Passiv inkomst
Lite nyfiken på det du kallar riskfritt . Vad är det?
Lite nyfiken på det du kallar riskfritt . Vad är det?
@kereza Jag tjänar inget alls på bloggen nämligen. Tanken är mer att jag ska använda den som ett plank där jag ,samtidigt som jag antecknar mina idéer , även delar med mig av mina kunskaper
@Chianti Några av sakerna jag nämner kräver startkapital, det har du helt rätt i. En passiv inkomst definieras som en inkomst som genererar pengar varje dag oavsett om du lägger ner tid eller inte, förutsatt att du till en början lägger ner tid för att få igång den.
Så det är lite hur man själv tolkar det hela men visst måste man till en början få igång "verksamheten" om man så vill kalla det. När det kommer till aktier och fonder är denna "verksamhet" kunskap i form av böcker och annat som gör att man blir insatt i ämnet.
@Kjell2 Hej jag nämner ingenstans något om riskfritt, skulle du vilja förklara i vilket sammanhang du menar att jag gör det ?
Riskfritt är per definition att du inte tar någon risk på att utföra något. Exempelvis en riskfri investering är en investering där du med 100% sannolikhet kommer få tillbaka ditt investerade kapital och lite till.
Ha en fortsatt trevlig kväll!