Inlägg från: Anonym (asd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (asd)

Vill inte ha umgänge -pappan sur

Anonym (Mor) skrev 2014-09-19 20:55:45 följande:

Stackars barn med en sådan far anser jag.

håller med. min pappa var inte i närheten av det du beskriver och min mamma uppmuntrade oss och vi var där VV, det blev sämre och sämre och jag mådde dåligt hela tonåren över min alkoholiserade far. 

vill inte barnen så tycker jag inte att man ska "tvinga" dit dom. han kasnke kan komma och hitta på nåt roligt över dagen istället? 
  • Anonym (asd)
    Anonym (Mor) skrev 2014-09-19 21:04:59 följande:
    Jag har vid tidigare tillfällen föreslagit kortare umgänge typ över dagen men det har inte gått hem hos honom då han inte tycker att det är lönt det heller för det är slöseri med pengar på bensin. Kan tillägga att vi bor ungefär 5 mil ifrån varandra så det är inte särskilt långt och motorväg hela vägen.
    det bevisar ju bara ytterligare att han inte är så intresserad av barnen... 5 mil är inte mycket alls..
     hur väl tar han hand om dom när dom är där på helgen? får dom lagad mat och så? 
  • Anonym (asd)
    Anonym (Mor) skrev 2014-09-19 21:28:56 följande:
    Tack, jag ska säga till barnen att dom inte behöver åka dit om dom inte själva ångrar sig och vill. Pappan får snällt bita i det sura äpplet eftersom han varit en sådan värdelös föräldragestalt.
    bra! stå på dig, han får visa att han kan och vill tycker jag.. helt rätt att barnen får bestämma själva
Svar på tråden Vill inte ha umgänge -pappan sur