• Lantis86

Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3

Hejsan! Får man vara med här? Haft 4 mf/ MA , senaste nu i juli... Så nu går jag bara och hoppas på att bli gravid å att det ska stanna kvar... Är så frustrerande och svårt att prata med folk som inte vet vad man går igenom:(

• Lantis86
    maddie85 skrev 2014-10-03 14:30:29 följande:

Välkommen! Beklagar dina fyra(??!) missfall! Måste varit hemskt? Hur långt mellan gångerna har det skett och hur långt gången har du varit?

Det är klart det är hemskt, men första gången är värst! Då är man så oförberedd på att det KAN hända... Efter 4e är man nästan rädd att bli gravid igen... Har tagit mig 8+3 som längst (2ggr) men det har varit MA som upptäckts v 18 en gång och 14 en gång, dom andra 5 och 7... Vart gravid i april i fjol första gången så jag har inte haft svårt att bli gravid (max 4 månader)
    maddie85 skrev 2014-10-03 14:33:08 följande:

Jag har/ haft ÄL nu denna vecka det har jag kännt! Vi har kört på varje dag för att inte missa rätt dag haha

Har en konstig känsla i tjejmagen, molande värk, stickande i livmodern? Ömma bröst har jag också men det har väl något med ÄL antar jag! Är sjukt nervös iaf, vill så gärna bli gravid igen!

Brukar du vara öm i brösten efter ÄL? Jag brukar inte det utom dom två gångerna jag varit gravid och tagit mig längst:) håller tummarna:) vet du när du har bim?
  • Lantis86
    Emmett skrev 2014-10-03 17:18:48 följande:

En fråga, hur många gånger ska man behöva genomgå en sån sak som ett MF innan dom gör någon slags utredning om varför det händer och så tett på?

Tråkigt att höra i allafall, själv blev man knäckt av 1 MF!

Efter 3e MF påbörjade dom en utredning, tog blodprover, men dom har inte visat något... Nu resten verkar svårare att få tid för:/ men det är ganska vanligt att dom inte hittar nått fel.. Men jag har fått trombyl och progesteron att ta nästa gång jag plussar:)

Beklagar ditt MF!! Det första är värst, tyvärr blir man mer härdad, man blir mer orolig och rädd att det ska hända igen sen... Men det är inte vanligt med 3 eller fler MF, oftast går det bra redan nästa graviditet:) håller tummarna för er alla att vi ska bli gravida och klara oss hela vägen nu!:)

Men när man läser runt så lyckas praktiskt taget alla tillslut, på ett eller annat sätt... Saker jag läst mig till som ska minska risken för missfall är:

-D-vitamin (2500-5000iE/ dag)

-zink 25mg/dag

-fiskolja 3000mg/dag (osäker på enheten, men ska vara 3000 iaf)

-folsyra(såklart)

Man blir ju så orolig att det inte ska funka så nu vill jag testa ALLT för att slippa gå igenom det en gång till...
  • Lantis86
    maddie85 skrev 2014-10-04 08:10:24 följande:

Va är det sant? Jag brukar nog inte vara öm vid ÄL bara vid mens i och det ska jag inte ha förrän om två veckor ca? Jag vill hoppas men kommer bli besviken om mensen kommer där den runt den 15e okt, ohh det är ju för tusan snart :-O

Jodå, för mej ha de varit så:) håller tummarna:) det värsta är ju bara att tiden mellan ÄL å BIM går så jäkla sakta:/

Tror jag har bim den 19(så vi ha rätt nära) sista veckan lär man ju klättra på väggarna... Jag hoppas verkligen jag ska börja känna av brösten snart!!:)

Grattis till frieriet:) himla bra att kunna tänka lite på det också:)
  • Lantis86
    Pyret 85 skrev 2014-10-04 08:29:02 följande:

Jag hakar gärna på här. Plussade i juli men tyvärr slutade det i MF 12 augusti (v.7+6). Fösta ÄL efter mf tog hela 28 dagar innan den kom men tyvärr blev det inget då heller. Så nu väntar jag på nästa ÄL som enligt beräkningar (enligt min vanliga cykel) ska ske idag men inga tecken på det. Har alltid väldigt kraftiga ÄL-flytningar.

För mig har ÄL och mensen spökat lite efter MF, men är väl bara för att kroppen inte återställt sig än... Hoppas den kom snart:)
  • Lantis86
    maddie85 skrev 2014-10-06 07:33:39 följande:

Tack!! Har även annat att tänka på dessa två veckor,har åkt till en annan stad för att ta körkort! Är här nu och sov sjukt dåligt inatt (fortfarande molvärk) inte ont utan bara irriterande men jag vill inte hoppas eller tro något!!! Hur känner ni andra efter ÄL?

Härligt, lycka till med körkortet:) själv har jag faktiskt börja plugga (måste tänka på nått annat nu för att inte bli galen)

Nja jag har väl inte känt nått än, så har väl inte så jätte stora förhoppningar... Brukar ni andra ÄL testa lr hur gör ni?
  • Lantis86

Maddie & Emmet: nja, brukar inte testa... Har haft så lätt att bli gravid ändå så jag vill inte stressa upp mig i onödan... Men jag brukar bli väldigt kåt då ÄL borde va så jag antar att det är den jag känner av:P

Alla nya, beklagar era MF, det är hemskt:(

Lovely: jag skulle nog också avvakta om jag vore du, när det ändå gått så pass länge och det ändå vankas mens. Det borde ju ändå följa med ut då...

