannolikt en reaktion som uppstod när deras blickar mötte din.

Ser man till turiststatistik för Malmö så talar den sitt tydliga språk - allt fler hotellnätter bokas.

www.malmotown.com/sv-press/

• FDFMGA
    trueone skrev 2015-08-03 20:04:14 följande:

Vad nickar du under tiden du skämmer ut den svenska flaggan in i absurdum?

Rör inte min flagga.

Den är gul och blå, inte brun.

Och sluta försök skrämma bort turister från Malmö, de bryr sig ändå inte om uppsynen från en och annan sverigedemokrat som stirrar dem i ögonen utan fortsätter att strömma till.

13 procent plus hittills i år om jag inte minns fel.

Ja, herregud. Om jag kunde begripa varför Sverigehatarna vill lägga beslag på vår flagga. Finns väl bättre material att tillverka vuxenblöjor av om de nu vägrar att använda Tena.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2015-08-03 20:03:36 följande:
    När man inte kan slå emot argumenten så attackerar man stavfel istället.
    Nu håller jag inte med SD i många frågor, men detta är väldigt barnsligt.

Två debattörer som tror att det är SD själva och inte någon reklambyrå som är skyldiga till fadäsen...
    Visst är SD skyldiga.

Reklambyrå eller inte. De har fått in texten för granskning och godkännande.

På mitt lilla företag låter vi all engelskspråkig text vi står för med vårt namn granskas av personer som har engelska som modersmål innan vi släpper igenom texten.

En självklarhet, kan jag tycka.
  • FDFMGA
    trueone skrev 2015-08-03 20:15:22 följande:

Brun blir den om folk skiter på den som du gör.

Vad nickar du?
    Om du inte förstår frågan så förtydligar jag med, VAD STÅR DIN BOKSTAVSKOMBINATION FÖR?

23 sist jag kolade. 26 säkert nu, långt mer än du kan hantera när valet väl kommer.

Min flagga och mitt nick har du inte med att göra.

Kola, kan du ju få göra däremot.

Är det så att nästa reklamkampanj från hjärntrusten i SD bygger på att de "kolar" vad  pk-etablissemanget görSkrattande

Det verkar förresten inte hjälpa att du "kolar" i turisternas ögon och då ser deras skräck. du hinner förmodligen inte "kola" tillräckligt många för de fortsätter att strömma till i allt större mängder.

• FDFMGA
    trueone skrev 2015-08-03 20:15:22 följande:

Brun blir den om folk skiter på den som du gör.

Vad nickar du?
    Om du inte förstår frågan så förtydligar jag med, VAD STÅR DIN BOKSTAVSKOMBINATION FÖR?

23 sist jag kolade. 26 säkert nu, långt mer än du kan hantera när valet väl kommer.

trueone skrev 2015-08-03 20:42:04 följande:

Jaha, den vanliga oförmågan att svara på ens dom enklaste frågor.

Varför räknade jag inte med annat...

När du ändå är igång och vandaliserar genom att riva ner detta så varför använder du inte materialet för att skopa upp lite tiggaskit som ligger fritt på gatorna?

Bara 23 % i sista räkningen,, du borde dubbla dina ansträngningar och skriva mer.

Dina frågor är inte enkla. Jag antog att det var någon form av ritualiserat klanbeteende, inte några frågor.

Vad är det du räknar när du skriver 23 procent. Är det andelen turister som du skrämt bort genom att "kola" dem i ögonen, i så fall lyckades du inte skrämma iväg 77 procent av turisterna.

Jag tror heller inte att turisterna är så lättskrämda, sverigedemokrater är väl sällan vana att ta i ordentligt och därmed lite klena även fysiskt.

Om du har fått hjälp att tolka statistiken jag länkade till så kan du ju se att det bara kommer fler och fler turister till Malmö, trots att du "kolar" dem i ögonen.

Avföring från tiggarna. Nej, jag ser ingen sådan och detta trots att jag promenerar till och från jobbet genom ett av Sveriges tiggartätaste områden.

Kan det ha varit SD-klanen som lättat på trycket, månne? I så fall är det uteslutet - min flagga är en symbol för Sverige och inte avsedd att torka upp lort från Sverigehatare.

• FDFMGA
    nihka skrev 2015-08-03 22:44:49 följande:
    Så går det när man tar sig vatten över huvudet och beställer kampanjer man inte begriper sig på och varken får till faktadelen eller stavningsdelen. Taffligt!
    Taffligt, men samtidigt inte förvånande - faktakoll och korrekturläsning är företeelser som inte tycks existera i SD-land. Men det visar ju bara att SD tycks vara i fullständig avsaknad av allt som är självklarheter för alla andra.

En kontroversiell kampanj i tunnelbanan. Vad skulle vara första tanken hos alla utom hos SD: Att allt stämmer, inte ett kommatecken felplacerat, inte ett ord felstavat, inte ett påstående som inte är korrekt. Det är ju inte svårt att vinkla ett budskap ändå i precis den riktning man vill.

Det som förvånar mig är att man inte köper in kompetens, partiet har ju lika gott om pengar som de har ont kompetenta anhängare.

Sannolikt är det intellektuella moraset så omfattande att de inte ens är medvetna om dess existensSkrattande
  • FDFMGA
    Velouria skrev 2015-08-06 12:27:31 följande:
    Hört? smile2.gif
    Ja, det påstås ju att högläsning ska underlätta läsförståelsen för vissa, men tydligen inte alltid.

Problemet tycks vara att somliga inte riktigt förstår när det är relevant att efterfråga källa och när det bara är korkat.

Mer relevant är ju egentligen att ställa frågan "Vad grundar du din åsikt på?" än att begära källa på att den åsikt man nyss framfört är ens åsiktSkrattande
  • FDFMGA
    Prime skrev 2015-08-06 15:44:30 följande:
    Med tanke på att det stod ett antal fakta i texten är frågan högst relevant. Du kanske borde testa högläsning nästa gång så förstår du bättre?
    Nej, åsikter behöver inte någon källhänvisning, inlägget i sig är källa nog.

Det blir ju bara infantilt om man efterfrågar källor utan att precisera vad det är för uppgifter man ifrågasätter.

Att SD sitter i riksdagen? Att de flesta sa nej till normalisering av rasismen i senaste valet?
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!