• Emmett

Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3

maddie85 skrev 2014-10-06 07:33:39 följande:

Tack!! Har även annat att tänka på dessa två veckor,har åkt till en annan stad för att ta körkort! Är här nu och sov sjukt dåligt inatt (fortfarande molvärk) inte ont utan bara irriterande men jag vill inte hoppas eller tro något!!! Hur känner ni andra efter ÄL?

Härligt, ja körkort kan va en idé när de vankas planer om bebis :)

Jag hade ÄL över helgen, brukar inte känna nått speciellt men ha sen i lördags haft ont i "tjejmagen" eller inte direkt ont men öm och uppblåst också går de bak mot ryggen! Brukar aldrig ha nån känning EFTER ÄL, så hoppas... ;)
  • Emmett
    maddie85 skrev 2014-10-06 20:00:24 följande:

Ja vi får se hur det går med körkortet, det är ju mycket att ta in från början så man tänker inte på annat!

Jag har också det, när har du BIM?

Nä så är det ju :)

Jag har BIM nästa fredag så låååångt kvar! Vilket dag har du BIM? :)
  • Emmett
    maddie85 skrev 2014-10-06 20:00:24 följande:

Ja vi får se hur det går med körkortet, det är ju mycket att ta in från början så man tänker inte på annat!

Jag har också det, när har du BIM?

Nä så är det ju :)

Jag har BIM nästa fredag så låååångt kvar! Vilket dag har du BIM? :)
  • Emmett
    Lantis86 skrev 2014-10-08 11:58:12 följande:

Härligt, lycka till med körkortet:) själv har jag faktiskt börja plugga (måste tänka på nått annat nu för att inte bli galen)

Nja jag har väl inte känt nått än, så har väl inte så jätte stora förhoppningar... Brukar ni andra ÄL testa lr hur gör ni?

Ja ha kört med ÄL test sen mitt MF, men då ja ha ägglossning samma tid å dag varje månad ha ja slutat med de nu, känns inte nödvändigt när man har så regelbundet :)

Hur gör du?
  • Emmett
    lovley00 skrev 2014-10-08 22:46:19 följande:

En liten fråga hur länge efter MF hade ni positiva gravtester? Trappades dom ner eller var dem jätte svaga i flera veckor?

Jag testade 2 dagar efter och de visade ingenting!
  • Emmett
    Innaj skrev 2014-10-09 07:13:46 följande:

Fick själv en chock! Tog ju tabletter för 7-8 dagar sen och blödde i två dagar. Sen i måndags började det rinna blod utan förvarning, fortsatte tisdagen och igår kväll så kulminerade allt och det forsade ut över hela badrummet! Hade fruktansvärda smärtor och inga tabletter hjälpte, blev hämtad av ambulans och förlorade medvetandet.

Ligger åh väntar på akut skrapning nu, sen kl 00 i natt.

Vilken jävla chock! Så se till att gapa o skrika så ni får UL åh se att allt verkligen är ute!!!

En av dom värsta nätterna i mitt liv. !

Men uscha! Hoppas du får bra hjälp, krya på dig!
  • Emmett
    Mammamelle82 skrev 2014-10-09 08:34:56 följande:

Hej tjejer hoppar gärna in här om jag får?=)

För en månad sen snart hade vi precis gått in i vecka 13 men började småblöda samma morgon, gyn dagen efter som konstatera ett MA, hjärtat hade slutat slå i vecka 8 =(

Jag tror jag hade ägglossning nån gång mellan lördag - tisdag förra veckan då jag kände igen smärtorna jag får då.... har sedan dess blivit väldigt uppsvälld i magen, fick i måndags en blodblandad flytning som försvann lika fort???

Vet inte när jag ska ha BIM, vanligtsvis har jag en regelbunden cykel på 28 dagar, idag är det dag 28 sen första blödningsdagen...

Beklagar det ni andra har fått upplevt=(

Tråkigt de är så många som får gå igenom ett MF :(

Det låter ju lite lovande!

Det sägs ju att kroppen tar åt sig det den förlorat fort, direkt efter ;)

Bara vänta ett par dagar och om inte mensen kommer är det bara att testa :)
  • Emmett
    Mammamelle82 skrev 2014-10-11 18:17:53 följande:

Är mina hormoner helt knäppa? nu läcker jag även bröstmjölk åxå? vad är det som händer?

Gör ett gravtest är mitt råd, visar det poss kontakta din barnmorskan! :)
  • Emmett
    septemberplus skrev 2014-10-13 16:46:22 följande:

Ja jag ringde gyn nyss, hon sa att det kunde vara en ny graviditet och att det inte syntes på vul. Hon sa att jag skulle ringa bm imorgon. Tycker det är jobbigt att inte veta :(

Låter ju verkligen som om de är en ny graviditet!
  • Emmett
    maddie85 skrev 2014-10-13 20:37:17 följande:

Haft mensvärk i några dagar men ingen mens i sikte bara flytningar? Har ont i mage, lår och rygg till och från. Två dagar kvar till bim!

