Inlägg från: Speakers Corner |Visa alla inlägg
  • Speakers Corner

Smutsiga sanningar om SD!

Bra tråd, 13% av sveriges befolkning som har rösträtt behöver bli påminda om vad det är dom röstat fram till makt egentligen.
    Det är för jävla sorgligt att människor har så lätt att blunda för så grova klavertramp bara man skrämmer dom lite och lockar dom med en bullerbytillvaro a la 50-talet.
    Då kastas all heder och etik rakt över bord. 
    Det gör mig genuint ledsen och orolig, sd och andra fascistiska organisationer är det största hotet mot Sverige idag. 

• Speakers Corner
    Biffus skrev 2014-10-06 21:07:37 följande:
    Okej, jag kollar på den här listan över brottsdömda politiker i andra partier än SD, och kollar hur många av dem som sitter i riksdagen.

C - 0 st
    Fp - 0 st
    S - 0 (en har nästan samma namn som en, men nära skjuter ingen hare)
    M - 1 (Tobias Billström, licenssmitning)
    Mp - 0
    V - 0
    KD - 0

Och SD...
    Roger Hedlund -  två fall av misshandel, tillsammans med en nazist.  Han var klädd i bombarjacka och sprutade tårgas i folks ögon. Han är även dömd för häleri, stöld och olovlig körning.
    Runar Filiper -  är dömd för bl.a. stöld, narkotikabrott och misshandel. Har 13 domar och har avtjänat flera fängelsestraff. Har funnits med i nazistiska Riksfrontens kontaktlista och har prenumererat på nazisttidningen Info 14.
    Linus Bylund - våld mot tjänsteman
    Markus Weichel - förtal
    Carina Herrstedt - dömd tre gånger för förtal

Det parti som representerar ca 12,9 % av riksdagen utgör 5/6 (ca 83 %). Fast man kan blunda, uppenbarligen... 

Kan du inte komma med något som är svårt att svara på istället? Åtminstone inte enklare än att lägga ett tvåbitarspussel? Obestämd
    Oj, ja det där talade sitt tydliga språk, 
    Det visar att sd verkligen inte är ett parti som andra.Rynkar på näsan
  • Speakers Corner
    nihka skrev 2014-10-06 20:28:29 följande:
    Ja, det kan du svara på så mycket bättre än vad jag kan. Jag rör mig inte bland pack.
    Touche. Skål
  • Speakers Corner
    Daniel12 skrev 2014-10-08 20:39:59 följande:
    Förstår verkligen inte denna alarmism över SD och dess ledamöter. Jag tror att svenskar i gemen lider av någon sorts trygghetsnarkomani där man föredrar att blunda för problemen än att tvingas se dem i vitögat. Inget parti vill erkänna att SD:s framgångar beror på att folk är rädda, inte litar på de etablerade partierna och i allmänhet ett ökande politikerförakt, samt en ökad otrygghet och ett ökat utanförskap i samhället. Varför är det så svårt för dem att se elefanten mitt i rummet? Varför är det så svårt att förstå att folk är rädda om den välfärd vi har och gärna vill behålla? Varför spottar man på arbetslösa och sjukskrivna svenskar samt pensionärer till förmån för att invandrare ska få komma hit villkorslöst och ha det så bra som möjligt? Varför SER man inte, varför HÖR man inte? Varningsklockan borde tas på fullaste allvar. Ändå denna ständiga stigmatisering av SD och SD-röstare. Jag förstår ärligt talat inte logiken..
    Du har inte förstått, vi spottar inte på någon som redan ligger.
    Det är sd som håller på med sånt.
    Jag ser också problemen och jag tycker det är förjävligt.
    Men att ta in ett fascistiskt parti gör ingenting bättre, det bara förstör för alla.
    Och bara det faktum att du skriver att det beror på invandrarna är ju så sorgligt. 
    Det visar hur fel ute du är, det handlar inte om invandrarna,
    Det handlar om snedfördelning av dom resurser vi har, som alliansen hållt på med.
    Det är dom redan besuttna som fått tillgångarna, det är dom som har gynnats på dom utsatta grupperna du nämner, inklusive invandrarna.
    Sen vet jag att sd gärna utmålar det som om det är invandrarna som är skurkarna, och det är just den inställningen som är så farlig, 
    Sverige är inte bra idag,men det blir bättre nu när vi har fått bort alliansen.
    Men vi ska inte göra det på bekostnad av grupper som är ännu mer utsatta än vi är i Sverige, på sätt som du och jag inte ens kan föreställa oss.
    Vi ska inte tappa bort vår humanitet och våra mänskliga värderingar som sd vill att vi ska bortse ifrån.
    Det är ingen stigmatisering av sd, det är en sund reaktion på deras uttalanden, beteenden och politik.
    Läs i tråden här och se filmen, det är nazister och kriminella människor du försvarar.
    Är du helt säker på att du vill göra det? 
  • Speakers Corner

