BF Juni 2015
Har ni andra börjat äta Folsyra än?
Har ni andra börjat äta Folsyra än?
Hej!
Jag vill också vara med här! Osäker på när jag har BF, men ska till bm den 22a på inskrivning.
Eftersom jag har ett tag kvar tills jag får träffa en barnmorska så frågar jag er istället, vilka vitaminer ska man ta? Jag vill inte vänta med dom tills den 22a. Apoteket kunde inte hjälpa utan säger att man måste prata med bm först?!
Ååh inget kaffe :o
Hur gör man då? Är ju van att dricka mitt kaffe på morgonen :o
Jag är också glutenintolerant :)))
Gött, då har man några man kan vara gnällig ihop med ;) hehe
Det är en pina med mat asså!! Vetat om det i ca 5 månader (sjuk ca 2-3 år) så håller fortfarande på o vänjer mig. Hur länge har du haft diagnosen?
Har även DH, hudsjukdomen som ger utslag vid glutenintag.. Äter medicin mot detta men de vet inget om den (läkarna alltså) så jag måste sluta ta den nu när jag är gravid.. Är rädd för att det ska bli som innan jag fick medicinen, stora blödande blåsor och utslag som kliar så jag håller på o dö! (DH är en av de mest plågsamma hudsjukdomar som finns) :S
Vad "roligt" med flera intoleranta! Schär tillverkar rån, Supergoda, smakar precis som vanliga. Eller ja lite mer majsigt. Men goda! Köper mina på Coop :)
Hej alla gravida och glutenintoleranta! Jag äter enligt en kost som heter "Paleo". Fler av er vet säkert vad det är. En bra internetsida om man är trött på de som finns i glutenhyllan i affären är "Undervårttak" där ett par provar och tar vara på de bästa recepten som är mer än glutenintoleranta dvs i inga sädesslag och laktos. Paleo är en så kallad stenålderskost ungefär. Ett tips bara!
Okej, ska kika på det :)
Är lite krångligare då jag även är allergisk mot morötter och jod så mat är inte så kul kan man säga.. Var en riktig hemmabakare före diagnosen, men nu blir jag bara förbannad på att det ALDRIG blir gott!! :(
Okej, har du varit hos hudläkare och fått svar att det är Dermatitis Herpetiformis?
Jag har klådan trots att jag ätit glutenfritt i flera månader, det kan ta upp till två ÅR att bli av med det värsta! :( Otroligt hämmande för livet och att få medicinen som tar bort klådan var en gudagåva!
Dock finns det bara en enda medicin i hela världen som hjälper, och det är samma som användes mot spetälska förr :( Så den är otroligt tuff för kroppen och det finns inga som helst studier på om det påverkar foster eller gravida så jag ska sluta äta den ifall att..
Men det tar emot.. Då det gör så ont, och kliar så mycket att man gråter sig till sömns på kvällarna, kliar sönder sig så det blöder genom kläderna och man blir helt trasig på alla ställen där utslagen sätter sig (hela kroppen.. värst är ansiktet eftersom det syns så tydligt..)
Ni som är glutenintoleranta, äter ni ute? Min syster har också så hon får prickar som kliar och hon får det ALLTID var vi än äter även om det är mat eller kakor. Jag märker inget så sett men hon gör så det lär ju påverka mig med..
Ska man aldrig kunna käka ute igen? :(
Nä det är sällan.. Folk har så jäkla dålig koll på det här så man kan aldrig lita på restauranger!
Kan säga att Italien har bättre koll än Sverige! Och då är Sverige ett av de länder som har FLEST glutenintoleranta i världen!
Har hittat ett ställe där jag kan få glutenfri pasta ute och blir inte dålig dagen efter så det är inte kontaminerat iheller!
Annars blir jag alltid dålig efter att ha ätit ute så har slutat.. Gick till en tapas-restaurang och beställde en glutenfri mix, dagen efter var jag sängliggande :(