• Lavelii

Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3

Hej alla.

Jag är gärna med här...

Blev gravid i juli. Fick ett MA konstaterat i (var jag trodde) v 12 (september). Graviditeten hade dock slutat utvecklas i v 6. Det var den första graviditeten för mig och vi hade försökt sen maj.

Blödde ca 7-8 dagar i samband med cytotec behandling (började dock blöda redan någon dag innan cytotecen). Efter 36 dagar har jag nu fått mensen (ganska exakt på dagen då läkarn trodde att mensen skulle komma!) och om några dagar kör vi på igen och hoppas hoppas så innerligt att det inte ska ta så lång tid...

Just idag har känts så himla tungt. Om graviditeten hade fortgått hade man haft mage nu... Så mkt planer man hade.

Kände på mig i graviditeten att något inte stämde men eftersom jag aldrig varit gravid så vet man ju inte heller vad man kan vänta sig. Fick inte en enda blödning eller flytning under graviditeten så man tänkte ju då att allt säkert är bra... Men...

Hursom! Det är bara att köra på nu!

• Lavelii

Tanken är att jag ska ha (skulle haft...igår) men hittills ingen stegring på ÄL test :-/ tycker mig tyda lite ÄL flytningar men fortf ingen stegring och har inte heller fått någon ÄL smärta som jag brukar ha. Eller iaf hade innan MA.

Så jag testar vidare och hoppas den dyker upp snart...

• Lavelii
    lovley00 skrev 2014-11-04 12:19:19 följande:

Hej alla har inte varit inne på ett tag. Var på återbesök 21oct och dom såg att lite var kvar efter MA (har negativa gravtester) fått tid för skrapning 12nov men det sjuka är att den 14oct fick jag mens och blödde länge och har testat med äl-test utan stegring och igår fick jag en blödning som idag är borta.! Strular kroppen så för er också?

Hej!

När jag var på återbesök så kunde de också se att det var lite kvar men läkaren menade att det var så lite att det inte var tillräckligt för att gå in och skrapa. Han sa något om att det han via UL kunde se var något som var ca 5 mm stort och det ska vara iaf 15mm eller över för att man ska gå in och skrapa.
    Han menade att det skulle komma ut vid mensen för min del. Fick mensen vid mer eller mindre den tidpunkt som läkarn lite halvt räknade ut och den höll på längre än den brukar (ca 7 dagar, dock inte rikligt blodflöde under alla 7 dagar). Sen dess har jag till och från fått mkt mkt lite blodaktigtblandade flytningar liksom när man torkar sig efter toabesök. Och nån gång lite brunt. 

Har ju fortf inte fått ÄL stegring (är på dag 17) så det kanske har med så "blödningarna" att göra. Men jag förmodar att allt är ute från mitt MA.
    Att kroppen ska strula så!!!

• Lavelii
    lovley00 skrev 2014-11-04 22:27:18 följande:
    Vi låter väldigt lika men min läkare mätte att det som var kvar var typ 3-4mm på mig bara så konstigt va olika alla säger...ringde upp SöS idag och innan skrapningen kommer dom göra ett ultraljud för att se så det verkligen finns nått kvar nu när jag blöder.!

Igår när jag började blöda var dag 20 och inget på äl-Stickan denna månad.

Det är verkligen konstigt vad alla säger olika!
    Min gynläkare sa att jag skulle låta det gå en mens emellan innan vi försökte igen. Läkaren som gjorde UL efter den medicinska behandling i samband med MA sa 2-3 cykler innan vi provar igen. Samtidigt som både han och gynläkaren sa att det inte skulle vara någon fara om jag blev gravid direkt så att säga. Trots den där 5mm som var kvar. 

Nästan säker på att jag hade ÄL mellan MA:t och min första mens. Men vi försökte inte då. Kan ångra det nu. Hittills har som sagt ingen ÄL visat sig... dag 18.

Blöder du fortfarande och rikligt? Min kropp strulade så efter p piller stoppet en månad. Fick mens och ganska kort därefter mens igen (eller vad man ska kalla det!). Visste liksom inte vad jag skulle tänka om det. Så jag tog mig till gynläkarn för att se att allt va ok. Det var det och hon kunde då se, via ett VUL, att ÄL var på väg... Blev gravid vid den ägglossningen. Men det slutade ju som det gjorde...

• Lavelii
    maddie85 skrev 2014-11-10 07:26:23 följande:

Välkommen! Jag har försökt pricka in ägglossningen, blev nääästan påtvingat en dag för att inte missa, vi var Båda jättetrötta men vi försökte ändå, jag vill ju att det ska vara naturligt men enligt min app hade jag ÄL under de dagarna, däremot visade ÄL-stickorna svaga plus men jag litade på min kropp! Har bim ca den 17e! Väntar med spänning!

hihi fnissade till lite där. Igår var en sådan dag för oss. Jag tokvet att jag har äl, så det var igår och idag som verkligen gäller även om vi mer eller mindre kört varannan var tredje dag sen mens typ. Men just igår var vi båda så jäkla trötta, lång helg, besök hela helgen, en födelsedagsfest, sen farsdagsfirande. Vill verkligen också att det ska vara naturligt men ibland infaller dessvärre inte "naturligt" under ÄL och vi vill ju ha barn! Oskyldig Så då får man helt enkelt ta tag i det... haha...
  • Lavelii

Maddie85

När är BIM?? Hoppas hoppas!!