Här använder sig Åkesson av maffiametoder och försöker utpressa Löfven att samarbeta med sd.
    Precis på samma sätt som maffian går runt till affärsinnehavare och restauranger och kräver pengar för att låta dom vara ifred.
    Inte ens Åkesson har fattat att dom inte har några som helst rättigheter att kräva samarbete.
    Dom har fått sina konstitunella rättigheter och mandat, som dom ska ha, men samarbete är frivilligt för alla partierna att välja vilka dom vill ingå sånt med.
    Och när dom inte blir utvalda är inte slutsatsen Åkesson drar att då ägna sig åt eftertanke och reflektion om hur sd ska kunna vinna dom andra partiernas förtroende, vilket vore det sunda.
    Nej, då blir det, det som kommer från ryggmärgen, att hota sig till det man vill ha.
    Vilket pajasparti det är ändå.

www.dn.se/nyheter/politik/akesson-varnar-lofven/

• Speakers Corner
    Daniel12 skrev 2014-10-08 21:52:29 följande:
    Ja men det viktiga är ju vad de vill göra åt politikerföraktet och utanförskapet..
    Här är Löfvens svar till alla som känner som du.
    Läs och begrunda utan att sparka bakut direkt är du snäll. 

"? Jag ser dig. Jag hör dig. Jag vet att du är inte nöjd med det samhälle vi har i dag och det är inte jag heller. Men tro mig: Sverigedemokraterna är inte lösningen. Lösningen är att vi investerar så att människor kommer i arbete, att ungdomarna klarar sig i skolan, att vi hjälps åt att hålla ihop välfärden. Det är lösningen, inte att peka ut några som syndabockar, sade Löfven."

Källa: Dagens Nyheter.
  • Speakers Corner
    Daniel12 skrev 2014-10-08 22:03:54 följande:
    Jag håller med dig i dina åsikter om alliansen. De har aktivt medverkat till att skapa ett otryggare samhälle med större klyftor, där är vi helt överens!

Faktiskt så blev jag glad att sossarna vann valet för det innebär att det kan bli ett slut på privatiseringar och utförsäljning av välfärden. Men den stora invandringen ÄR ett problem som inte kan förnekas! Och det måste man ta hänsyn till. Det handlar för guds skull inte om att döma ut människor efter härkomst, religion eller ras! Det handlar om att rädda välfärden så att alla, invandrare såväl som svenskar, kan få ett drägligt och värdigt liv. Är du med mig på den punkten?
    Det jag vänder mig mot när det gäller sd är inte i första hand att dom vill minska invandringen.
    Jag vet för lite för att kunna uttala mig om det, men jag vet att vi inte får stänga dörren för människor som flyr för sina liv.
    Det är inte en ekonomisk fråga, det är en rent humanitär fråga.

