• wishing

BF Juni 2015

30 år, första barnet. Har försökt i 14 månader och fick till slut prova Pergotime och ÄL-terst vilket verkar ha gjort susen. Ett underbart besked att få, har varit en hel del tårar över det... Orolig över risken för MF, men försöker tänka positivt - inte jättesvårt när jag bara vill le.

Enligt beräkningarna antingen sent i maj eller tidigt juni, själv tror jag mer på juni eftersom jag hade ägglossning senare än jag "borde" om man ser till en vanlig menscykel. Dag 5+1 enligt appen. Hittills inga riktiga symtom förutom en del ont i magen som verkar normalt, men mer kommer väl. Får vara glad så länge man är pigg och inte mår illa, antar jag.

• wishing
    summer88 skrev 2014-09-29 17:29:12 följande:

Jag har dock en liten fundering gällande träning, hur gör ni andra? Älskar mina träningspass på SATS men vill inte riskera nått. Tacksam för alla tips!

Ingen fara att träna, man får ju köra på så mycket som man orkar, ffa om man är van vid det sen tidigare. Det är så jag tänker göra, och det är vad som står överallt som jag läst :) Sen längre fram kanske man inte fixar riktigt allt, men det får man ju ta då.
  • wishing
    {#emotions_dlg.flower} BF-lista

19 maj: JosPhi, första barnet, 22, Västervik 
    24 maj: Hemlig78, första barnet, 36 år 
    26 maj: Lina881, 26 år Blekinge 
    27 maj: Elsa83, första barnet, 30 år, Malmö 
    MaHo89, tredje barnet (har ett änglabarn och ett barn som är 17 månader), 25 år, Västerbotten 
    28 maj: Flor Mariposa, tredje barnet, 32 år  
    28 maj: carolinheiner, andra barnet( 1 änglabarn) 26 år Halmstad 
    30 maj/1 juni: wishing, första barnet, 30 år
    30 maj/1 juni: Sinilam, andra barnet,24 år!  
    30 maj-2 juni: Gizza, andra barnet, 31 år, Uppsala 
    30 maj: Fiiaaa, 32 år, första barnet, Uppsala 
    30 maj: Luttanlej, 30år, Stockholm 
    30 maj: Joseeffin, 30 år, andra barnet, Göteborg. 
    30 maj: enannanmaria, 36 år, tredje barnet, Götaland 
    31 maj: Summer88, första barnet, 26 år, Malmö 
    31 maj/1 juni : Manelma, andra barnet, 28 år, Stockholm  
    1 juni: saran86, andra barnet, 28år, Umeå 
    2 juni: Kanien, första barnet, 25år från Sala 
    3 juni: KnytetsMamma, andra barnet, 34 år, Linköping  
    3 juni: jemi02, andra barnet, 30år, Stockholm  
    3 juni: Iida01, första barnet. 24 år, Karlstad 
    3 juni: effilant, första barnet, 25 år, Göteborstrakten 
    4 juni: Onilla, första barnet, 25 år, Halland 
    4 juni: stayyoung, första barnet, 26 år, Jönköping. 
    4 juni: micra, tredje barnet, 28 år, Västerås 
    4 juni: lillafii, andra barnet, 27 år, Karlskoga 
    4 juni: Kessika, första barnet, 40 år, Stockholm 
    4 juni: knaappeen, första barnet, 24 år, Västerås  
    4 juni: Snöfrid, första barn 32 och 37 år, Flen 
    5 juni: Malllis, tredje barnet, 30 år, Falköping 
    7 Juni: Diamant, första barnet, 30 år, Göteborg. 
    7 Juni: Isabel­la89, andra barnet,  
    8 juni: Lg85, första barnet, Karlstadtrakten 
    11 juni: Sawgni. tredje barnet, 39 år, Härjedalen
  • wishing
    Fiiaaa skrev 2014-09-30 10:19:09 följande:

Vad många vi är nu. Kul!

Denna ständiga hunger alltså...tror jag blir galen. Vaknar och magen skriker, äter stadig frukost vid 7, redan vid 9 så är det dags igen, hankar mig fram till 12 med kex, nötter och frukt, äter lunch, sen tar det typ 2-3 timmar så är det dags igen. Men det är allra värst på förmiddagen, dessutom kommer yrsel och illamående som ett brev på posten tillsammans med hungern. Vad gör man? Är van att klara mig på tom mage länge utan problem, så det här är helt nytt för mig och har lite svårt att vänja mig vid att alltid ha nåt ätbart till hands... Nån som känner igen sej och har nåt tips?

Känner igen mig i hungern - ett riktigt sug, men för min del mycket mer på eftermiddagen/kvällen än morgonen. Jag har löst det genom att äta lite nötter när det blir jobbigt, det är mättande tycker jag. 
  • wishing

I omgångar glömmer jag nästan att jag är gravid - har i stort sett inga symtom. Lite sugande hunger från och till men ingen direkt matlust - men inget illamående, ingen yrsel, ingen överdriven trötthet eller kissnödighet... Förra veckan var det en del ont i magen, men det är i stort sett borta nu. Kanske ska vara glad så länge det varar, men jag vill ju ha lite tecken på att allt är som det ska.

Idag ringde jag MVC och fick tid för första möte den 4/11. De bokade in UL direkt också, blir två veckor senare. *Det* kändes i alla fall verkligt när inget annat riktigt gör det.

• wishing
    Fast den där handlar om acetylsalicylsyra (ASA/NSAID, dvs ibuprofen/Ipren), inte paracetamol. De verkar lätt "blodförtunnande" och rekommenderas inte för den som försöker bli gravid/är gravid rent generellt eftersom den ökar blödningsrisken. För de som har ökad risk för proppar kan det ju således fungera, men inte för alla gravida kvinnor. Helt klart inget man ska mixtra med själv, och definitivt inte innan man fått just upprepade, oförklarade missfall.
  • wishing
    Manelma skrev 2014-10-02 08:04:53 följande:
    Jag tror snarare läkaren använder Trombyl för detta och inte ipren/ibuprofen. Det är lite olika saker. Trombyl brukar läkare skriva ut för att motverka just dom där små blodpropparna i livmodern som det skrivs om i artickeln. Inne i annat tråd va det en kunnig sjuksyster som förklarade att hon hade fått det utskrivet av sin gyn, och förklarade för oss också varför och beskrev just det som sas i denna artickel. 
    Förmodligen Trombyl, ja, poängen var mer att det inte är paracetamol, samt att Ipren är något många har hemma i läkemedelsskåpet och därför kanske man får för sig att testa det. Trombyl är ju på recept och således svårare att få tag på.
  • wishing
    Manelma skrev 2014-10-02 08:04:53 följande:
    Jag tror snarare läkaren använder Trombyl för detta och inte ipren/ibuprofen. Det är lite olika saker. Trombyl brukar läkare skriva ut för att motverka just dom där små blodpropparna i livmodern som det skrivs om i artickeln. Inne i annat tråd va det en kunnig sjuksyster som förklarade att hon hade fått det utskrivet av sin gyn, och förklarade för oss också varför och beskrev just det som sas i denna artickel. 
    Förmodligen Trombyl, ja, poängen var mer att det inte är paracetamol, samt att Ipren är något många har hemma i läkemedelsskåpet och därför kanske man får för sig att testa det. Trombyl är ju på recept och således svårare att få tag på.
Svar på tråden BF Juni 2015