• MadArp

Någon som ruvar i Stockholm?

Hej!
    Hoppar in här om det är okej?
    Jag är endast på ruvdag 3. För visst räknar man från dagen efter återföringen?
    Detta är vårt 2:a IVF försök, första gången blev inget av våra ägg befruktade, denna gång fick vi 6st, 3 som blev befruktade med ICSI och nu ruvar jag på 1st 3 dagars, och väntar med spänning på att få veta om det gick att frysa ner de andra 2. 
    Fråga jag har haft molande mensvärk sedan dag 1, är det bra eller dåligt? Någon som vet?

• MadArp

RD dag 12, igår kväll när jag skulle ta lutinus, var det lät rosa på pinnen, blev jätte rädd och orolig, hade sen hela förnatten mensvärk somnade och vaknade med mensvärk nu också. Lite rosa som följt med tablettresterna ut..... Blir så orolig och känner att jaha nu kommer mensen...... Har också de senaste 3-4 nätterna sådana nattliga svettningar.... Känns som en väldigt syster start på lördag morgonen skall nu åka iväg till jobbet tyvärr....

• MadArp

Nu har jag blött stadigt sedan i lördags, gravtestet på söndagsmorgonen visade negativt.

Väntar på att kliniken ska ringa!

• MadArp
    barn2011 skrev 2015-02-16 21:24:31 följande:
    Tråkigt att höra
    Ska ni påbörja ny behandling eller har ni embryon i frysen?
    89Madeleine skrev 2015-02-16 16:42:36 följande:

Hoppar in här om det är okej.
    Jag fick tillbaka en 2-dagars i fredags så är nu på ruvardag 3.

Detta är min första IVF och det är så fruktansvärt jobbigt med denna väntan...
    Ni är starka!

Väntan är superjobbig! Vi är så starka allihop och klarar mer än vi tror!
    Försök distrahera dig med annat. Stort lycka till! 
    Vi har en blasto i frysen som vi får sätta in nästa månad... 
  • MadArp

Jag tycker det är så svårt med denna ivf cirkus att få "vanliga livet" att flyta på som vanligt. Jag har fastnat och vågar inte göra större förändringar eller saker pga ivf eller behandling osv.. Är sugen på att byta jobb men tänk om jag blir gravid då vill ingen anställa mig och jag vill då inte heller lämna en fast anställning som tog 2 år att få. Jag är då hellre kvar på mitt gamla jobb under en graviditet, börja plugga, boka längre resor, flytta större. men större behöver vi ju inte om vi inte blir fler... Osv.... Två år har redan gått och vi är kvar på samma ruta i förhoppning om en graviditet.... Hur tänker ni andra? Jag kanske håller på att bli galen?! 

• MadArp

Du verkar ha bra koll på detta, ska göra FET har oregelbunden cykel vissa månader andra är ägglossning och mens som en klocka. Vet du hur man gör då?

Linda8110 skrev 2015-02-27 16:31:21 följande:

Ja nya tag! Vi är starka :)

Om man har regelbunden naturlig cykel och inga övriga problem så behövs ej Lutinus vid FET. Sprutor behövs ju endast när man ska genomgå äggplock. Jag börjar ta ägglossningstest på dag 9 och sedan ringer jag kliniken vid glad gubbe på stickan och få då en dag och tid för återföring :) Men nu måste vi invänta nästa mens innan vi kan försöka igen.

• MadArp
    Linda8110 skrev 2015-02-28 09:06:27 följande:
    Har du några sjukdomar konstaterade som pcos eller endometrios? Hur lång brukar din lutealfas vara? Jag tror att om du brukar ha en normallång lutealfas så är det bästa att köra utan, men är den kort så bör man tillsätta Lutinus. Har du alltid ägglossning?
    Inga sjukdomar konstaterade, har vissa månader haft kort luteafas mellan 8-11dagar, osäkert om jag alltid har ÄL.  Så får se vad kliniken bestämmer sig för.... Tack!.... :)
  • MadArp

Ödets ironi gjorde intrång efter jag skrev detta inlägg, vaknade imorse med blödning och mensvärk... Så även denna gång är över!! Blir bara så trött.. Har inte haft några symtom, endast svullen mage men det är biverkan lutinus... :(, gråta ett par dagar nu!!!

Lycka till!!

Linda8110 skrev 2015-04-30 22:49:19 följande:

Åh vad spännande! Då borde du nästan kunna testa nu? Känner du något? Det är ju positivt att ingen mens kommit ännu i alla fall! Jag är på dag 2 med 5-dagars.

Svar på tråden Någon som ruvar i Stockholm?