pottan skrev 2014-12-19 11:43:22 följande:
Hej flickor!
en fråga, hur har ni gjort med vinterjacka?
jag är i v 14 nu och har gått upp några kilo, så mina vanliga vinterjackor funkar inte längre, vill ju dock inte lägga massa pengar på en mammajacka som kanske bara används en säsong
Har provat massor med jackor men så fort man tar i åtanke att en mage ska växa så är det ju kört, större storlekar är ju förstora överallt ...
Jag har köpt mammamodell på HM. Snörning under brösten och ganska vid nertill. Tycker ändå att den i det vinterjacksmode som råder just nu funkar ganska bra - har använt den innan jag berättat för nån och det är ingen som misstänkt något.
Dessutom, tänker jag, är det mycket möjligt att det blir flera barn i nåt skede och eftersom det är vinter en så stor del av året är risken stor att man gravid och behöver en vettig vinterjacka. Den var inte så fasligt dyr heller (men inte heller billig..) - typ 70?. Minus nån procent, eftersom det var någonslags kampanj.
Jag var också fundersam kring hur jag skulle göra av samma skäl som du. Funderade på det där med större storlek, men konstaterade sedan att det ju är precis samma sak som att köpa en mammajacka, för möjligt är att man inte förblir den storleken efter graviditetet = en jacka som bara används en säsong. Hellre isf en mammamodell som sitter vettigt.