Nej, det jag vänder mig mot är det som inte skrivs ut i partiprogrammet.
    Deras hat och deras hets mot invandrare, främst muslimer.
    Det sätt dom smutskastar, hotar, kränker, förvränger, och ljuger.
    Det där som hela tiden slipprar ur dom, på alla nivåerna, från Åkesson som kallar muslimer för vår tids största hot, till lokalpolitiker som hävdar att judarna bar skuld till förintelsen och allt därimellan.
    Bekymrar inte det dig att det parti jag antar att du röstade på beter sig på det viset? 
    Och då har jag inte ens nämnt deras syn på religion, homosexualitet och kvinnor. 
  • Speakers Corner
    Daniel12 skrev 2014-10-08 22:35:36 följande:
    Det är ju så att Islam är en religion som förespråkar kvinnoförtryck, det kan man inte bortse från. Kristendomen har förvisso sina lik i garderoben, men den har utvecklats med tiden, medans Islam är kvar på medeltiden. Jag har kontakt med många bra och rättskaffens muslimer som inte alls är extremistiska på det sätt SD gärna vill utmåla dem som. Men extremismen (IS, al quaida, Hamas m.m.) är ett problem och jag tror att muslimer måste lära sig vikten av demokrati och kvinnors rättigheter för att kunna bli integrerade i det svenska samhället.
    Religionen ja, men det betyder inte att människorna inom religionen är såna.
    En sak vet jag och det är att människor är i stort likadana oavsett vart på jorden vi befinner oss.
    Dom allra flesta är rätt ljummet vardagstroende, vi strävar nästan alltid efter utjämning, harmoni och balans.
    Antagligen ligger det kvar från vi var stenåldersmänniskor, om det blir för turbulent, för mycket spänningar och konflikter, för mycket spretande viljor, då kan det bli farligt för gruppen och det där tror jag finns kvar i våra gener, vi vet, vi är flockdjur vi behöver varandra, alltså anpassar vi oss  till varandra och jämkar ihop oss.
    Så gör självklart också muslimer, dom allra flesta anpassar sin tro till dom omständigheter om råder och den tid som dom lever i. 
    Och vi vet i takt med att människor får det bättre och får mer kunskap, så minskar religionens påverkan.
    Jag är övertygad om att islam kommer utvecklas på samma sätt som kristendomen
    Jag tycker man redan ser tecken på det här och var.
  • Speakers Corner
    Daniel12 skrev 2014-10-08 22:35:36 följande:
    Det är ju så att Islam är en religion som förespråkar kvinnoförtryck, det kan man inte bortse från. Kristendomen har förvisso sina lik i garderoben, men den har utvecklats med tiden, medans Islam är kvar på medeltiden. Jag har kontakt med många bra och rättskaffens muslimer som inte alls är extremistiska på det sätt SD gärna vill utmåla dem som. Men extremismen (IS, al quaida, Hamas m.m.) är ett problem och jag tror att muslimer måste lära sig vikten av demokrati och kvinnors rättigheter för att kunna bli integrerade i det svenska samhället.
    Du svarade aldrig på om du inte blev bekymrad när du såg hur ditt parti beter sig? 
    Kan du inte svara på det, jag vill verkligen veta hur en sd: are känner inför alla skandalerna runt sd.
  • Speakers Corner

Och så har Juholt blivit utsatt för mordhot, pga det han skrev om Söder.
    Det är lustigt det där, sd pratar om åsiktsfrihet och demokrati med stora ord,men när någon säger något som inte gillas av sd, då är det puts väck med den ambitionen,
    Då skys inga medel för att få tyst på och smutskasta den människan som vågat drista sig till att skriva något negativt.
    Hur fan ska man kunna ta ett sånt parti på allvar eller ännu mindre samarbeta med det. 

www.dn.se/nyheter/sverige/juholt-hotad-efter-inlagg-om-soder/

• Speakers Corner
    Daniel12 skrev 2014-10-09 15:26:08 följande:
    Jävligt tråkigt och inte minst pinsamt. Men det faktum att de är det enda riktiga oppositionspartiet i riksdagen ger en inte mycket till val.

Man får hoppas att det kommer in lite nya företrädare som har rent mjöl i påsen.
    Tack för ditt svar, på något sätt gör det mig lättad men inte förvånad.
    För jag tror faktiskt inte att dom flesta sd-röstare har samma moral och etik som partiet.
    Vad menar du med att dom är det enda riktiga oppositionspartiet, menar du just när det gäller invandringen då? 
    Eller gäller det även övriga frågor,
  • Speakers Corner
    Daniel12 skrev 2014-10-09 18:19:43 följande:
    Inte bara invandringen, utan även kriminalpolitiken och deras ambition att återupprätta välfärdssverige som det har varit, med fungerande trygghetssystem och en sjukvård värd namnet, samt att pensionärer kommer att få det bättre.

