• Gizza

BF Juni 2015

TinkyWinky skrev 2014-10-06 18:48:48 följande:

Bara en liten fråga, varför är det många från maj som är med i listan, finns dte ingen maj tråd ? 

Jag fick bf 4 juni när jag kollade precis när jag plussat. Sen började jag kolla på ÄL och då fick jag bf 29-30 maj. Då hade jag ju redan skrivit in mig här så ni blir jag nog kvar. Skiljer ju inte så många dagar :)
    Dotter 130208 Lillasyskon BF 150530
  • Gizza

Var tvungen att föreviga mina test på samma bild kände jag... Såhär ser min stegring ut och nu ska jag sluta testa (som jag skrev förut fick jag en hel drös test gratis, annars hade jag aldrig testat mer än de tre jag hade hemma)

• Gizza
    Gizza skrev 2014-10-07 11:12:37 följande:

Var tvungen att föreviga mina test på samma bild kände jag... Såhär ser min stegring ut och nu ska jag sluta testa (som jag skrev förut fick jag en hel drös test gratis, annars hade jag aldrig testat mer än de tre jag hade hemma)

Kanske ska tillägga att första testet är på dag 3+3 efter mens. Idag är jag på 6+3.
  • Gizza
    Fläderpärlan skrev 2014-10-07 11:14:28 följande:

Vilket test/dag var din bim? :)

Har haft väldigt oregelbunden cykel, men hade bestämt att jag skulle testa dagen efter vi kom hem från Kreta, 16 dagar efter ÄL. Och då fick jag plus, dag 25 (22 sept).
  • Gizza

Är gärna med i Fbgruppen. Den var hemlig på fb va?

Stina Sundstedt heter jag, bild på mig och dottern på presentationen :)

• Gizza

Vad tråkigt JosPhi! :(

Hoppas ni snart får ett nytt plus på stickan och kommer tillbaka!

Kram!

• Gizza

Jag har ju lagt in mina test förut, mem här kommer de igen.

Första är från 3+3, sista 6+3.

• Gizza

Håller tummarna Limpan!

Och välkomna alla nya plus! :)

• Gizza

Jättefin BFlista! :)

För att krångla lite kan nån få vara snäll och ta bort mig från 30 maj-2 juni och sätta in mig på bara 30 maj, är rätt säker på att det ligger närmast sanningen... :)

Och när ändå RUL var på tal, här får man det i v 19, nån som är lika långt gången som räknat ut när det är i förhållande till julen? Före? Efter? Efter nyår? Blir bara snurrig när jag ska försöka få det rätr

• Gizza
    skorstenen skrev 2014-10-12 19:13:38 följande:

Vilka dagar är de andra testen från? :)

3+3, 4+0, 4+1, okänt, 5+4 och 6+3 om jag räknat rätt...
  • Gizza
    hemligönskan skrev 2014-10-13 06:03:45 följande:

Nu har jag en lite konstig fråga.. åt vilket håll pekar er livmodertapp?? Alltså för 1 och en halv vecka sedan pekade den inåt I kroppen och va liksom högt uppe men idag när jag var på toa och kände efter så pekade den neråt mot öppningen och var jättelångt ner?:// kan et vara tecken på missfall eller rör den bara på sig olika genom graviditeten?

Jag brukar känna på min tapp och jag tycker den känns annorlunda jämt, haha!

Ibland är den helt svullen och stängd, ibland känner jag hålet, ibland är den mjuk och ibland hård.

Den "ska" ju vara mjuk och låg när man är gravid, men jag tycker inte min är jättemjuk...

Har för mig att den kan peka bakåt och det är oxå helt normalt.
  • Gizza
    Wilbes skrev 2014-10-13 20:52:54 följande:

Maken och jag krockade med bilen idag. Bilen blev skadade men det var bara en stolpe på höger front så det blev inte en hård smäll eller så men otäckt. Jag har svårt att tro att det har påverkat men chocken har den har gjort att jag både har ont i kroppen extra mycket och naturligtvis ont i magen också varför inte liksom.... men det finns ingen möjlighet att krocken kan ha orsakat nått för den var inte så hård. ..

Vet inte riktigt vad jag ville få fram... jag har inte varit orolig för mf innan men nu är jag det.. sjukligt orolig :/

Fy vad läskigt!

Min syster och mina föräldrar krockade med bilen när syrran var i v 10. Hon satt i bak, inte fastspänd pga att hom var tvungen att försöka ta ratten från pappa som körde och fått nåt epileptiskt anfall (mamma som satt o fram försökte få bort pappas fot från gasen). Syrran fick en smäll mot magen av ryggstödet, och slog i höften, men Annars gick allt bra för henne och bebisen är idag en pigg och vild tvååring :)
  • Gizza

Milie: vaf är det för app? Jag har svårt att få rätt datum som BF då jag hade ÄL redan på dag 8...

• Gizza

Det vär med att immunförsvaret inte är det bästa när man är gravid kan jag skriva under på. Nu är jag förkyld. Igen. Var megasnorig precis när jag plussat och en vecka framåt. Nu hostar och snorar både jag och dottern... 8+1 idag.

• Gizza

Vi har berättat för våra föräldrar och syskon med familjer, plus min bästq kompis. Övriga får vänta till efter v 12.

• Gizza

Jag har inte mått illa en sekund, varken denna gången eller med dottern.

• Gizza

Jag hat oxå svårt att koppla att det här faktiskt kan gå bra.

Ska på inskrivning på måndag och har gjort upp med min bästis om en dejt efteråt. Känns jätteläskigt att göra upp om en sån sak, snacka om jinx liksom, kanske inte ens är gravid då om jag har otur.

Har jättesvårt att se framåt, tånka på RUL osv, även fast jag vill glädjas och vara positiv.

• Gizza

Jag ska på inskrivning på måndag (9+2). Känns som evigheter sen jag bokade den tiden så har varit en lång nedräkning... Känns skönt att vara så nära första milstolpen. Det är inte klokt vad de här första tolv veckorna går långsamt! (plussade iofs redan på dag 3+3, tillskillnad mot första gången när jag plussade på 5+3...)

• Gizza

Ni som vill vara med på Fejan kan lägga till mig, har rätt ovanligt namn.

Bild på mig och dottern.

Stina Sundstedt

Svar på tråden BF Juni 2015