• Anonym (Z)

flytta 50 mil?

Har ni gv får du inte flytta barnet som du vill utan den andra vårdnadshavarens godkännande, sen om de kommer ses ofta för du har vänner kvar undrar jag hur du tänker ug ska se ut?

Du reser med ungen dessa 50 mil vv och hämtar? Då måste jag även passa på att fråga varför du anser att ungen skall resa så långt så ofta när både fr och tr oftast dömer ug där ungen är skriven men er som inte är 1år skall resa alltså.

Du sätter dina prioriteringar framför ungens, använd dig av bbic så märker du det snabbt

• Anonym (Z)
    Anonym (Hur gör ja?) skrev 2014-09-15 21:41:15 följande:

Ville ha tips av folk som har erfarenhet, inte dömande kommentarer.. Läs tråden innan ni svarar!

Jag utgår från vad lagen säger inget annat!
  • Anonym (Z)
    Anonym (Hur gör ja?) skrev 2014-09-15 21:39:30 följande:

De e så konstigt att folk tar sej friheter att avgöra va som e rätt eller fel. Då ni inte vet nåt om situationen e d märkligt att ni tolkar utifrån egna känslor.

Ja vill inte förstöra deras relation. D föreligger psykisk misshandel, fysiskt våld å ja vill inte behöva gå via polis och rätten. Han e en bra man, men han kan inte ta hand om barnet självt å vårt barn behöver trygga vuxna. D kan inte ske här.

Har du folk som sett och hört som är beredda att vittna för dig och som är trovärdiga (alltså inte bästisen nu utan tex sjukvårdspersonal etc) foton betyder inget om du inte har trovärdiga vittnen.

Vad har han gjort mot ungen som gör att han inte kan ta hand om det? Oftast blir det ju annorlunda när den andra föräldern inte är med, sen behöver alla ungar trygga vuxna men därmed inte sagt att det skall vara 50 mil emellan och försvårande av ug
Svar på tråden flytta 50 mil?