Pappan vägrar hämta barnen
Är helt matt. Jag och barnens pappa gick isär i april och han flyttade i slutet av maj.
Han jobbar 4-skift och har bestämt sig för att det är omöjligt att kombinera dagtidsjobb och barn så därför har han barnen på sin lediga vecka och även fre-sön när han jobbar kväll.
Totalt 8 nätter i månaden. För detta får jag 1909 kronor. Han försörjer mig tycker han. Och varje månad hotar han med att inte betala av den ena eller andra anledningen.
Vissa kvällsveckor måste han jobba fredagkväll. Detta händer några gånger om året och står med på hans schema.
Nu idag meddelar han mig att han ska jobba på fredag och att han inte kommer hämta barnen i skolan. de har ingen fritidstid då och slutar 12,55.
Jag svarade att jag jobbar över på fredag och sen har jag andra planer så han får skaffa barnvakt (vilket han alltid gör - för att festa). Nej, det går inte. JAG ska hämta dom och jag får lösa det bäst jag vill, säger han.
Jag sa att okej, men då får du ha dom nästa vecka på eftermiddagarna så att jag kan jobba över då istället, men NEJ det gick inte för då ska han oxå jobba över.
Jag försökte förklara för honom att det är hans ansvar att lösa detta, det är ingen överraskning att han har vissa fredagskvällar.
Men då ska jag hålla käften tycker han och sa att han kan hämta barnen tidigast 01.00 på lördag... Han betalar mig och inte tvärtom så han har rätt att göra såhär, men inte jag.
Han kan inte ens meddela fritids att barnen behöver gå där på fredag, det har han inte tid med.
Igår och idag har jag vabbat. Förlorar därmed ganska mycket inkomst på min redan låga 80%-iga lön.
På torsdag har båda barnens klasser föräldramöte och jag missar bådas för jag har ingen barnvakt.
Nästa torsdag har skolan och fritids stängt, vilket gör att jag måste ta ledigt eftersom jag inte har barnomsorg.
allt detta förväntas jag lösa, vilket jag självklart gör men varför ska jag lösa allt åt honom?
Vad ska jag göra? Eller ja, det finns ju inte så mycket att göra. Jag får sluta i tid och avboka mina kvällsplaner. Men kan man göra något för framtiden? Han gör ALLT för att jävlas med mig, detta är bara en ynka liten grej i det stora hela.
Han vägrar samarbetssamtal.