Jag ska egentligen ha BIM imorgon men min ÄL var ju sen. Så BIM är väl kanske oxkså flyttad då. Bara att vänta och se.

Tror inte på någon grav för min del senna gång dock.

• Lavelii
    maddie85 skrev 2014-11-16 14:47:41 följande:

Jag hoppas också, enligt min app så är jag på bim+13 idag, bim imorgon, men vet ju inte till hundra procent när ägget lossna, men jag har nu endast molande värk på höger sida, typ som håll, fast hela tiden! Någon annan som haft så? Tänker inte testa på några dagar nu! Hur känner du Laveliii?

Okej. Idag är BIM för min del om jag går efter appen men jag litar som sagt inte på den. Känner absolut ingenting. Varken inför mens eller en grav. Kände inget den månad jag plussade heller förrän jag redan var i va 6 typ (det var då jag testade, hade gått över BIM typ två veckor när jag testade). Så ja, varken molnande värk eller annat. Och min temp är inte stadig heller. Pendlar mellan 36.9 och 37.1 sedan ÄL. Återstår att se. Kommer inte testa förrän veckan slut om inte mensen kommit till dess.

När tänker du att du vill testa? När var det du testade sist??
  • Lavelii
    Emmett skrev 2014-11-16 16:00:37 följande:

Hej tjejer!

Ha inte vare aktiv ett tag för ja har haft fullt upp med jobb och söka lägenhet osv.. Idag, äntligen!! 5 månader efter MF fick jag det efterlängtade plusset!!

Det värsta är att jag vart liksom inte glad (självklart är ja så glad att ja spricker) men rädslan gör ett nytt MF tar över lixom.. Huvva!

Stort stort grattis!! Förstår din rädsla men då får man påminna sig själv om att sannolikheten generellt faktiskt inte är så stor att man får två MF på raken. Och att rädslan och stressen över det inte minskar risken heller. Njut!! Och stort grattis igen. Liten bebbe i magen lagom till jul! Bättre present kan man väl inte få!
  • Lavelii

Troligtvis mens på intågande för min del. Känner inte av något men tempen sjönk ytterligare lite idag. Det borde den inte göra om jag skulle vara gravid. Så nu får den då i så fall gärna komma! Dag 30 nu. Inte haft så "lång" cykel tidigare innan MF! Enligt fertility friend appen så ska jag ha mensen på dag 36! :-/

• Lavelii
    malintherese01 skrev 2014-11-18 19:13:07 följande:

Lavelii... Jag har aldrig provat att tempa.. är det så pass "tillitligt" som alla säger..? :/ Det kanske man bord testa då..

Jag har faktiskt precis börjat tempa. Typ denna cykel, så ingen aning än hur tillförlitligt det är. Jag kombinerar det med ÄL test.
    Den visar ju en tydlig ökning när ÄL varit inte inför ÄL men med tiden så menar de att man borde kunna se ett mönster för att avgöra när ÄL inträffar också med tempmetoden. Jag är inte där än iaf
  • Lavelii
    maddie85 skrev 2014-11-18 19:30:16 följande:
    Dumma mens ;-( hoppas inte. Jag hade iför sig tur i oturen, ska på spa med sambon hela helgen och då vill man ju inte äcklas av att gå runt med mens!

Idag morse var det lite brun på pappret efter toabesök men tempen har inte sjunkit sen i tisdags. Men troligtvis riktigt blodflöde imorgon då, tänker jag. Går jag efter mitt ursprungliga BIM på 17/11 så är den försenad och går jag efter Fertility friend appen så är den för tidig. Men är på dag 32 nu.
    Bara att vänta till mensen är över och fortsätta kämpa...

Va skönt och mysigt med spa!! Ha det trevligt och avkopplande. Det behövs i vardagen!

• Lavelii
    Hoppasdetärmintur skrev 2014-11-26 11:38:32 följande:

Hej,

Är det ok om man hoppar in här? Vi var på VUL igår efter en vecka med bruna flytningar. Vi skulle ha varit i vecka 9+3, men VUL visade bara vecka 6 :(

De ville inte påbörja "avbrytningen" utan rekomenderade att vi ska vänta 10 dagar för att se om vi räknat fel. Någon mer som blivit rekomenderade detta?

Denna ovisshet är olidlig :( känner mig dessutom säker på missfall, har inga symtom längre...

När jag var på VUL första gången skulle jag ha varit i v 9 + några dagar. Visste att det kunde bli minus en vecka eller så eftersom jag var osäker på när jag hade ÄL. Men när jag kom dit sa hon att jag var i max v5, kanske tom v 4... att det var en påbörjan till en grav, som såg ut att "må bra" men v 9 var det inte tal om. Där och då förstod jag att något inte stämde...att jag och BM inte kan ha räknat fel på nästan 5 veckor. Men inga blödningar eller flytningar eller så hade jag. Inte heller några symptom längre.

2 veckor senare fick jag komma på ett till VUL och då konstaterades att det var ett MA. Skulle då har varit i v 12 och 4 dagar efter hade jag inbokat första UL med alla blodprov och tester. Men grav hade slutat utveckla sig efter v 5-6 sa de.
    Konstigt att ni inte fått ett återbesök??? Tycker nästan ni kan kräva det... vadå vänta 10 dagar?? Vet en hel del som dock räknat fel så det är bra att de inte påbörjade att avbryta! Hoppas på det bästa!!! Men förstår din känsla!

Stor kram!

Svar på tråden Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3