Åh va spännande, ja håller tummarna för oss! :D

Jag har också haft "mensvärk" och värk bak i ryggslutet ett par dagar.. Illamående, nästan som ja vore hungrig men kan inte äta nästan något! Och idag vakna ja och kall svettades men tempen va ovanligt hög, 37,6 mysko ;)

BIM -3 för mig idag!

Denna eviga väntan, men ja hoppas verkligen på våran tur snart :D
  • Emmett
    maddie85 skrev 2014-10-14 16:45:58 följande:

Jag ska testa imorgon för här har mensen inte kommit och inga som helst tecken på blod än! Nervös

Nu håller vi tummarna

Skriv och berätta när du testat, håller tummarna! :D

Själv ska ja vänta ett par dagar, är låg hormonare så plusset ha aldrig synts tidigt ändå! Så inväntar och ser om mensen blir sen ist :)
  • Emmett
    maddie85 skrev 2014-10-15 11:38:40 följande:

Va tusan, det var negativt idag men om inte mensen kommer till helgen testar jag igen

Hmm tusan! Gjorde också ett bara gör att men de va också negativt :( men vi håller hoppet uppe :D
  • Emmett
    Lantis86 skrev 2014-10-16 05:20:28 följande:

Jag har bim nu på söndag, men känner inget, förutom typ PMS igår:( tro de blir en till månads försök:( ska testa munkpeppar då:)

Än är inte hoppet ute! :)
  • Emmett
    Lantis86 skrev 2014-10-16 21:25:12 följande:

Nä inte än:) men tro inte jag ska testa, inte förrns mensen är sen:P när vane du hade bim?

Maddie: hur går det för dig? :)

Okej, själv är ja för nyfiken för de :p imorgon har jag BIM, försöker och inte känna efter symtomet och hoppas för mycket... Så jobbigt att bli besviken månad på månad! Men ja håller tummarna att mensen uteblir imorgon ;)
  • Emmett

Hej tjejer!

Ha inte vare aktiv ett tag för ja har haft fullt upp med jobb och söka lägenhet osv.. Idag, äntligen!! 5 månader efter MF fick jag det efterlängtade plusset!!

Det värsta är att jag vart liksom inte glad (självklart är ja så glad att ja spricker) men rädslan gör ett nytt MF tar över lixom.. Huvva!

• Emmett
    Lavelii skrev 2014-11-16 18:30:43 följande:

Stort stort grattis!! Förstår din rädsla men då får man påminna sig själv om att sannolikheten generellt faktiskt inte är så stor att man får två MF på raken. Och att rädslan och stressen över det inte minskar risken heller. Njut!! Och stort grattis igen. Liten bebbe i magen lagom till jul! Bättre present kan man väl inte få!

Så himla skönt att höra alla peppande ord, men rädslan kommer jag nog ha kvar till första vul/ul :( Huvva, kommer bli långa veckor! Men som sagt man ska väl försöka tänka possetivt och njuta även fast de är svårt! Men har kraftiga symptomer + att ja fick ett starkt possetivt redan efter 10 sekunder och ja fick inte ett possetivt gravtest förns vecka 6 sist. Bara hålla tummar och tår, och nu håller ja tummar och tår för att de är eran tur snart :)
  • Emmett
    maddie85 skrev 2014-11-16 19:30:23 följande:

Åhh grattis Emmett!!!! Jag blir jätteglad för din skull!!!!

Själv är det kört, nu precis kom min mens.. En dag för tidigt och det har nästan aldrig hänt, usch blev så ledsen nu.. Det gör ont psykiskt... Det kommer ta evigheter det här

Tack!

Nej va trist, som ja skrev innan ja håller och hoppas att de är eran tur snart!! Det vet jag att de är också, ja hade nästan tappat hoppet och va helt säker på att de inte skulle gå vägen denna månad för ja tyckte vi va alldeles för sen efter ägglossningstestet, men så va inte fallet :)
  • Emmett
    fruannie skrev 2014-12-20 17:53:45 följande:

Alla symtom försvann idag framför allt så spänner inte brösten längre och de känns nästan som de sjunkit ihop en aning. Tog ett test för att kontrollera så jag faktist inte inbillat mig de senaste dagarna. Och det hade jag ju inte utan fick mycket riktigt två streck. Men jag tycker att strecket är ganska svagt för att vara i vecka 4+3 det tillsammans med minskad symtom, vad tror ni är de ett andra missfall på g??

Mitt streck va myyyycke svagare, jag är nu i v 10 och ha sätt bebis hjärta.. Mina symptomer visar sig varannan dag ungefär, ibland känner ja ingenting och vissa dagar kräks jag och är sängliggandes.. Så du ska nog inte oroa dig :)
Svar på tråden Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3