Innaj: krya på dig!!

Mammaelle82: vart du skrapad eller fick du tabletter? jag tycker det brukar vara jätte lurigt efter MF att veta mens... När jag har skapat har jag haft ganska normal cykel men inte annars:( så försökte ni på den ÄL, lr ska ni bara vänta in mens? Annars borde du väl kunna testa å se om det tagit sig:)

• Lantis86

Jag har bim nu på söndag, men känner inget, förutom typ PMS igår:( tro de blir en till månads försök:( ska testa munkpeppar då:)

• Lantis86
    septemberplus skrev 2014-10-14 13:50:57 följande:

Var på vul nyss , inga tecken på graviditet :(får förhoppningsvis provsvaren av hcg i em.

Håller tummar för dig!!!
  • Lantis86
    Emmett skrev 2014-10-16 08:20:39 följande:

Än är inte hoppet ute! :)

Nä inte än:) men tro inte jag ska testa, inte förrns mensen är sen:P när vane du hade bim?

Maddie: hur går det för dig? :)
  • Lantis86

Kunde inte hålla mig, inte känt att mensen är på väg idag så jag testade.... Och det var positivt:D känner inget, men nu jäklar ska jag börja med medicin!!! Hur går det för er andra?:)

• Lantis86

Tack så mkt:)

Nu sist vart det BIM +5-7 dgr, kändes som en evighet:( men sen har jag haft normala cykler efter det. Men första mensen efter MF är alltid jätte lurig, en gång kom den 14dgr efter MF?! Efter skrapning har jag haft vanliga cykler på 28dgr...

• Lantis86
    maddie85 skrev 2014-10-20 21:38:33 följande:

Nu kom den bara för det! Skönt men man blir ändå besviken! Hur många ggr hade du mens innan ditt plus efter missfall?? Har du försökt mycket eller knappt tänkt på det! Många frågor men så kul att höra :)

Jo kan förstå det... Var det din första mens? Ändå bra för nu vet man ju att det är rätt rent där inne... Borde ju gå bra nu när du ändå hade så lätt första gången:)

Jag hade mf i juli så jag har haft 2 mensar mellan... Men har ju aldrig testat med stickor, så vi har legat var annan dag från typ dag 8-10 tills dag 18-19;P Men jag har aldrig haft svårt att bli gravid, så det har funkat jätte bra för oss:) jag är sån dom lätt stressar upp mig och grubblar ihjäl mig om jag har för mkt koll, så det här funkar bra för mig:)
  • Lantis86
    maddie85 skrev 2014-10-21 07:22:47 följande:

Ja det var min första och det kommer mycket, lite läskigt när man inte är van, men gyn sa ju att den första mensen kommer bli riklig, inte kul när det kommer lite klumpar nu igen men det är ju rester... påminner om hur ledsen jag var för en månad sen.

Jag ska försöka inte tänka på det nästa månad men det är hu så svårt eftersom det är det enda man tänker på!

Jag försöker se det positivt, det var nog bra att ha en mens emellan iaf!

Jo, riktigt hemskt:( man vill ju bara bli gravid igen och glömma det hemska, men samtidigt var väl inte kroppen redo:/

Är typ omöjligt att inte tänka på det, man måste bara se till att ha tankarna på nått annat.. Jag har typ suttit å kikat på fertilitetsguiden.com å försökt lura ut hur man ska få bara möjliga fertilitet å minska risken för mf. Så man verkligen har gjort sitt yttersta:P känns alla fall dom jag sett på det med mer målmedvetna ögon än om jag jag bara varit ledsen, så hoppas det funkar:)
  • Lantis86

Beklagar alla nyas mf, är verkligen det hemskaste jag varit med om. Man hinner få sånna drömmar om framtiden som bara går i krasch ... Sedan blir man ledsen så fort man ser någon med mage, så där skulle jag också haft... Man känner sig så hemsk:(

Mina erfarenheter är dock att det har gått väldigt fort att bli gravid igen, så jag hoppas verkligen att det blir samma för er alla!!! Och kom ihåg, tar det sig inte på första försöket så har kroppen antagligen inte hunnit återhämta sig än... Men jag hoppas verkligen att ni alla får plussa snart igen!!:)

• Lantis86
    ovea skrev 2014-10-23 16:02:45 följande:

Vet hur det är, fick MF/MA 3 gånger, senast var det i sept 2014.. väldigt jobbigt och var ledsen.. har en 3 åring pojke.. vill såååå gärna ge honom syskon...  jag antar att det är inte bra att ha så bråttom, dvs gravid direkt efter missfall, så ökar det risken att få mf enligt läkaren..

Hejar på oss alla att en dag att fostret fastnar.... 

Beklagar dina missfall. Har du fått utredning? Testa äta fiskolja maxdos, D-vitamin och zink utöver folsyra... Ska vara bra mot missfall, mycke ingefära är också bra:) testar det nu(hoppas på 5:e gången gillt)

Måste dock säja att risken för missfall INTE ökar om man blir gravid direkt, det är en gammal myt. Anledningen till att dom vill att man ska vänta en mens är att det bli lättare att räkna då... Är inte kroppen redo blir man inte gravid...

Lycka till allihopa!!
Svar på tråden Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3