• Whizzer

BF Juni 2015

Hej o hallå!

Tänkte hoppa in här i gruppen, fick ett Plus på grav.test i början på veckan, och om diverse uträkningar stämmer så blir BF runt 22/6, så typ v 8 (7+5) nu då.

Det blir isåfall andra barnet, har en liten kille som kom i juli 2011. Det var inte meningen att det skulle bli närmre 4 år mellan syskonen, men kroppen ville visst annorlunda.. Har haft två tidiga missfall och håller nu alla tummar för att det vill sej denna gång.. tredje gången gillt ni vet Flört

Har inte kontaktat BM ännu, gjorde det vid förra plusset och hann väl inte mer än lägga på luren så började jag blöda Rynkar på näsan så den här gången tänker jag dra ut på det så länge som möjligt.

Inga speciella grav.symtom, förutom trötthet och andfåddhet. Första graviditeten så minns jag tröttheten framförallt, hur man kom hem efter en dags jobb, la sig på soffan och sov ett par timmar, käkade lite kvällsmat och typ gick o la sig igen.. Av förståeliga skäl så funkar ju inte det nu när man har en 3 åring hemma, så därför känns kanske tröttheten inte lika stor (man ges inte en chans till att känna efter om man säger så).

Har inte berättat det för någon än, inte ens sambon.. funderar på ifall jag ska säga något imorrn på fars dag kanske... eller om jag ska dra på det en liten stund till Flört

• Whizzer

Ja du får reda på resultatet utav KUB testet direkt vid UL, förutsatt att du lämnat blodprov nån vecka innan

• Whizzer

Idag fick jag äntligen tummen ur och ringde MVC Skäms 
    Har ju inte velat ringa för tidigt, förra gången hann jag ju knappt lägga på förrän jag fick missfall Rynkar på näsan

Hur som helst, datum för inskrivning och KUB bokades direkt, så nu blir det några långsamma veckor innan det är dags för besked om det gömmer sig något därinne eller inte *håll tummarna*

v 9 (8+4) idag Glad

• Whizzer
    Ettplusettlikamedtre skrev 2014-11-14 22:30:40 följande:

Håller mina här borta med :)

Tack :)
  • Whizzer
    FruGnu skrev 2014-11-22 11:15:03 följande:

Äcklig info, men jag har fått diarré och vet inte hur jag ska bli av med den. Varat i två dagar nu. Riktigt jobbigt då jag är på jobbet samtidigt.

Någon som vet vad man kan äta för antal av med det eller iaf underlätta?

Äter du järntabletter? Då kan man bli lite knasig i magen... antingen lös eller hård.
  • Whizzer
    Hilda07 skrev 2014-11-23 19:35:34 följande:

Har fått låna en Caremaxx doppler och tror inte jag lyckas hitta hjärtljuden...Testade ändå väldigt långt ner på magen och får in hjärtljud men det låter inte sådär snabbt som alla säger att det ska göra, som en galloperande häst...låter nog mer som en normal puls. Är det möjligt att det är mitt egna hjärta jag hör?

Har testat vid två olika tillfällen men inte fått in något annat ljud än det. Någon här inne som testat?

Blir ännu mer nojig nu efter det här!

tänk på att du har femoralisartären i ljumsken, väldigt lätt att lyssna på den istället för bebis (iallafall när man inte är så långt gånget och får leta väldigt långt ner). Den är din puls :)
  • Whizzer

Hej allihopa!

Skrev ett inlägg i början av tråden om jag minns rätt, sen har jag legat lågt (bara varit inne och tjuvläst). Vill lixom inte engagera mig förrän jag visste om pluset på stickan var på riktigt eller påhittat..

Förra veckan var det inskrivingssamtalet och i onsdags var jag och gjorde KUB-UL.. och ta nej tusan så var det en liten knatte där, med ett hjärta som slog!

Har haft 2 (tidiga) missfall senaste året så det var inte så konstigt att man kände sig skeptisk och inte ville ta ut nåt i förskott.

Jag har inte ens sagt till min sambo ännu att vi är gravida! Herregud.. va knäpp jag är..

Men nu kan jag faktiskt slappna av och faktiskt inse att sonen kommer att få ett syskon. Kändes ett tag som att han skulle få bli ensambarn eftersom det aldrig tog sig. Vi började väl med syskontillverkningen när han var drygt året... till sommaren fyller han 4 så det var inte så enkelt som vi hade tänkt.

Hur som helst, 26/6 är vårt BF datum.. lite nervös över att det ska gå över måånga dagar och bli samma BF som sonen.. där hade jag BF 30/6, men han kom ut först 6/7. Vore väl typiskt (eller kanske ändå inte, jag och min sambo delar nämligen samma födelsedagdag.. ja inte 6/7 utan i januari då.. med några års skillnad).

Är rätt så symtomlös, har varit ganska så trött men det börjar vända tycker jag.

• Whizzer
    pinglon skrev 2014-12-19 08:51:19 följande:

Vad roligt att du fick se en liten bebis i onsdag och att du kan börja slappna av och tro på att du faktiskt är gravid. :) Din sambo blir säkert jätte glad. Men hur har du klarat av att hålla tyst så länge? Jag skulle aldrig ha klarat av det. 

Vi var också på kub i måndags och fick se vår lilla typ och förresten har vi samma bf datum! :) Dottern kom 2 dagar före bf eftersom jag blev ingångsatt pga lindrig preeclampsi. Så får se hur det blir denna gång! 

Ja nu kan jag faktiskt tro på den här graviditeten, och det känns så jävla gött!

Haha ja hur har jag kunnat hålla tyst? Veckorna bara rullar på, vi jobbar oregelbundna tider båda två, så vi ses inte varje dag. Och sen har jag mått alldeles för bra så jag har lixom inte tänkt på det själv (eller velat tänka på det för jag inte ville bli besviken)

Men idag ska jag berätta, mitt i julklappsköparhysterin
  • Whizzer

Äsch handla mammajackor ni som behöver, Tradera finns ju alltid till nästa säsong om man inte vill använda kläderna igen *blink*

• Whizzer

Nån mer än jag som sover som en kratta? Trött och somnar lätt, men sen ska det vaknas i tid och otid hela natten.. iallafall från 3-4.. inte pga kissnödighet längre utan bara svårt att sova..

v15

Svar på tråden BF Juni 2015