Dragonkrydda skrev 2014-11-27 16:05:02 följande:
Titta, nu börjar du till och med bli lite nedlåtande, precis som jag sa.
Fast nu är det ju så att det handlar om att frysa ut, och inte om att välja att inte samarbeta. Men för att svara på din fråga. Nej, det anser jag inte. Men har du o andra sidan hört något parti säga "Vi ska se till att (som exempel nu) M och KD inte kommer få något inflytande alls!"? Där har du skillnaden på att välja att inte samarbeta och att frysa ut -MHO.
En allmän sanning inom SD? Så du har bara tagit för givet att jag är SD väljare alltså, intressant. Har jag sagt det någonstans? Eller yttrat mina åsikter på ett i dina ögon rasistiskt sätt? Eller tog du bara till en vild chansning? Jag är ledsen, men du gick på en nit. Jag har ingenstans yttrat varken sympatier eller åsikter som överensstämmer med SD, så det är dina fördomar som talar. Att någon som inte röstat på SD inte kan stå upp för deras sak.
Och nej, jag anser inte att man inte behöver bete sig för att man är chaufför - men då träffar man inte riktigt lika mycket folk och man framställs inte medialt.
Det får bli mitt sista ord nu i det här nu.
Jag hittar inget ens
lite nedlåtande i det jag skrev till dig. Däremot tyckte jag att det var
väldigt nedlåtande mot människor som kör lastbil när man som du anser det är sådant man kan göra om man inte klarar av att bete sig på ett sätt som du anser är vuxet:
Dragonkrydda skrev 2014-11-27 14:45:47 följande:
Ska man sitta i en riksdag, eller som högt uppsatt i vad det en handlar om så måste man kunna bortse från personliga åsikter och bete sig som en vuxen människa och behandla alla med respekt. Kan man inte det så kanske man ska börja köra lastbil istället.
Nit? Ja, jag tog för givet att du hade dina sympatier hos SD eftersom du försvarar deras gnäll om att det är odemokratiskt när ingen vill ha med dem att göra plus att du talade i nedvärderande termer om människor som kör lastbil.
Det här med respektera andra människor är ju inte SDs starka sida, men det är klart att det finns andra som tänker så här och dessutom väljer att försvara SD i en tråd som heter "Smutsiga sanningar om SD". Noterat.
SD i en fantasiriksdag skulle inte tveka ett ögonblick att inte samarbeta med eller frysa ut MP, kalla det vad du vill. SD gör ju allt de kan för att försöka trycka ut MP ur regeringen as we speak, så varför de själva anser att de måste få vara med där de inte är önskvärda och hur det kan ses som odemokratiskt förstår jag verkligen, verkligen inte. SD vill ju själva ställa minst ett annat parti där de själva jämrar sig över att de själva står idag.
Visst, DIP.