• isaleo

Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3

Hej! Jag har inte skrivit något här tidigare, men jag har följt er och vill säga grattis till er som fått ert nya efterlängtade plus och lycka till till er som väntar :)

Själv är detta 4e försöket efter mf, och i december hade vi haft oskyddat i 1 år.

Tror inte det blev nå denna månad, men har bim 12 jan iaf :)

• isaleo
    maddie85 skrev 2015-01-04 08:59:12 följande:
    Jag har också bim 12e smile2.gif

Men jag hoppas inte på något även om jag VILL känna av tecken så intalar jag mig själv att det inte är så! 8 dagar kvar!
    Samma här! :p förra månaden var jag tokigt skenis t o m så mensen drog ut på sig flera dagar, vilket den aldrig gör annars!

Har inga känningar nu, meeen är ju faktiskt över en vecka kvar, så chans finns det fortfarande :D
  • isaleo
    maddie85 skrev 2015-01-05 22:35:49 följande:
    Jag känner inte heller något spec förutom molvärk som vanligt.. Tänker inte tro något alls för så har jag varje månad! Men däremot har min sambo bett mig göra ett test, han väckte mig i lördags vid 7-tiden och sa: gör ett test! Trodde han pratade i sömnen, men senare på dagen sa han att han hade haft en magkänsla smile5.gif

Sen frågade mon chef mig idag när jag kom: är du gravid??

Men som sagt, känner inget speciellt men hoppas att deras magkänslor har rätt! 7 dagar kvar
    Vad spännande! Vore sjukt fränt om de har rätt :D får såklart hoppas på det!!

Jag har haft jätteont i magen och varit väldigt svullen sedan nyår och idag blev jag tvungen att stanna hemma från jobbet för jag mådde så illa också. Men kan ju vara allt gott man tryckt i sig ända sen jul som magen klagar på ;) Kan ha bim tidigare, men ah jag vet inte ändå. Cykeln har varit lite knas sen efter mf, men det visar sig ju :D
  • isaleo
    Mammamelle82 skrev 2015-01-06 07:28:00 följande:
    ohh låter lovande=)krångligt det där när man inte vet när man ska ha=/
    jag började att svullna en vecka innan bim, bara sådär och dagarna innan vi fick tag i ett test så sa sambon min att han trodde helt säkert på bebis för magen både såg och kändes annorlunda ut tydligen=)
    Testade imorse med clearblue plus, kan det vara kanske bim-2 eller så mycket som bim-6, jag vet inte :p i vilket fall var det bländande negativt. Testade för jag ville ändå se om det visade minsta lilla för är fortfarande grymt uppblåst och mår illa från och till. Men nehe! Inte nå klokare vart jag :p Hade du ont i hela magen också? Tarmarna liksom, eller var det livmoderområdet? Och du plussade efter bim va? :) Skicka över lite av din tur till oss är du snäll :D tiden går sååå sakta!
  • isaleo
    maddie85 skrev 2015-01-06 12:58:20 följande:

Ibland känns det som att jag har inte i tarmarna för jag är uppblåst och hård i magen(sorry!!) men vissa känningar känns i livmodern! Mest liksom hela nedre partiet molar! Om det är luft eller livmoder är svårt att känna av eftersom jag känner mig uppsvälld:-O

Vi får se! Jag vågar inte testa nu för jag vill fortfarande känna hopp!

Har precis samma som dig! Massa luft i magen, dock inte hård i magen, snarare tvärt om ???? sorry här också! Haha. Hoppas det är livmodermolande! Jag har bara nå småstick där, svårt att känna nå annat när tarmarna är som ballongdjur och gör ont som satan.

Det gör du nog rätt i! Jag skulle inte testa egentligen, men ville veta om jag kan gå till jobbet utan att riskera att typ kräkas under nåt opassande tillfälle (jobbar i vården). Men det fick jag ju i alla fall inte veta!
  • isaleo

Men ååååh, har mått kasst sedan nyår och idag känns det helt plötsligt mycket bättre efter promenad och coca cola (??!). Förstår ingenting, men nu vill jag ju inte må bra, för nu känns det helt kört istället. Inga symtom och inget plus, känner att jag kastar in handduken här lite ;) skit också.

• isaleo

Ont i svanken låter förresten väldigt lovande Maddie! Det har jag känt varje gång innan det har visat sig att jag varit gravid :)

Och tack mammamelle för att du skickar lite tur och hoppas på att det bara var för tidigt test :D

• isaleo
    Mammamelle82 skrev 2015-01-07 07:52:11 följande:
    godmorgon=) kasta inte in den än heller, än finns det hopp, som sagt jag kände inte mycket innan min mens INTE dök upp och var det inte för att den INTE dök upp så hade jag nog inte förstått att det var små små symptom på graviditet, jag vet när jag klagade över ont i svanken så sa sambon att det berodde säkert på den långa resan då vi rest 60 mil haha men det gav sig ju inte=)
    Tack för stöttningen mammamelle :)

Haha man kan ju ändå förstå att han inte uteslöt resan som anledning. 60 mil lär ju knappast ha haft en god inverkan på den redan onda svanken!

