Inlägg från: funnyhowloveis |Visa alla inlägg
  • funnyhowloveis

Drömmer om min döda pappa

Hej! Jag har tyvärr inget svar på varför man drömmer sådär men kan bara säga att jag drömmer, och har så länge han vart död, drömt liknande saker om min pappa som gick bort 2007.

Jag brukar drömma att jag (eller vi, släkten o familjen) är fullt medvetna om att han är död. Sen helt plötsligt dyker han upp, fast det är bara jag som ser honom, o han säger till mig att han bara har lurats, att han inte vart död men jag får inte säga det till någon. I drömmen är jag alltid fylld av lycka och nån slags besvikelse att han låtit oss gå runt o tro att han vart död.

I drömmen är han alltid så lugn och ser så frisk o fin ut.. När jag vaknar har jag alltid samma märkliga känsla i kroppen. Som nån slags lycka.. Typ som att han vakade över mig den natten. Skitkonstigt att förklara, men du är inte ensam om att drömma så. Har hört flera drömma liknande saker. Jag tror att det är en del av sorgarbetet. Hoppas det känns som att jag kunde tillföra nånting!

• funnyhowloveis
    johannanilsson11 skrev 2014-09-17 09:20:10 följande:

Ja det är en jättekonstig känsla när man vaknar, man vet lixom inte vad man känner riktigt men jag tror absolut att han ville visa sig för mig på det sättet. Det känns skönt att jag hade den drömmen därför att mitt sorgearbete inte prioriterats tyvärr.. 

Vad härligt ändå att andra drömmer liknande saker, men visst ser dem friska och krya ut genom hela drömmen? känns så himla overkligt!

Ja dom ser inte alls "sjuka ut", utan dom ser typ friskare ut än nånsin. Så himla konstigt..

Hoppas att du kan prioritera sorgarbetet i framtiden, det är ändå sjukt viktigt. Nu vet jag inte vad ni hade för relation men det är hur som helst din pappa, och den enda pappan man har. Så det är så jäkla viktigt att man får prata av sig och känna att det är okej att bryta ihop emellanåt. Lycka till med allt!
  • funnyhowloveis
    Anonym (Drömmer också) skrev 2014-09-17 18:33:13 följande:

Hej. 
    Jag har inte heller något vettigt svar på din fråga. Men vill dela med mig av det jag upplever periodvis. 
    2008 gick min älskade gammlafarmor bort. En människa som betytt så oerhört mycket för mig. Det var väntat och hon blev 89 år gammal. 

med jämna mellanrum drömmer jag om henne och precis som du beskriver utspelar sig drömmen under en helt dag. Vi sitter vid hennes köksbord och hon har nybakta mandelmusslor fyllda med vispad grädde och sylt (precis som hon alltid hade i livet). 
    I drömmen känner jag lukten, precis den lukten som det luktade hemma hos henne. jag känner även hennes doft av parfym. 
    Hon sitter i sin blåvita klänning och har nyrullat hår. Hon ler med hela ansiktet och frågar mig hur jag har det, vad som händer i mitt liv och hur jag känner inför det som händer. Hon kommer med råd och förslag. Skrattar och får mig att se livet lite lättare. 
    Det är alltid samma dröm jag drömmer och ofta är det i samband med att det har hänt något. Nu senast var det i samband med vårt husköp. 

När jag vaknar så känner jag mig så lättad. Och jag tror (vill tro) att hon besöker mig genom drömmarna för att visa att hon finns där hos mig, att hon finns och stöttar (som hon alltid gjorde när hon var i liv) oavsätt de beslut jag tar. 

Jag tror att din pappa ville komma i kontakt med dig för att du hade frågor han visste att du behövde svar på och därför kom han till dig via en dröm. 

Vilken fin dröm! Som sagt, drömmer åxå om min pappa. Alltid samma drömmar.. Jag tror åxå att dom vill visa sitt stöd, typ visa att dom finns här oavsett vad.
Svar på tråden Drömmer om min döda pappa