• Fiiaaa

BF Juni 2015

Fiiaaa skrev 2014-10-22 18:49:24 följande:

Dessutom vill jag ha sura grejer, har ätit klyftor av citron flera gånger. Det enda problemet med det är att det får mig att tänka på tequila-shorts från forna glansdagar och då vänder det sig direkt i magen. Kan inte tänka på alkohol utan att må illa. Supersura godisar funkar också.

Tequila-SHOTS, inte shorts haha. Undrar hur de skulle sett ut :)
  • Fiiaaa

Å vad tråkigt med försvunna symtom, blödningar och oro, känner med er <3 jag hade själv småblödningar nästan en hel månad min förra graviditet som tyvärr slutade i mf så jag vet hur frustrerande det är.

Den här gången har jag inga blödningar och mycket mer symtom, och försöker allt jag kan att inte oroa mig för mycket. Jag är i v 10 nu och symtomen kommer ju och går lite hela tiden, de är inte superstarka hela tiden. Illamåendet har ändrat karaktär flera gånger under de här veckorna och jag tycker nästan också att det börjat lägga sig lite nu. Jag tänker förutsätta att det är som det ska såvida inget annat händer!

Håller tummarna för att det inte är någon fara för er!

• Fiiaaa

Tråkigt att läsa att det blev lite dålig stämning i tråden idag. Kom ihåg att vi alla är här för att vi har ett behov av att ventilera och att vi är väldigt många och alla har olika personligheter, bagage och erfarenheter med sig in i det här och det kräver av oss att vi tillåter det att vars högt i tak och att vi har en hög toleransnivå med varandra. Alla kan inte vara lika, tänka lika, och hantera det här på precis samma sätt, och det är ju bara härligt egentligen! Så kom igen tjejer, pepp nu till de som har det jobbigt och inget skuldbeläggande :) vi hoppas ju alla på samma resultat även om en del hanterar det med att noja och andra med att handla bebiskläder, allt är ok!! Kärlek!

• Fiiaaa
    micra skrev 2014-10-27 21:15:31 följande:

Kommer ni förresten att ta reda på vilket kön ni väntar? Kanske en tidig fråga än så länge men eftersom namn redan diskuteras så. :)

Vi har tänkt en del på det och bestämt oss för att nog inte göra det. Vi vill inte riskera att bli påverkade av könet när vi handlar och förbereder oss. Det viktiga är ju att det är en bebis :)
  • Fiiaaa
    Alvolina skrev 2014-10-28 07:23:02 följande:

Även om man vet könet så finns det väl inget som hindrar att man håller sig neutral? Om man nu har den åsikten så tror jag inte att man kommer gå bananas på spets och klänningar bara för att det visar sig vara en tjej :)

En egen åsikt får de oftast runt 2-3 års åldern. Fram tills dess är det ju mamma och pappa, syskon, vänner och förskola som sätter normerna.

Nej det är klart, dessutom får man ju förr eller senare reda på könet och då får man ju försöka vara så neutral man kan. Däremot tycker jag att det känns rätt befriande att inte behöva veta från början. Tror att det är lätt att man påverkas undermedvetet även om man försöker att vara neutral. Dessutom är det rätt skönt att släppa fokus på kön såhär i början. Vi har pratat om det och tycker det känns värt att testa utan att veta därför :) men vi får se, man är ju ganska så nyfiken samtidigt, hehe ;)
  • Fiiaaa
    Sara787 skrev 2014-10-28 09:27:58 följande:

Varför ska man vara neutral?

10-28 08:52:42 följande:[/quote-nick]Nej det är klart, dessutom får man ju förr eller senare reda på könet och då får man ju försöka vara så neutral man kan. Däremot tycker jag att det känns rätt befriande att inte behöva veta från början. Tror att det är lätt att man påverkas undermedvetet även om man försöker att vara neutral. Dessutom är det rätt skönt att släppa fokus på kön såhär i början. Vi har pratat om det och tycker det känns värt att testa utan att veta därför :) men vi får se, man är ju ganska så nyfiken samtidigt, hehe ;)

[/quote]

Föredrar att inte gå in i en sådan ideologisk diskussion här. Alla gör som de vill, för mg är det viktigt att inte tidigt sätta ett socialt kön på barnet eftersom jag vet att det kommer att ske ändå. Men alla tycker olika och jag är helt ok med det :)
  • Fiiaaa
    Milie skrev 2014-10-28 12:28:33 följande:

Går in i vecka 8 imorgon. Spyr knappt, men har varit konstant illamående i en vecka. Blir helt skräckslagen då jag tänker på hur lång tid det är kvar. Det är nääästan så att jag ångrar mig, men jag vet att jag vill vara gravid..egentligen. Så jag får helt enkelt härda och skolan får väl gå åt Fan om det är det som krävs.

Å va jobbigt att du känner så! Jag känner delvis igen mig. Du är inte ensam! Jag har ju lite upp och ner, vissa dar mår jag rätt bra, andra dar kräks jag (kräktes i munnen på kontoret igår, inte kul), andra dar, som idag, har jag ett sjukt jobbigt gnagande illamående som ligger och lurar och inte vill ge med sig. Usch! Dessutom fungerar magen lite taskigt. Jag är i v 10 och tröstar mig med att det brukar bli bättre för de flesta runt v 12. Förra gången när jag fick mf i v 10 så kände jag absolut inget illamående alls, så jag tycker det är rätt skönt att känna av det den här gången även om det är galet jobbigt ibland. Sen känner jag mig så plufsig och svullen och ur form. Men det är värt det, jag vill så gärna ha en liten :)
  • Fiiaaa
    Carolaj83 skrev 2014-10-28 20:29:31 följande:

Ni kan ta bort mig på listan då jag fåt missfall IGEN! har i alla fall fått remiss för utredning på sofiahemmet nu 22 december. jaja allt känns skit just nu. önskar er alla lycka till

Beklagar, styrkekram och lycka till med utredningen!
  • Fiiaaa
    Gummsan skrev 2014-10-28 21:27:25 följande:

Har så jävla ont långt ner i magen idag. Usch så nojjig verkligen. Vill inte få missfall.....

Känner igen känslan, är ju verkligen så svårt att veta när det är normal molvärk för att det växer där inne och när det är tecken på nåt annat. När jag fick mf senast tyckte jag ändå att känslan var annorlunda, mer som hugg liksom, och dessutom fick jag blödning i samband med värken. Det är säkert bara graviditets-molvärk som du känner.
  • Fiiaaa

Alltså...jag gråter ju för allt just nu. Det senaste en video om några som gick in och sa ifrån när en kille blev mobbad. Ligger i sängen, kommer på hur knäppt det är att jag lipar för allt och får då världens skrattattack. Låg verkligen och vred mig och tjöt av skratt tills min sambo kom in och undrade hur det var fatt. Då försökte jag förklara, men när jag skulle berätta om klippet började jag böla igen. Eeehhh...var det nån som sa hormoner? Känner mig lätt labil...

Svar på tråden BF Juni 2015