BF Juni 2015

Jag har lite frågor om nån kan svara på det, har inte hunnit satt mej in i detta än så mkt och detta med att vara gravid är rena djungeln, tex med alla förkortningar å så.
VUL, när görs det? Och görs det för alla?
Jag var hos BM i torsdags och pratade, var det hälsosamtal eller inskrivning? Fick lite information + att hon tog vikt å bltr å lite sånt. Ska tillbaka 12 nov för blodprov inför KUBtestet om jag fattade henne rätt.
Har laddat ner lite olika appar som alla ger olika beräknat födelsedatum, + - 2 dagar, men hos BM räknade hon annorlunda än apparna, när jag enligt appen var i v6 förra veckan drog hon tillbaka att jag var i v5, ändå fick jag ett tidigare datum för förlossning, hur räknar de egentligen?
Hoppas nån kan svara på detta, som sagt, allt är helt nytt för mig och aldrig tidigare intresserat mej hur det funkar :)
Jättefin BFlista! :)
För att krångla lite kan nån få vara snäll och ta bort mig från 30 maj-2 juni och sätta in mig på bara 30 maj, är rätt säker på att det ligger närmast sanningen... :)
Och när ändå RUL var på tal, här får man det i v 19, nån som är lika långt gången som räknat ut när det är i förhållande till julen? Före? Efter? Efter nyår? Blir bara snurrig när jag ska försöka få det rätr
Jag har skjutit på cellprovtagningen i flera veckor nu. Först för att jag var nojig att vara där och peta under "fel" tider i cykeln även fast jag vet att det egentligen inte spelar någon roll. Sen blev jag ju gravid och nu vet jag inte om jag vill riskera att börja blöda. Inte för att blödning efter undersökning är någon fara, men för att jag kommer känna att jag inte kan vara helt 110% säker på att det faktiskt är från undersökningen. Gah. Men samtidigt vore det ju bra att få det bortgjort så det inte faller i glömska. Cellprovtagning är ju sjukt viktigt.
Tack för cred, Diamant!
Hur gör ni andra med kaffe/te/coca-cola och annat som innehåller koffein?
Jag har begränsat mig till max 1-2 koppar av kaffe eller te per dag. Jag är väldigt sugen på Cola light men det har jag inte druckit alls sedan jag testade positivt.
Jag blir mindre och mindre sugen på kaffe så jag kanske kan byta en kopp mot ett glas cola.
Hur gör ni andra med ert koffeinintag?
gu va ni skriver! härligt!
min dator gick sönder så nu sitter jag här med en ny en, fint!
Här är det illamående i vågor som gäller.. kan absolut inte äta kött! Det vänder sig i magen av tanken. Fisk kan jag tänka mig, men det är max.
Jag får väl ta fram gamla vegetarianvanorna igen (var veg i 6 år när jag var yngre) och nu igen tydligen, lite halvt.
Någon mer som har saker som absolut inte kan äta?
Ingen dille på något än bara, men det brukar komma senare.
Kände av brösten för första gången idag, ömmar och har sig. Så snart är det väl farväl med att sova på mage ett tag antar jag. :P
En annan sak, den där hemska svullnaden av magen i kombo med illamåendet som får mig vilja gå och spänna ut magen till max, har anlänt. Blä.. Värsta tiden med att vara gravid tycker jag faktiskt är när man börjar bli lönnfet/ babbig eller vad man vill kalla det utan att någon ser att det är en gravidmage.. haha
En av det charmiga med att vara gravid.. eller hur? Det och gaserna.. haha
Hur har ni andra det? Denna gången vet jag knappt vilken vecka jag är i.. får tänka länge.. Går in i vecka 7 på lördag.. ingenting än nästan.. men det rör sig framåt och på lördag blir det även lite utlandssemester. Härligt!
Tänkte bara kolla. Är det någon som har beställt alkoholfritt till en middag på en restaurang lite diskret. Är rädd att servitören ska röja mig^^ "jaha, och vem var det som skulle ha alkoholfritt?" Ska nämligen på en jobbmiddag snart och det betyder väldigt mycket för mig att inte behöva berätta än.
Mina systrar är tvillingar, det är typ min högsta önskan att få tvillingar :D
Men det ska också hoppa en generation om jag förstått rätt. Så mina döttrar har större chans/risk att få twins.
Det stod även att om man fått många barn så är det större chans att få tvillingar MEN det skulle kanske hägna ihop med åldern, att när man fått 4 eller fler så är man en bit över 30. Jag har 4 och är 26 . Så inga bra odds där :P
Hörrni... När började ni må riktigt illa eller få symtom på allvar?
Jag kommer lätt upp ur Sängen men har ett diffust illamående i halsen typ . Men det kommer inte igång. Börjar bli orolig nu. 6+1 idag..