• thuram

BF Juni 2015

Hej, hoppar gärna in här.. Första inlägget på fl men följt med lite i bakgrunden på både augusti och september tråden ;)

4+3 idag, har inte riktigt tagit in detta än och sjukt nojjig över allt. Egentligen ganska symtomfri förutom att ena bröstet blivit ömt och dubbelt så stort än det andra.. Haha!

I vilken vecka brukar man bli inskriven?

Bf 5 juni, thuram 23 år och första barnet, jämtland.

• thuram

Någon som vill lägga in mig i listan? Rädd att förstöra något, skrev tidigare idag men verkar ha missats då det rullar in mer och mer folk här :)

5 juni, thuram första barnet och 23 år, jämtland.

• thuram
    wishing skrev 2014-10-01 15:17:37 följande:

I omgångar glömmer jag nästan att jag är gravid - har i stort sett inga symtom. Lite sugande hunger från och till men ingen direkt matlust - men inget illamående, ingen yrsel, ingen överdriven trötthet eller kissnödighet... Förra veckan var det en del ont i magen, men det är i stort sett borta nu. Kanske ska vara glad så länge det varar, men jag vill ju ha lite tecken på att allt är som det ska.

Idag ringde jag MVC och fick tid för första möte den 4/11. De bokade in UL direkt också, blir två veckor senare. *Det* kändes i alla fall verkligt när inget annat riktigt gör det.

Håller med dig, själv har jag bara nå mensvärk liknande känsla i magen. Känner mig annars precis som vanligt. Kommer nog inte känna mig gravid förrän efter inskrivningen.. :) Kanske dumt att klaga att man mår bra, vi kanske får sota för det redan om några dagar ;) hehe.
  • thuram
    Snöfrid skrev 2014-10-03 09:46:22 följande:

Officiell testdag idag! <3 vi kör ju ivf så det hör var dagen kliniken sa att vi ska testa! (sist vi var gravid stod det 2-3 veckor på testet) . Vul 24 oktober på Reproduktionscentrum i Uppsala. Lång nervös väntan.

Grattis! :)
  • thuram
    Amie skrev 2014-10-03 15:59:00 följande:

Bara jag som inte känner mig gravid över huvud taget? Inte illamående, inga ömma bröst, inga andra konstiga behov. Mensvärk imellanåt och humörsvängningar bara! Är bara i v 5 men man tycker ju att man borde känna något?

Har inte heller känt mycket förrän idag då illamåendet slagit till, kan bli intressant att jobba ikväll.. Går in i vecka 6 imorgon, så vänta några dagar så kanske du känner mer :)
  • thuram
    Iida01 skrev 2014-10-03 23:40:22 följande:

Jag känner av graviditeten så lite att jag nästan är rädd att det inte är något levande där inne :( hade varit så skönt att få en bekräftelse att det är de. 

Har lite molvärk någon gång då och då nu. Lite halsbränna (men det har jag vanligtvis också) och är trött. 

Men känns jobbigt att bara vänta och vänta på att se om det lever där inne eller inte. Är jag bara töntigt nojig?

Kände samma för bara några dagar sen. Försök tänk åt andra hållet istället, du är gravid enligt test och symptomen är inget man måste få, många som inte känner någonting i början. Du är ju väldigt tidigt gången så allt är nog bra ska du se :) Är du jätteorolig kan ju säkert få inbokat ett vul så släpper den jobbiga känslan.
  • thuram
    Iida01 skrev 2014-10-04 11:53:37 följande:

Ja försöker så gott det går. Vissa dagar känns det helt jätte bra och "klart det är som det ska" och andra dagar är jag mer orolig. 

Jag ska bli inskriven om två veckor ungefär så är ju inte så långt kvar. Kanske ska hålla ut tills dess. Tack för att du svara! 

Kan man få ett vul om man vill eller är de kinkiga med det?

Det bästa är nog att inte tänka på det och istället bara njuta av dessa bra dagar :) Samtidigt är det ju lång väntan tills man gått över dessa osäkra 12 veckor, men jag tänker att man kan ju inte göra så mycket för att skynda på tiden så bättre att bara vara.. Tiden kan man ju tyvärr inte snabba på :/

dom kan nog vara kinkiga med vul men går ju alltid att fråga :) annars lär man ju kunna boka det själv på någon privat klinik.
  • thuram
    Diamant skrev 2014-10-04 17:11:50 följande:

Blev ju magsjuk i början av veckan och ligger nu med dropp på sjukhuset :(

Det vill bara inte ge sig!!

Är orolig för att fostret i såhär tidigt stadie inte ska få rätt näring för att utvecklas, eller för att jag har någon allvarlig sjukdom som påverkar fostret på något annat sätt!

Dropp är ju en bra start, men måste få lov att kunna äta (och behålla det) snart!

Får man äta leverpastej?

Tråkig start du fått på denna otroliga resa, fostret blir väl inte påverkad än av vad vi äter (och inte äter). Så det kommer nog gå bra ska du se:) hoppas du blir frisk snart!

Leverpastej får man äta, komiskt nog innehåller det inte så mycket lever..
  • thuram

Vet att det är vanligt att blöda lite då och då under graviditeten.. MEN det hjälper inte att veta när man väl är där.. Färskt blod på pappret imorse och riktigt huggande i magen.. (Sorry för infon..)

Någon som har några peppande ord?

• thuram
    Malllis skrev 2014-10-05 21:12:16 följande:

Jag håller tummarna för att allt är bra.

Om du känner dig orolig så skulle jag ringa till akuten och se om det finns möjlighet att göra ett vul ikväll. Annars så ring imorgon. Oron är inte bra för bebisen heller.

Fiiaaa skrev 2014-10-05 21:18:40 följande:

Det finns de som blöder i graviditeten. Tydligen fick min mamma en störtblödning i en av sina graviditeter, till och med gyn var övertygade om att det var mf på g, men sen slutade det och inget mer hände, resten av graviditeten var problemfri. (Fick reda på allt sånt här när jag blödde förra graviditeten).

Hur som helst är det klart du ska ha ett vul, ring till gynakuten el liknande och se till att de hjälper dig.

Håller såklart alla tummar jag kan för att allt är bra :)

lyckobubblor skrev 2014-10-05 21:37:14 följande:

Kram, säger som de andra och som du redan vet att det förmodligen inte är nåt. Men för din egen skull så boka in ett VUL imorgon.

Tack för era svar,dom hjälper mycket denna söndagskväll :) Brukar oftast se allt positivt och inte deppa ihop men ibland är det så skönt att få höra andras erfarenheter.

Resten av dagen har allt känts normalt, får se hur jag gör imorgon.. Annars har jag hälsosamtal på tisdag så kanske kan hålla mig tills dess och se vad bm tycker..

Imorgon har jag ju iaf annat att tänka på när man är på jobbet och klurar hur man ska lägga fram nästa lögn varför man till exempel inte dricker en hel kanna kaffe längre osv.. ;)
Svar på tråden BF Juni 2015