Drömmer om min döda pappa
Hej hörrni,
Jag önskar och hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig tyda min dröm jag hade inatt. Min pappa gick hastigt bort i Januari och kort därefter träffade jag en kille som jag blev störtförälskad i. Jag har nu gått in i depression och knaprar anti-depressiva samt går till psykolog för att jag inte bearbetade sorgen tillräckligt efter min pappa. Jag har inte drömt något om min pappa tidigare men förra natten drömde jag dock följande:
Drömmen var under en hel dag varav min pappa var med mig hela tiden, jag visste att han var död men jag kunde samtala med honom som vanligt. Jag frågade honom om jag kunde ta på honom för att känna om han var på riktigt eller om min hand bara skulle gå igenom honom som om han var ett spöke men jag kunde känna honom. Någonstans i drömmen frågade jag hur gammal han var för att han inte såg ut som han gjorde strax innan han gick bort och han menade då att han var 42 (så gammal som han var när jag och min tvillingssyter föddes). Vad jag hört så är man i "himlen" helt symptomfri från sjukdomar och man ser ut som när man mått som bäst i sitt liv, är detta sant? Efter ett tag frågade jag varför han inte visat sig för mig tidigare vilket han inte svarade på men när jag istället fråga om det gjorde ont när han gick bort svarade han nej, vilket var fruktansvärt skönt att veta.
Men vad betyder det att drömma såhär egentligen? någon snäll själ som är villig att hjälpa mig?