Inlägg från: nemo1 |Visa alla inlägg
  • nemo1

Katt + resa = problem.

Zylkene kan du prova, bör tas i flera dagar innan resan. Jag har alltid en handduk över buren när jag åker till veterinären. Personligen hade jag nog endast tagit med katten på resor som är yttersta ytterst nödfall.

• nemo1
    EnGladPingvin skrev 2014-11-30 19:54:01 följande:
    En av våra katter hatar att resa. Det är en kamp att få in henne i buren och sen skriker hon tills hon blir utsläppt. För ett tag sedan när vi skulle till veterinären lyckades hon riva upp en trampdyna på gallret när hon försökte ta sig ut. Efter det köpte vi en mjuk väskvariant istället. Det är fortfarande protester, men betydligt lättare att få ner henn i väskan som man kan öppna ovanifrån och hon håller sig lugnare även om hon piper en del.

Väskan är även mer täckt än buren vilket jag tror gör sitt och skulle hon fara runt kan hon inte göra sig illa, men hon håller sig faktiskt lugnare. Vi reser i stort sett inte med katterna utan det handlar om när vi ska till veterinären.
    Vill varna dig för en sån väska. De går lätt sönder där blixtlåset sitter om katten är lite hårdhänt.
  • nemo1
    Kejkej91 skrev 2014-12-01 15:09:44 följande:
    vi reer aldrig katten och jag eftersom de gått sådär när vi försökt.
    därför tänkte jag om de skulle gå bättre i mjukbur eftersom de hårda har han dåliga erfarenheter av, han gillar ju att hoppa ner i mina väskor när de står framme så hade hopp om att kunna lura honom. Resan kommer bli rätt lång på över 2 timmar och buss. Är mjuk bur dumt då? Vill ju inte att den ska gå sönder så jag får jaga katt på Stockholms Centralstation....
    Jag har tyvärr hört om fler fall där väskan gått sönder just där dragkedjorna är. Jag har själv en sån väska men vågar inte använda den längre.
Svar på tråden Katt + resa = problem.