• Linda8110
    Stockholmsmilen skrev 2015-01-31 01:52:42 följande:

Välkommen!

RD 9 idag.

Tack! Börjat blöda tidigt förr så jag hoppas kunna passera dag 8-9 denna gång i alla fall :)
  • Linda8110
    Stockholmsmilen skrev 2015-02-01 09:22:44 följande:

RD 11 idag, svagt rosa idag så nu är nog mensen på gång dessvärre. Tittade bakåt i kalendern och det har varierat gång till annan när den kommit, sist var det RD 14 men negativt test. Hur går det för dig?

Hoppas att det svaga rosa är falskt alarm! Har du tagit några hormontillskott? Jag är på RD 4 så här händer inte mycket än så länge. Drömde att jag fick mens inatt. Var som tur är bara en dröm...
  • Linda8110
    Emmaaa1984 skrev 2015-02-01 16:51:50 följande:

Rd 12 idag och test visar plus. Vilket det gjorde förra gången också, men på testdagen blev det minus. Så tar inte ut något i förskott...

Har du tagit Ovitrelle?
  • Linda8110
    Emmaaa1984 skrev 2015-02-01 19:25:19 följande:

Nepp ingen Ovitrelle för mig. Så det fäste, men höll sig inte kvar den gången.

Känns ändå konstigt att det skulle kunna visa så olika! Hoppas att plusset håller sig kvar denna gång.
  • Linda8110
    Stockholmsmilen skrev 2015-02-01 22:11:08 följande:

Förutom Ovitrellen bara Lutinus 33/dag.

Hur går det för dig? Lite tidigt ännu. Var går du?

Går bra för mig. Är på RD 5 bara så det händer inget än så länge i alla fall. Borde väl börja fästa nu om den vill stanna. Jag går på Huddinge! Du på SH va? Vi gjorde 4st inseminationer där medan vi väntade på kallelse från Huddinge.
  • Linda8110
    Stockholmsmilen skrev 2015-02-02 22:46:08 följande:

Jag går på SH ja och är väldigt nöjd.

RD 12 idag och dessvärre har mensen kommit. Men fortsätter följa er. Kram!

Dumma mens... Nya tag!

Ja vi var också väldigt nöjda med SH.
  • Linda8110
    Stockholmsmilen skrev 2015-02-04 22:55:51 följande:

Jag tyckte KS Huddinge var bra också.

Hur känns det för dig Linda8110?

Ja Huddinge är helt ok. Men såklart märker man att det är landstinget som betalar. Ej öppet på helgen, de är väldigt ensidiga och har en metod. Pratat med dem kring alternativ som embryo glue samt womb scratching men de säger bara nej. Dock så är barnmorskorna fantastiska! Träffade en läkare där som var dum i huvudet, men det finns det väl överallt.

Jag väntar på mens nu. RD8. De små känningar (rörelser) jag känt i magen är helt borta. Samma sak som de tidigare två gångerna. Nya tag efter nästa ÄL. Hoppas på blasto då! Hur mår du?
  • Linda8110
    MadArp skrev 2015-02-05 09:25:42 följande:

Hej!
    Hoppar in här om det är okej?
    Jag är endast på ruvdag 3. För visst räknar man från dagen efter återföringen?
    Detta är vårt 2:a IVF försök, första gången blev inget av våra ägg befruktade, denna gång fick vi 6st, 3 som blev befruktade med ICSI och nu ruvar jag på 1st 3 dagars, och väntar med spänning på att få veta om det gick att frysa ner de andra 2. 
    Fråga jag har haft molande mensvärk sedan dag 1, är det bra eller dåligt? Någon som vet?

Hej och välkommen!

Jag har precis som du, haft molande "mensvärk" efter alla mina återföringar. Tyvärr har det ej lett till något för oss ännu. Är på RD 8 idag och alla känningar är borta så jag tror ej på denna gång heller. Håller tummarna för att ni får embryon till frysen! Det är så skönt för kroppen att få återföring när kroppen ej är påverkad av hormoner.
  • Linda8110

Blir alltid så ledsen när mensen kommer och att gå på toaletten är alltid en pina eftersom man aldrig vet om man kommer få se blod. Funderar på att göra det tvärtom denna gången, att testa INNAN mensen kommer så vet jag i alla fall om den är på väg eller inte. Hur tidigt kan man eventuellt se ett plus med en 2-dagars?

Svar på tråden Någon som ruvar i Stockholm?