• Emmett

Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3

Följer gärna!

Jag va med om samma sak själv för ett par månader sedan. Jag och sambon bestämde oss för att sluta skydda oss och chockerande nog tog det sig redan på första försöket, ingen gladare än vi!

Men tyvärr slutade det i missfall även för oss i vecka 9 (8+3)

Nu är vi inne på andra försöket sedan dess, denna eviga väntan alltså, vi försöker verkligen inte tänka på det så mycket och försöka slappna av men det är inte lätt ;)

• Emmett

Hej igen!

4 dagar efter midsommar fick ja mitt missfall, ja blödde väldigt lite natten då vi åkte in på gynakuten, vaknade och hade ont men sambon ville ändå att vi skulle åka in då han va orolig! Fick inget konstaterat då så vi tog lite prover och jag skulle återkomma på onsdagen (detta va natten mot måndag) för att se om hormonerna i kroppen sjunkit eller höjts men tisdag fick jag kraftig verk i magen och blödde en hel del och jag kunde då konstatera att de va ett missfall själv, åkte aldrig tillbaka på onsdagen men Tordagen träffade ja min barnmorska och gjorde då ett grav test som tydligt visade att ingen bebis va kvar. Ja blödde bara ett par dagar efter detta, ungefär som en mens och mensen kom även tillbaka precis som vanligt månaden efter.

Jag grät också varje dag flera veckor men ja hade ett otroligt stöd av sambon och fick snabbt energi och vilja att gå vidare och göra nya försök. Det är verkligen så himla trist och ja tänker fortfarande väldigt mycket på de. Hur mår du själv idag?

Vi har försökt nu sen i maj och det tog sig redan första försöket, vi ha provat enda sedan dess och inget plus än tyvärr! Men vi forsätter och hoppas på att de är våran tur snart!

Hur länge ha ni försökt, har du några barn sedan tidigare?

• Emmett

Hej!

Ja efter mitt MF och ja va hos BM då sa hon att efter blödningen så börjas de räkna om som vanligt alltså som att MF va en mens ist!

Sen om du inte blödde mer än så kan de vara svårt att räkna ut kanske? Men köp ägglossnings test och använd, de gjorde ja för att snabbt ta reda på när min ägglossning startade efter MF!

Tråkigt att vi ska behöva gå igenom detta :(

• Emmett

Jag hade ägglossning igen precis som vanligt, 14 dagar efter missfallet. Jag blödde i 5 dagar från mån till fredag och hade ägglossning fredagen där på och fick min mens igen 14 dagar efter de..

Jag fick mitt MF måndagen och gjorde ett negativt grav test på torsdagen samma vecka! Då sa barnmorskan att de är bara att köra på som vanligt när vi känner oss redo, detta va i juni och nu i oktober har ännu inget plus dykt upp, tyvärr!

• Emmett

Ja Innaj! De är fruktansvärt jobbigt att hör om dom som blir oplanerade gravid och avbryter den som ingenting när man själv går månad för månad och väntar på pluset och när det väl kommer ar någon det ifrån oss :(

Ja jag har också hört båda delarna maddie85, men jag som sagt tror ju att det bara är att köra när man själv känner sig redo kroppen väljer ju ändå inte att ta åt sig nått den inte klarar av.

Vi körde från första ägglossningen och nu idag startar min 5 ägglossning sen MF, får hoppas på ett plus denna månad som alla andra ;)

Nej ge upp ska vi inte göra, de är som sagt vår tur snart också :D

• Emmett

Åh maddie85, spännande!

Ja vi ska köra på nu hela helgen och mysa ;) denna gång känner ja så väl av ägglossningen, precis som sist ja blev gravid... Så hoppas! :D

Ja samma här, hur länge ha ni försökt?

• Emmett
    Lantis86 skrev 2014-10-03 13:05:47 följande:

Hejsan! Får man vara med här? Haft 4 mf/ MA , senaste nu i juli... Så nu går jag bara och hoppas på att bli gravid å att det ska stanna kvar... Är så frustrerande och svårt att prata med folk som inte vet vad man går igenom:(

En fråga, hur många gånger ska man behöva genomgå en sån sak som ett MF innan dom gör någon slags utredning om varför det händer och så tett på?

Tråkigt att höra i allafall, själv blev man knäckt av 1 MF!
  • Emmett
    maddie85 skrev 2014-10-04 11:22:13 följande:

Vecka alltså *

Ja ha vare gravid två gånger, båda slutade i missfall tyvärr... Men båda gångerna har ja känt de på mig till 100% redan en vecka innan BIM ;) inga speciella symptomer men de ha bara känns i kroppen!

När har du BIM nästa gång? :)
  • Emmett
    septemberplus skrev 2014-10-04 14:09:14 följande:

Hej! Jag skulle behöva hjälp, jag förstår mig inte på vad som hänt. Jag fick missfall för lite mer än två veckor sedan och tidigare i veckan gjorde jag ett gravtest där sträcket blev tydligt men ganska svagt. Idag gjorde jag ett nytt test plus ett digitalt cb. Sträcket är starkare och cb visar 2-3 v.

Hur tolkar jag detta?

Antingen är det som maddie84 säger.. Eller så är det så att kroppen stötte ut allt bra själv och är det så är det ju mycket möjligt att de är en ny graviditet, för återhämtat sig kroppen nog fort så vill gärna kroppen "ha tillbaka" det den har förlorat!

Vänta till nästa vecka någon gång och gör ett nytt test, visar det possetivt då så ring din BM! :)
  • Emmett
    maddie85 skrev 2014-10-04 08:20:03 följande:

Ja vi kör på!! aldrig fel att mysa lite extra haha! Jag kände ingenting förra gången, det var sambon som hade en magkänsla och första testet visade neg, så blev lite ledsen inombords, han sa att hans magkänsla var så stark. Veckan efter visade sig ett plus! Då hade jag legat i sängen en hel helg och ätit chips som INTE var likt mig, helt orklös.

Nu vet jag inte om jag kommer bli skengravid för nu vet jag ju även alla tecken man har, men jag hoppas verkligen att jag kommer bli gravid snart, min högsta dröm!

Förresten, sambon friade igår och vi ska gifta oss nästa sommar han vet hur man ska få en på andra tankar (haha)

Men GRATTIS va roligt! Kan nog va bra att ha annat att tänka på :D

Ja dedär med skengravid är klurigt, går man hela dagarna och känner efter symtomet har man dom allihopa tillslut och man känner efter lite extra, jo de är våran högsta dröm just nu också!

Men vi håller tummarna de är våran tur snart! :D
Svar på tråden Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3