Inlägg från: lundiis |Visa alla inlägg
  • lundiis

Smutsiga sanningar om SD!

JoBa skrev 2014-12-05 12:40:53 följande:
    Jag är över tre år, så jag vet mycket väl att SD röstade FÖR alliansens budget. Jag begär dock givetvis inte att en treåring (eller en vuxen person med en treårings mognad) skall förstå det.

I övrigt står det givetvis alla personer fritt att vara besviken på vilken politisk företrädare som helst. Det är självklart och inget jag tycker behöver sägas ens, trodde jag, men jag kan för tydlighetens skull poängtera detta i alla fall så slipper vi orda mer om det. Jag har aldrig pratat om någonting annat än SD:s oärlighet - andra partier har jag inte sagt ett ljud om.

På vilket sätt gjorde SD det som är bäst för landet? Varför är det bäst för landet att forcera fram en parlamentarisk instabilitet, ett politiskt kaos och ett mycket kostsamt extra val? Till vilken nytta?

Resten av din text är tyvärr nästan obegriplig. Ta ett djupt andetag och fokusera på vad det är du vill säga innan du börjar skriva, så blir det bättre.
    Skulden kan inte placeras på Sverigedemokraterna. Den här kaotiska situationen hade undvikits om man i ett tidigt skede, efter SD:s riksdagsinträde, avväpnat dem genom att lyfta deras frågor gällande invandringspolitiken. Istället för att tävla om vem som kan hojta rasister högst borde man ha spelat med öppna kort, redovisat tydligt för invandringens kostnader och dess lönsamhet. Därmed startat en debatt. Istället valde man att ignorera och isolera väljarnas budskap. Den politik man bedrivit har varit grogrunden för SD. Man knuffar praktiskt taget väljare i deras famn. Faktum är att SD gjorde det vi väljare ville: fällde regeringen!
  • lundiis
    Submariner skrev 2014-12-05 13:37:47 följande:
    Till och med för att vara en imbecill vänsterkramare var det här ett dåligt försök. 
    SÅ rätt, kan vi släppa gunghästen nån gång?
  • lundiis
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-05 13:39:57 följande:
    Och igen då: http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/robertaschberg/article19970304.ab

"Om ni bara gör som vi vill så behövs vi inte"-logik är bara askorkad. För - om SD bara hade röstat som V så hade ju V inte behövts, eller hur?
    Kan inte ta något Robban säger på allvar.
    Nu är det ju inte V som är Sveriges tredje största parti med mandat som kan stoppa budgetar från både höger och vänster regeringar. Sverigedemokraterna påverkar politiken, det gör inte vänsterpartiet i samma skala. Ingen kan bedriva sin politik längre, utan SD.
  • lundiis
    JoBa skrev 2014-12-05 13:38:58 följande:
    Jag håller inte med dig.
    Jag håller med om att det är fegt av de andra partierna att de aldrig tagit debatten med SD, utan ägnat sig åt det du så träffande beskriver som "hojta rasister".
    Att man tycker att detta är fel betyder dock inte att SD betett sig rätt. De har ägnat sig åt ett djupt ohederligt spel och tagit hela landets ekonomiska plan som gisslan i sin iver att bli dem som skriker "dumma dom" högst.
    Jag tror inte alls att "vi väljare" ville att regeringen skulle falla på grund av ett gäng rötägg och bråkstakar. Du kanske ville det, men inte jag. Jag vill ha någon jävla ordning i en riksdag - SD har bevisat att de vill motsatsen.
    Ok, jag respekterar din åsikt! Skrattande

Ingen vill ha en regeringskris, säkerligen inte SD heller som första alternativ. Men hade man i det läge som uppstått valt att lägga ner sina röster när opinionen ville att man skulle rösta för alliansens budget så hade man istället riskerat att reta upp sina egna väljare.
  • lundiis
    JoBa skrev 2014-12-05 14:16:08 följande:
    Du fattade inte vad texten handlade om, va?
    Jag läste den inte för att vara ärlig!

Jag läste citatet
  • lundiis
    Biffus skrev 2014-12-05 17:36:20 följande:
    Fast de röstade på alliansens budget efter att deras egna hade fallit. En budget som inte gav mer pengar till pensionärerna. SD är vågmästare - och de valde att inte infria det som de själva sade var ett av deras viktigaste vallöften.
    Tack och lov. Socialdemokraterna med mp som regering vore en katastrof.
  • lundiis
    Biffus skrev 2014-12-05 17:44:38 följande:
    Så att säga att en av ens viktigaste vallöften är att minska skatten för pensionärerna, för att sedan rösta ned en budget som skulle innebära detta, är inte att ljuga? SD-logik! Drömmer
    Den sänkta skatten var det meningen att pensionärerna själva skulle bekosta. Väldig generöst. SD har inte svikit pensionärerna, synen på hur en skattesänkning ska finansieras verkar gå isär. Alla tycker inte att socialdemokraternas politik är den bästa, hör och häpna.
  • lundiis
    Biffus skrev 2014-12-05 18:03:36 följande:
    Retar man inte upp sina väljare när man bryter mot ett av sina viktigaste  vallöften? 
    Invandringspolitiken är SD:s viktigaste fråga. Jag känner pensionärer som röstat på SD och det finns inga ilskna tankar där om partiet, den riktas mot Socialdemokraterna, mp, v och alliansen.
  • lundiis

Biffus skrev 2014-12-05 18:07:03 följande:
    Jag pratar inte om Finland. Jag pratar om SD, som vill minska invandringen så mycket  att det bryter mot MR.
    Norden är en ruskig plats låter det som, bara Sverige som är civiliserat.
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!