Inlägg från: enannanmaria |Visa alla inlägg
  • enannanmaria
    Fiiaaa skrev 2014-09-30 16:04:52 följande:

Nån som vet vilken dag det är som hjärtat börjar slå?

I en gravid-app jag har står det 22-23 dagar efter befruktningen.
  • enannanmaria
    JosPhi skrev 2014-10-01 15:45:41 följande:

Var hos mvc för första gången idag!

Trodde jag skulle få bli lite lugnare pga mina misstankar om missfall, men allt bm sa var att det är normalt och att det förmodligen är helt normalt... Om två veckor ska vi på inskrivningen och ta en massa prover, dessutom ta beslut pm KUB och två veckor efter det vårt första UL!

Hur ställer ni er till KUB? Och fostervattensprov? Kanske tidigt att bestämma sig men spännande med era tankar kring det. smile1.gif

Vi gjorde KUB förra gången, men den här gången funderar jag på att göra MKP eller FVP pga min ålder. Har förstått det som att MKP kan göras tidigare än FVP. Om moderkakan sitter placerad så att den går att nå.
  • enannanmaria
    micra skrev 2014-10-01 18:55:08 följande:

Är det fler här som haft ett MA tidigare? I vilken vecka? Hur kommer ni göra, kommer ni be om ett tidigt vul?

Jag hade ett MA för många år sedan. I mars månad det året hade jag först ett tidigt MF i v. 5 och sedan ett MA i september månad samma år i v. 9. Den sommaren fyllde vår son 1 år och jag tänker i efterhand att både MF och MA berodde på att min kropp var ganska utmärglad av amningen, jag var nära undervikt. Sedan blev jag gravid igen i november samma år och då var kroppen stark nog och det gick hela vägen. Den gången var jag dock väldigt orolig och inne på extra VUL tidigt för att se så att allt såg bra ut.

Den här gången är jag än så länge lite lugnare och har inte bestämt mig för om vi ska be om extra VUL eller ej.
  • enannanmaria
    Fiiaaa skrev 2014-10-01 22:39:56 följande:

Hur är det med skidåkning förresten...? Nån som vet? Åker ju gärna både på längden och utför och är rädd för att det blir en låååång vinter utan skidåkning. Törs man åka utför och hur länge isåfall? Har hållit på och fundera på typ sälen i början av dec när det är premiär, men jag är redan då i v 16-17 och det kanske är lite riskabelt eller? Och längd...i bra längdspår ingår alltid backar, och jag känner mig nästan mer osäker på dem än på ett par stadiga slalomskidor i blå/grön pist... Kanske är lika bra att inse att det inte blir nån skidåkning i år, eller hur tänker ni andra (om det finns nån mer skidåkare)?

Jag kommer att hoppa över utförsåkningen. Maken blev påkörd sist av en tonåring som körde helt galet. Jag tänker att det är svårt att skydda sig mot sådana händelser. (allt gick visserligen bra för maken)

Angående att berätta för omgivningen så kommer vi att vänta tills efter resultat av prover osv.
  • enannanmaria
    slightlymad skrev 2014-10-02 15:42:44 följande:

Hej hörrni! Jag skrev i början på tråden och orkar inte läsa genom alla inlägg, det var över hundra sedan igår. Jag har börjat må illa och idag spytt första gången. Jag var på hälsosamtal i tisdags och barnmorskan nämde seaband. Är det någon som har erfarenhet av detta? Hjälper det? Funderar på att prova. Inget roligt med detta illamåendet.

Hej! Jag har Seaband och tycker att det hjälper. Men jag måste även börja dagen med att äta innan jag går upp ur sängen (typ ett kex). Dessutom måste jag undvika kaffe/te helt under förmiddagen. Jag kan ta lite te eller kaffe i samband med ett mellanmål på eftermiddagen. På förmiddagen fungerar det med lite grönt te, men ibland känner jag lite illamående även av det.

Håll koll på att banden placeras helt enligt medföljande instruktioner, annars hjälper de inte. Om jag ligger ner kan jag ibland behöva ha huvudet placerat högre än vanligt samt att jag mår sämre om jag ligger på sidan.

Lycka till och hoppas att det blir bättre!
  • enannanmaria

BF-listan

19 maj: JosPhi, första barnet, 22, Västervik

24 maj: Hemlig78, första barnet, 36 år

26 maj: Lina881, 26 år Blekinge

27 maj: Elsa83, första barnet, 30 år, Malmö

27 maj: MaHo89, tredje barnet (har ett änglabarn och ett barn som är 17 månader), 25 år, Västerbotten

28 maj: Flor Mariposa, tredje barnet, 32 år

28 maj: carolinheiner, andra barnet( 1 änglabarn) 26 år Halmstad

29 maj: enannanmaria, 36 år, tredje barnet, Götaland

30 maj/1 juni: wishing, första barnet, 30 år

30 maj/1 juni: Sinilam, andra barnet,24 år!

