Smutsiga sanningar om SD!
Varför inte bry sig om sakfrågorna?
De som uttalar sig så extremt inskränkt gällande SD verkar uppenbarligen låta sina känslor spela dem ett stort spratt utan att de ens verkar ha satt sig in i någon enda av de viktiga sakfrågorna.
För mig är sakfrågorna mycket viktigare än att basera mina åsikter irrationella känslor.
Det är sant att det finns en hel del som är dåligt med SD, framförallt sådant som långt bak i historien var dåligt.
Och liksom i de flesta partier, främst V (VPK) men även S, M och de andra gamla partierna, finns det en hel del riktigt smutsiga sanningar när man går bakåt i historien, vissa (VPK) smutsigare än alla andra!
"-Den som är fri från skuld kastar första stenen..."
Jag har aldrig röstat på SD.
Men i EU-valet har jag nu bestämt mig för att rösta på dem.
Deras tydligt uttalade åsikter och mål gällande sakfrågorna är i de flesta fall klockrena för mig.
Jag har noga läst igenom alla partiers åsikter och mål gällande sakfrågorna och det blir då mycket tydligt att inget annat passar mig bättre än SD.
Först upptäckte jag detta när jag hade fyllt i SVT-nyheters barometer och mina svar på sakfrågorna hade mycket tydligt placerat mig hos SD (!).
Det kom som en överraskning men fungerade också som en väckarklocka för mig.
Ett av de första jag reagerad på var:
vårt land aldrig ska bli en skatteprovins som finansierar misskötta länder i en europeisk federalstat.
Sverige är i jämförelse ett jättelitet land uppe i kalla norden, med bara ca 10 miljoner invånare, och med en pytteliten ekonomi, medan gigantiska EU har totalt nästan 449 miljoner invånare.
Hur ska lilla Sverige kunna rädda ekonomin både för oss själva och dessutom för länder som ofta är både är korrumperade och missköter sin ekonomi?
Som t ex Italien (62 miljoner invånare), Frankrike (68 miljoner), Spanien 48 miljoner), Rumänien (19 miljoner), Portugal 11 miljoner), etc, etc?
De stora länderna Italien, Frankrike och Spanien har gigantiska statsskulder och kommer ju inte att kunna klara av att betala...
Hur ska det gå när lilla Sverige ska vara med och betala för att rädda och återuppbygga Ukraina (38 miljoner invånare!)?
Det är väl i princip bara Tyskland och möjligen pyttelilla Sverige som har förmåga att betala?
Kan någon inbilla sig att Tyskland som det enda stora landet med stark ekonomi, ensamma ska kunna betala för nästan hela EU med 449 miljoner invånare?
Ska vi i Sverige använda våra skattepengar till att betala de gigantiska ländernas misskötsel? Eller ska vi använda skattepengarna till våra egna gamla och sjuka och till den Svenska välfärden?
Ska våra skattepengar gå till korruption, och pensionärer, i Italien?
Eller till pensionärer i Sverige?
För mig har väckarklockan ringt.
Jag bryr mig om de för mig viktigaste sakfrågorna, och jag har bestämt mig att för första gången rösta på SD.
Mina skattepengar ska gå till Sverige och Svenskar, till våra gamla och sjuka. När mina föräldrar blir gamla och sjuka, när jag själv kommer dit, så vill jag att det ska finnas åtminstone något kvar av den Svenska Välfärden.
Och jag håller med dem om att mitt Europa bygger murar. Då kan Sveriges gator bli säkrare, kriminaliteten minska och vi invånare kan få ett tryggare liv.