• Sihe

Ni oförklarligt barnlösa, hur lyckades ni tillslut?

Svaren på våra prover efter att försökt 2 år blev oförklarlig infertilitet. Har varit gravid 2 ggr innan (inte samna man som nu) varav en abort.
    Ni som lyckades, var det huskurer, IVF, IUI, pergotime, stå på huvudet efter haha, eller hur fick ni till slut ert efterlängtade plus?

• Svar på tråden Ni oförklarligt barnlösa, hur lyckades ni tillslut?
  • Sihe

Vi funderade på insemination i Danmark men enligt utredande gyn. så ansåg han det meningslöst och slöseri med pengar då det var lika lite chans att lyckas som ett vanligt samlag. Han tyckte vi skulle köra på IVF direkt. men det är ju betydligt dyrare och jobbigare. Vi får tyvärr pga olika anledningar ingen hjälp i sverige fören om minst två år till. Då kommer jag vara 34 år. Gubben vill vänta o jag vill testa insemination, men känns ju lite meningslöst om det nu är så liten chans. Skulle få Pergotime för att öka chansen, även om den med är minimal. Har typ inget ägglossningssekret har jag upptäckt. Rinner som vatten, trosorna dyblöta innan (1 vecka) och efter ÄL men när jag har ägglossning kommer det inget. Inte ens då jag känner efter med fingret. Tänkte ge jättenattljusolja tsm med pergo en chans nästa månad o se om det hjälper

Svar på tråden Ni oförklarligt barnlösa, hur lyckades ni tillslut?