Tänk på att 800-900 000 svenskar röstade på SD, tror du att de flesta av dem har dålig moral? I så fall är det jävligt illa ställt med vårt land. Jag tror att de flesta som röstade på dem är arbetarklass som är evigt trötta på att behöva betala skatt i ett land som hela tiden skär ner på vård, skola och omsorg och det sociala skyddsnätet och som upplever bostadsbristens och utanförskapets konsekvenser på nära håll. Samt upplever en ökad otrygghet i sina bostadsområden iom ökat våld och ökad kriminalitet. De flesta människor vill ha säkerhet och trygghet och veta att deras skattepengar inte slängs ner i ett stort avgrundshål utan går till viktiga samhällsfunktioner som är till för och gynnar var och en.

Det är inte så svårt att se logiken om man bara öppnar ögonen lite och inte bara skriver rasist i pannan på alla som ens vågar pipa något om invandringspolitiken.
    Ok. 
    Då förstår jag.
    Jag hoppas att du inte menar att jag har kallat dig rasist, för det tror jag verkligen inte jag gjort. 
    I mina ögon har du ännu inte sagt något rasistiskt, att vilja minska invandringen ser inte jag som rasistiskt och det har jag aldrig heller sett nån annan säga.
    Det är när man börjar tillskriva människor egenskaper baserat på härkomst eller anse att människor ska ha olika levnadsvillkor baserat på detsamma som jag tycker att det luktar rasism. 

Jag tror som du, människor har fått det sämre och osäkrare, i och med att alliansen slog sönder vår välfärd och våra trygghetssystem.
    Och det har varit ganska oroligt ute i stora världen en tid
    Och man vet att då ökar främlingsfientligheten och högerextrema partier går framåt under såna omständigheter.
    Vi ser det över hela Europa. 

Välfärden är det fler som vill bygga upp, den regering vi har nu till exempel.
    Jag tror vi är på rätt väg.
    Integrationen måste bli bättre absolut, men lösningen är inte att schackra med vår medmänsklighet och stänga dörren för människor i nöd.
    Vilket sd vill göra, för mig är det helt oacceptabelt. 

Klart att människor vill ha det tryggt och en vettig välfärd, men.jag tror att människor också vill och är beredda att betala lite för att kunna hjälpa utsatta människor.

Jag förstår människors rädslor och oro och önskningar,men det jag inte förstår och kommer aldrig förstå är hur man kan välja att bortse ifrån allt det smutsiga och rasistiska som sd står för och vill införa i vårt land, för att uppnå det.
    Hur kan man schackra så med sin etik, varför väljer man inte ett parti som både vill detsamma som man själv, men inte på andra människors bekostnad.
    Det är en gåta för mig. 
  • Speakers Corner
    Elake skrev 2014-10-09 20:28:42 följande:
    EEEhm. du måste ha fått allt om bakfoten. Särbehandling av religioner är ju det vi sysslar med i sverige just NU! Det är därför det går åt helvete. Vi lyfter islam till skyarna och låter allt annat stå tillbaka.
    I ett SDs sverige så är religion skit samma. man får tro på vilken gud man vill. Och man får be precis hur mycket man vill. SÅLÄNGE det inte står i konflikt med lagen eller med arbetsgivaren man jobbar för. Väldigt enkla grunder som SD är det enda partiet som står bakom.
    Jaså? 

www.interasistmen.se/religion/sd-topp-fornekar-evolutionen-vill-lara-ut-alternativ-skolor/

slutpixlat.blogspot.se/2013/04/sverigedemokraterna-och-religion-en.html
  • Speakers Corner

Om man efter att ha tagit del av den här tråden och med den kunskapen som man då har om sd, fortfarande tänker rösta fram dom till en maktposition, så skulle jag säga att man har en tämligen rutten människosyn och värderingssystem.
    Jag kan inte se att nån vettig människa skulle vilja stötta såna här typer.. 
    Det är en skam att dom sitter där dom gör. 

Tack Nihka för att du belyser oupphörligt vad det är för människor vi har att göra med här. {#emotions_dlg.flower}

• Speakers Corner

När man tänker på det pärlband av vidriga uttalanden och sviniga beteenden som det partiet visar upp är det för mig helt obegripligt hur nån kan lägga sin röst på det partiet. 

Två läsvärda krönikor.

www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/ingvarpersson/article21812962.ab

www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/karinpettersson/article21818995.ab

Känns det igen? 
    Här kan man läsa inlägg dagligen som spär på oro och utövar ren propaganda mot flyktingar.
    Tänk att en del kan bli så ynkliga. 

Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!