Jag drömde inatt att jag fick mens :p å andra sidan drömde jag också att jag gick på marknad i Stocholm, träffade kungen och åkte sedan forsränning med Harry Potter resten av natten haha, så jag vet inte hur tillförlitlig den drömmen är! ;) Den finns fortfarande hopp, men kan inte säga att jag direkt hoppas nu.
  • isaleo
    Mammamelle82 skrev 2015-01-07 13:18:11 följande:
    haha ja men precis=) ja jag hade inte lite ont precis haha..
    haha forsrännig och harry potter hahahah.......

hmm märkligt det där att man drömmer att mensen ska komma, vill inte göra dig besviken men så har ju jag drömt flera ggr och mensen har sen dykt upp några dagar senare=/ men jag håller tummarna) testat nå mer?=)

innan jag ens visste om mitt MA så drömde jag två dagar innan att jag började blöda och fick missfall och innan jag ens hade plussat den gången så drömde jag innan det pluset att jag var gravid men jag fick det barnet alldeles för tidigt hemma i badrummet, i drömmen var det en pojk, fick den känslan...kusligt med tanke på vad som sen hände, sen om det skulle bli en pojk eller ej vet jag ej...

menstruationerna efter missfallet har jag alltid drömt två dagar innan att jag fått mens och det har stämt...

inför denna gång, drömde jag någon dag innan plusset om en barnvagn och en bebis och det var min och jag fick känslan en flicka i drömmen...jag har drömt flera ggr om att jag är gravid , senast i natt å då var jag nån vecka framåt än vad jag är nu... det ska bli intressant att få se om känslan flicka stämmer vid ul sen=)
    Skönt på något sätt att ändå vara "förvarnad" :p besvikelsen är ju stor när mensen kommer, men kanske mer eller mindre :). Har inte testat nå mer, använde bara det enda testet jag hade låg sedan mf i september! (Off topic men skulle ha använt det på lördagsmorgon i mitten av sept för att få se ett tydligare streck än det vi fick först, men så på fredagskväll fick jag tokont i ryggen och började blöda! Så det blev liggandes).

Både läskigt och intressant att du haft så verkliga drömmar!! Kan inte minnas att jag drömt så tydligt, drömmer bara konstigt :p Men du måste ju bara uppdatera oss sen om det är en tös där i! :D
  • isaleo
    maddie85 skrev 2015-01-07 13:18:17 följande:
    Hahaha!! Skön dröm! Starka drömmar kan ju också vara ett tecken;)))
    Haha ja, känns som jag inte sovit alls inatt. Bara varit på vilda äventyr! :D litar dock inte på mina drömmar, 2 månader sedan drömde jag typ varje natt, var helt slut på morgonen och hoppades på att det var ett tecken, men det var ju visst inget ändå :p
  • isaleo
    maddie85 skrev 2015-01-07 13:53:59 följande:

Dagen innan mitt mf drömde jag att jag fick ett negativt test och att jag inte alls hade varit gravid smile4.gif Läskigt! Gjorde därför ett test på morgonen som visade plus, men det var samma dag jag började blöda.. Hemska jävla drömmar!!!

Fy vad jobbigt med såna drömmar som visar ens värsta rädsla och så visar de sig dessutom vara sanna!
  • isaleo

Drip drop, drip drop, blod. Ser ut som att min dröm var väldigt sann. Det positiva är väl att min cykel verkar vara tillbaka typ till det normala (27 dagar nu). Det negativa är väl precis allt annat, samt att det nu har gått 1 år och känns som att vi kommer få sekundär barnlöshet skriven i pannan.

• isaleo

Ja supertrist :( hittills har vi skippat äl-test, för vi är lite rädda att det ska bli aningen mekaniskt och tvångsmässigt, du förstår hur jag menar. Vi har haft sex regelbundet varje-varannan dag och täckt upp alla dagar som det kan finnas chans (typ dag 8- dag 20). Men vi diskuterade förra månaden att pröva cb äl-test, så kanske blir så nu :)

I övrigt så ska jag verkligen försöka koppla av omkring denna barnlängtan och ta det lugnt på jobbet, stressa ner och inte gräva ner mig. Skippa forumet ett tag (får väl se hur det går) och läsa mina böcker istället kanske.

• isaleo

Önskar dig lycka till Maddie!

Jag ska dock ta en paus här, men vem vet, kanske kommer tilllbaka om ett par veckor med lite nytt hopp och med en nedräkning till bim ;)

• isaleo

Hej på er! Happ, då har man typ återhämtat sig igen och nu startar nedräkningen igen. Första gången vi använde äl-test och igår vart det glad gubbe. Så nu är det bim den 4e feb och 5e försöket efter missfallet. Kom igen nu kroppen!

Fy vad tråkigt att läsa om nya missfall också :( fasiken vad orättvist det kan vara :( gör ont i hjärtat att läsa om det när man vet hur det känns!

Svar på tråden Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3