• lillafii

BF Juni 2015

Milie skrev 2014-10-14 14:06:50 följande:

Min sambo har inte berättat för någon. Jag har berättat för er (så klart) men även en av mina handledare på praktiken. Eftersom praktiken är på bakterie-/virus-/parasit-/svamp-lab så tänkte jag att det kan vara en bra idé att de vet så jag inte sätts med någon onödigt riskfylld arbetsuppgift.

Jag går in i vecka 12 i början på december, så vi tänker nog berätta då eller veckan därefter när vecka 12 är avklarad. Det vore ju kul att vänta till julafton, men det tror jag inte vi kommer göra.

Har även sagt som regel att om någon (hyfsat avskilt) frågar mig om jag är gravid så kommer jag inte ljuga. "Tur nog" så är det ju inte så vanligt att man frågar sånt, heh.

Min kollega va faktiskt så "ofin" och frågade rakt ut om ja va gravid. Kunde ju heller inte ljuga, så sa att om jag inte svarar så har ja varken sagt ja/nej.
  • lillafii

Idag fick jag äntligen tag i kvinnokliniken och kunde boka in en tid för vårt KUB. Är det fler som väljer att göra det?

I vårt län är det något som dom erbjuder alla, vet att vissa ställen gör de först till de över 35.

Ska bli mysigt att tjuvkika på pyret i magen då. Men känns så långt till 28/11 och speciellt eftersom jag inte direkt känner mig gravid alls. Är bara trött (men får sova dåligt på nätterna pga sonen) annars mår ja som vanligt.

• lillafii
    Milie skrev 2014-10-17 13:02:22 följande:
    Jag ska göra det men här är det inget man erbjuder 27-åringar, så jag betalar själv. Vilken vecka och dag kommer du vara på vid ultraljudet?
    Jag kommer att enligt ÄL att va i v 13+0 men enligt bm uträkning i v 12+3
  • lillafii
    Liiinis skrev 2014-10-17 15:57:01 följande:
    Här erbjuds också alla att göra KUB-test och vi har också bestämt oss för att göra det men det var inget självklart val. Jag kan fortfarande vela lite när jag tänker på det men jag tror att vi står fast vid vårt beslut :)
    Jo men visst är det ett svårt beslut som ska tas beroende på vad sannolikheten säger. Förra gången va vi båda överens om att vi inte skulle behålla. Men nu vet ja faktiskt inte vart ja står i frågan...
  • lillafii
    carolinheiner skrev 2014-10-30 15:42:51 följande:

Bara ja som har en sen inskrivning? Är i v 10(9+4) å har inskrivning den 18/11 å då är vi i v 14(13+2)..

Jag har min inskrivning i v 12. Skulle kunnat haft den senare om vi inte valt att göra kub test.
  • lillafii
    Nolan skrev 2014-11-01 14:23:51 följande:

Var på inskrivningen igår, bm räknade att jag var 9+5, 9+3 enl familjelivs app. Men jag väntar till kub innan jag börjar räkna mer exakt. Det stämde nämligen förra gången. Tog blodprovet redan igår och den 10/11 är det dags för kub ultraljudet. :) ska bli kul, var bättre än Rul förra gången. Rul blir 30/12. Tycker med att tiden går otroligt fort! :)

Lillprinsen 2012-12-12
    Oj va olika datum. Vi ligger nästan lika i veckor enligt mig ligger jag nu i v 9+1men enligt bm på 8+4 (tror dock inte på hennes datum då min cykel bara är 23 dagar)

Och jag har fått mitt kub den 28/11, tycker att de nästan känns lite sent? Om man nu ska gå efter mitt beräknade datum som blir om jag fyller i allt rätt på familjelivs appen.

