Inlägg från: Flaxkatten |Visa alla inlägg
  • Flaxkatten

Någon som ruvar i Stockholm?

Wilmis skrev 2015-03-01 10:38:12 följande:

Hej på er, hoppar in här också då jag i måndags fick tillbaka 2 embryon. Testdag fredag den 13:e..... Hoppas det blir en turdag.

Tråkigt för er som inte lyckats!

Vi är inne på vår 7:e IVF nu så ge inte upp men det kan va skönt mentalt att ta en paus om det känns för jobbigt att köra på direkt.

Vårt nästa steg blir Äggdonation om inte detta lyckas. Jag har endometrios och lågt AmH-värde vilket tyder på sämre äggkvalité men självklart hoppas vi på att det ska fungera ändå!

Hej Wilmis! Jag har också testdag fredagen den 13e och två embryon! Kul! Dock är det mitt första försök. Går på Sophiahemmet, är 40 år.

Idag känner jag mig så extremt tjock, ser riktigt gravid ut i profil! Och idag har det besvärat och ilat neråt blygdbenet och liksom sugit i magen, samma känsla som om man är döhungrig. Inte gått en stund utan att man är medveten om magen. Är det månne bra eller dåliga tecken? Jag stålsätter mig att inte tjuvtesta... Det borde vara ruvardag 9 nu..
  • Flaxkatten

Halloj Wilmis! Hur mår du? Asså, jag har inte kunnat hålla mig utan tjuvtestade både i lördags och igår - och det var positivt!!! Vågar inte ringa Sophiahemmet innan testdag fredag... Men det känns bra! Så otroligt skönt att slippa ovissheten, den höll på att ta kål på mig. Jag pustar ändå inte ut förhör efter första ul.

Vet inte hur man räknar ruvardagarna, men jag hade ÄP 23/2 och insättning 25/2. Och testade 7/3 alltså. Jag har ju fått två embryon, så nu cirklar tankarna enormt mycket kring om det är en eller två...

• Flaxkatten
    Wilmis skrev 2015-03-13 10:35:47 följande:

JAG PLUSSADE IDAG!!!!!
    Kan inte fatta att det är sant efter alla dessa turer....
    Är det verkligen vår tur nu och kan det vara två????
    Shit jag är helt skakis.

Hur mår du Flaxkatten?
    Och Stockholmsmilen jag håller verkligen alla tummar och tår för att det går lika bra för er.
    Kram

WOW!!! Helt underbart Wilmis!! Grattis!

Jag har gjort Sophiahemmets två egna tester igårkväll och idag (min riktiga testdag) och det visade starkare tydliga plus, eller rättare sagt streck.

Nu har jag fått ul inbokat den 1/4. Lite lustigt det här, man har testdag fredagen den 13e och ultraljud första april

Det var ett härligt samtal att få ringa imorse.
  • Flaxkatten
    Wilmis skrev 2015-03-13 10:35:47 följande:

JAG PLUSSADE IDAG!!!!!
    Kan inte fatta att det är sant efter alla dessa turer....
    Är det verkligen vår tur nu och kan det vara två????
    Shit jag är helt skakis.

Hur mår du Flaxkatten?
    Och Stockholmsmilen jag håller verkligen alla tummar och tår för att det går lika bra för er.
    Kram

Och du, som sagt, är det en eller två?????? Jag kan inte sluta grubbla på det. Så kul att ha någon mer som fått två och går parallellt.
  • Flaxkatten
    Stockholmsmilen skrev 2015-03-16 21:22:33 följande:

Idag fick jag tillbaka 2 st 3 dagars ägg, 1 var 8-celligt och ett var 7-celligt.

Båda två blev alltså befruktade och fortsatte dela sig. Det var svettigt när vi bara fick ut 2 ägg, det är mindre att spela på. På SH sa de att bortfallet är större ju fler ägg. Så nu är det bara att vänta.

Goda nyheter! Grattis!
Svar på tråden Någon som ruvar i Stockholm?