• micra

BF Juni 2015

Hej! Får jag hänga på er i denna grupp? Plussade i morse och är beräknad till början av juni. Om allt går vägen blir detta mitt tredje barn. Fick ett MA i mars i år och hoppas att jag gjort mitt på den fronten nu. Är 28 år och bor i Mellansverige.

• micra

Vill någon vara gullig och lägga till mig också i listan? Skriver från mobilen, blir inga radbrytningar då.

4 juni: micra, tredje barnet, 28 år, Västerås

• micra
    Manelma skrev 2014-09-29 21:16:23 följande:

Ser att det är många här som ska ha sitt andra barn eller tredje, hur är det denna gång för er jämfört med förra? Jag kan inte låta bli att förundras över skillnaden. Är det skillnad för er med mellan första och andra barnet? Än är det ju tidigt men ja hade kraftig mensvärksliknande känsla med sonen och brösten sprängdes. Nu känner jag inget i brösten och har dovt molande i magen då och då. 

Mina två graviditeter som har resulterat i barn var totalt olika varandra. Den andra var skitjobbig medan den första var helt ok. Visst, hade ganska ordentlig foglossning bägge gångerna men utöver det fanns inga likheter. Kanske berodde det på att det var just första och andra gången jag var gravid, kanske berodde det på att den ena är pojke och den andra flicka? Spännande att se hur det blir denna gång.
  • micra
    knaappeen skrev 2014-09-30 00:41:13 följande:

Vad kul micra!

Bor också i västerås, bf 4 juni????

Vad roligt! :) Då ses vi på BB i juni då! ;)

Jag bor inte i Västerås egentligen utan en bit därifrån men vill vara anonym såhär tidigt i graviditeten. Bor på ett litet ställe. Men jag föder i Västerås i alla fall.
  • micra
    Manelma skrev 2014-09-29 22:34:32 följande:
    Så kul att det ändå kan skilja en del. Jag hade också foglossning som även kom tidigt redan vecka 14 ungf blev värre och värre ju närmare bf jag kom så är något spänd inför denna. Har ledproblem normalt så känns som att den biten blir svår att undvika men vore kul med lite under. :)
    Ja har man fått det så tidigt under en graviditet är nog risken ganska stor att det blir så även vid nästa. :( Men det behöver ju absolut inte bli så! Min mamma hade jätteont när hon väntade mig men kände ingenting med min lillasyster som är 1,5 år yngre.

Det kan ju också vara lättare att hantera det när man varit med om det förut. Man vet hur man bör/inte bör böja sig, sitta, gå, stå. Man får ju alltid som ondast när man utfört "fel" rörelser och man kanske inte behöver prova sig fram lika mycket den andra gången.
  • micra
    effilant skrev 2014-09-30 13:06:49 följande:
    Nötter.. är jag den enda som är sugen på godis? Surt godis helst. Är öht rätt osugen på riktig mat och är mest sugen på snask.
    Nej du är inte ensam!! Jag vill helst äta godis typ hela tiden och gärna såna där sura nappar. Jag är så jäkla förkyld, feber och ont överallt, så jag har ingen aning om ifall jag har några grav.symptom. Godissuget var det enda som fick mig att misstänka. :)
  • micra
    Manelma skrev 2014-09-30 16:03:32 följande:
    Helt ärligt så undrar jag hur man ska orka det igen med en 2 åring hemma men det visar sig antar jag och man blir ju duktig på att anpassa sig. Men jag tyckte det va jobbigt att inte kunna sova normalt, att knappt kunna gå. Men hade turen att bli av med besvären direkt efter förlossning. Det försvann direkt. Som magi! :)
    Arbetar du? Jag var föräldraledig med första barnet när jag väntade andra, han är nästan två år äldre. Då fungerade det bra eftersom jag själv kunde styra över mina dagar, sitta ner när jag behövde, vara hemma och ta det lugnt en dag om jag hade extra ont. Och ta igen lite sömn på dagen för jag hade precis som du svårt att sova på nätterna.

Mina besvär satt kvar lite längre men inte lika kraftiga, kan fortfarande känna av det ibland vid mens.
  • micra

FruGnu

Grattis till det efterlängtade plusset, vilken härlig historia! Man går nog ofta runt och spänner sig mer än man själv är medveten om. Skönt att slippa utredningar och lyckas på egen hand!

• micra
    jemi02 skrev 2014-09-30 19:55:51 följande:

Jag äter sushi så länge den är färsk, så därför ser jag till att gå till ett populärt ställe om jag skulle äta. Då vet jag att det inte är gammal fisk.

Känner dock att jag har dålig koll på vad man får och inte får äta.

Hur gör ni med kaffe? Jag dricker vanligen ca 3 koppar per dag men tänkte försöka dra ner till 1/dag.

Tre koppar kaffe har jag för mig är ok enligt Livsmedelsverkets rekommendationer. Jag fick dra ner till en kopp mot slutet av de andra graviditeterna, dels för halsbrännan och dels för att min järnvärde var dåligt och kaffet förhindrade upptaget av järntabletterna. Men nu dricker jag som vanligt, typ tre om dagen.
  • micra

Vad många vi är här inne nu och då har vi ändå bara kommit fram till mitten av juni än så länge! Kul!

Är det någon mer än jag som just nu är mitt uppe i en jobbig period av nikotinabstinens?

Svar på tråden BF Juni 2015