Bör jag kanske kontakta bm och ifrågasätta? Be om att få en tidigare tid??
  • lillafii
    Nolan skrev 2014-11-01 23:34:54 följande:
    Har du berättat för din bm att du har en kort cykel? Jag har en lång (sista mens 17 aug) så har skjutit på ca 1 v och därför jag vill räkna exakt först från kub. Jag fick först tid 17/10 men eftersom jag är på väg hem från Tyskland den dagen ville jag ha en annan tid och då blev det en v tidigare. Så kanske jag hamnar i det tidigare spannet för kub och du det senare? Men det skadar ju inte att fråga bm om du är tveksam.
    Lillprinsen 2012-12-12
    Jo och hon skrev ner att jag hade en kortare cykel. Men men man kan ju höra kub mellan v 11-14 eller va de är. Så är säker som du säger. Du för ditt i början och ja mitt i slutet. Blir bara nervös att jag ska va än längre gången och att vi då inte ska kunna göra testet.
  • lillafii

Haft första natten som illamående nu :( skulle nästan önska att jag kunde spy men har bara ett konstant illamående. Fick lergigan utskrivet förra veckan och nu precis tog jag första tabletten. Så hoppas på att bli bättre, inte så roligt att jobba i förskoleklass och må superilla med 28 barn runt omkring en :(

Min bm sa att det inte va så stor skillnad på dem och prostafen då ja klagat på att jag blir sjukt trött av prostafen men att jag fick prova om jag ville. Håller tummarna att jag inte blir lika trött.

• lillafii
    MaHo89 skrev 2014-11-13 04:22:14 följande:

Jag åt dock massvis med clementiner och blodapelsin när jag väntade sonen så jag tror inte det stämmer ;)

Å jag åt typ bara apelsiner och satsumas när jag väntade min son. Gjorde även min bästis med sin. Så tror de är svårt att säga.

Äter mängder av de nu också.
  • lillafii

När vi fick sonen fick vi lite problem med ena katten som vi hade då. Första dagarna va katten jätte aggressiv, hoppade upp nära sonen och försökte bita/riva. De fick han dock vet att de ej va okej, efter nån vecka insåg vi att katten typ fick panik så fort sonen skrek eller grät.

De tog ganska så lång tid innan katten lärde sig att acceptera ljuden som kom från sonen. Men några månader senare va de bästa vänner.

• lillafii
    MammaBS skrev 2014-11-19 08:14:28 följande:

Hej Tjejer!

Va många vi börjar bli i gruppen och va kul det är att se allas inlägg. Jag har en son sedan tidigare och vi Junimammor 2012 skapade en grupp på facebook istället. den var enklare att följa och man såg kommentarerna snabbare. Den är ju inte helt anonym, men gruppen är hemlig och det är bara vi som kan se inläggen. 

Jag behöver en Junimamma 2015 som kompis på facebook för att kunna starta gruppen. Så fort jag har skapat gruppen så lägger jag upp länken här så kan alla gå in och bli medlemmar. Här kan vi skapa magbilder i olika album och följa varandras, UL och KUB mm.. 

Du som har Facebook och vill vara med, skicka ditt namn till mig på asa @ babyskor.se  utan mellanslag såklart. Så skapar jag gruppen.

Kram till er 

Det finns redan en fb grupp som ganska mänga är med i. Kolla högst upp för info om den.
  • lillafii
    kanien skrev 2014-11-28 16:28:00 följande:

Vecka 14 nu (13+2) och idag på posten fick vi hem kallelse till rul den 29 dec!!! smile2.gif ska bli såå spännande! Både sambon & jag tror dotter smile1.gif <3 phpXBStMh21409.jpg

Också vecka 14 (13+0) idag och ingen mage alls. Men allt såg fint ut på kub som vi va på idag.

Fick också hem tiden för RUL, fick tid först den 12/1, kommer då va i v 20 (19+3)

Tyckte de va väldigt sent. Men är glad att Jag fått se bebis idag så de spelar egentligen ingen roll nu.
Svar på tråden BF Juni 2015