30 maj-2 juni: Gizza, andra barnet, 31 år, Uppsala

30 maj: Fiiaaa, 32 år, första barnet, Uppsala

30 maj: Luttanlej, 30år, Stockholm

30 maj: Joseeffin, 30 år, andra barnet, Göteborg.

31 maj: Summer88, första barnet, 26 år, Malmö

31 maj/1 juni : Manelma, andra barnet, 28 år, Stockholm

31 maj: Malin, första barnet, 22 år , Stockholm

1 juni: MalinA­87, ? , 27 år , Linköping

1 juni: saran86, andra barnet, 28år, Umeå

1-2 juni: ÄlskarMina, tredje barnet, 29år, Småland

2 juni: Kanien, första barnet, 25år från Sala

2 juni: banantelefon, tredje barnet, 33 år, Vallåkra

2 juni: Nhv, första barnet, 24 år , utanför Uppsala

2 juni: MinniMouse, tredje barnet

3 juni: Gozzan, första barnet, 27 år, Umeå

3 juni: KnytetsMamma, andra barnet, 34 år, Linköping

3 juni: jemi02, andra barnet, 30år, Stockholm

3 juni: Iida01, första barnet. 24 år, Karlstad

3 juni: effilant, första barnet, 25 år, Göteborstrakten

3 juni: FruGnu, första barnet, 31 år, Västsverige

3 juni: Awe83, första barnet, 31 år, Stockholm

4 juni: Onilla, första barnet, 25 år, Halland

4 juni: stayyoung, första barnet, 26 år, Jönköping.

4 juni: micra, tredje barnet, 28 år, Västerås

4 juni: lillafii, andra barnet, 27 år, Karlskoga

4 juni: Kessika, första barnet, 40 år, Stockholm

4 juni: knaappeen, första barnet, 24 år, Västerås

4 juni: Snöfrid, första barnet, 32 och 37 år, Flen

4 juni: Kyy, första barnet, 28 år, Lund.

5 juni: Malllis, tredje barnet, 30 år, Falköping

5 juni: thuram första barnet, 23 år, jämtland.

5 Juni: Amie, första barnet (3:e graviditeten), 27 år, Laholm/Halmstad

7 Juni: Diamant, första barnet, 30 år, Göteborg.

7 Juni: Isabel­la89, andra barnet,

7 Juni: Fröken 1987, första barnet

8 juni: Lg85, första barnet, 29, Karlstadtrakten

11 juni: Sawgni. tredje barnet, 39 år, Härjedalen

12 juni: Emeeli­iee, första barnet, 24 år, Skövdetrakten

13 juni:,Amfam, andra barnet, 30 år, Stockholm

16 juni: Limpan nr2, andra barnet, 31år, Västmanland

BF 29/5, KUB 18/11
  • enannanmaria

BF-datum flyttades en dag av BM till 29/5. Födde dock 4 dagar senare sist så jag är gärna kvar här i junitråden. KUB blev inbokat till 18/11. RUL blir inte förrän i början av januari. Här gör de numera alltid RUL runt v. 19-20 för att man ser bättre då. Det låter vettigt, men lite synd att inte ha det avklarat före jul tycker jag.

BF 29/5, KUB 18/11
  • enannanmaria
    Elsa83 skrev 2014-10-03 16:10:43 följande:

Har haft lite ömma bröst, inget annat... Fram till idag, så illamående och dundersugen på en speciell pasta ;) nu ångrade man sig när man önskade symptom ;)

Jag är också sjukt sugen på pasta Orkade inte laga något igår när maken var borta så jag fick övertala barnen att vi skulle ta italienskt istället för hamburgare. Just nu får jag kväljningar av hamburgare.
  • enannanmaria
    mimmi83 skrev 2014-10-03 16:25:44 följande:

Jag är gärna med! Tror att jag har BF 10 juni, men är inte helt säker, men det diffar i så fall med bara någon dag eller så.

Vi har två söner sen innan, 8 resp 10 år,och har försökt läääänge...

Idag plussade jag iaf :)

Grattis!

Vi har också två barn i samma ålder som era. Det känns som en riktig bonus det här
Svar på tråden BF Juni 2015