Har han någon chans?
Hur gamla är barnen?
Att du skulle förlora vårdnaden är inte troligt . Lite beroende på vålder och vad barnen säger kan det bli ett schemalagda umgänge .
Hur gamla är barnen?
Att du skulle förlora vårdnaden är inte troligt . Lite beroende på vålder och vad barnen säger kan det bli ett schemalagda umgänge .
Barnen är 7 och 9,5 år gamla och dom vill bo hos mig. Han har aldrig gjort anspråk på boendet.
Om jag erbjuder umgängestillfällen med en övernattning men om han avböjer pga att han tycker att det är för lite tid så kan han väl inte attackera mig sen att jag inte lagt manken till för att försöka lösa umgängesbiten med honom trots att barnen egentligen inte vill. Lite är väl bättre än inget alls anser jag men han ska tydligen ha sin vilja igenom och struntar ju helt i hur barnen känner. Min fråga i det hela var egentligen om jag behöver oroa mig för någonting, jag har ju gjort min del och erbjudit valfri helg en natt men han avböjer. Hur skulle en eventuell Tingsrätt se på en sådan sak?
Men han kan väl ändå inte påstå att jag inte gjort vad jag kunnat eller ja, han kan ju såklart påstå vad som helst men det kan väl inte ses som att inte jag uppfyllt min del som vårdnadshavare utan jag har erbjudit det jag kan?