• Anonym (Hur gör ja?)

flytta 50 mil?

Hur gör jag??
    Gemensam vårdnad å sambos.
    Barnet e under halvåret...

Sambon vill inte att vi flyttar förståss :( de kommer ses mycke ändå för ja har vänner här

Vill bara ha tips å så av såna som lyckats få igenom en flytt...
    Tacksam för svar

• Svar på tråden flytta 50 mil?
  • Anonym (Hur gör ja?)

De e så konstigt att folk tar sej friheter att avgöra va som e rätt eller fel. Då ni inte vet nåt om situationen e d märkligt att ni tolkar utifrån egna känslor.

Ja vill inte förstöra deras relation. D föreligger psykisk misshandel, fysiskt våld å ja vill inte behöva gå via polis och rätten. Han e en bra man, men han kan inte ta hand om barnet självt å vårt barn behöver trygga vuxna. D kan inte ske här.

• Anonym (Hur gör ja?)

Ville ha tips av folk som har erfarenhet, inte dömande kommentarer.. Läs tråden innan ni svarar!

• Anonym (Hur gör ja?)
    Anonym (j) skrev 2014-09-15 21:43:58 följande:
    Ok, men hur som helst måste du nog få igenom ensam vårdnad först. Med gemensam vårdnad kan han hindra dig. Enskild vårdnad kan du sannolikt få om det föreligger samarbetssvårigheter mellan er.

Har du dokumenterar något våld?

Tyvärr måste du nog få en vårdnadsförändring, annars kan han stämma dig och hävda att du kidnappat barnet, och då har han hög chans att få hela vårdnaden.
    Har foton från ett tillfälle.. Har inte hänt sen ja blev gravid, har inte hamnat i bråk me han el diskussion, för ja vet va som kan hända då. Har inte anmält..

Ok. E d enda möjligheten? D känns ju så himla jobbigt. Vill ju d ska ha en bra relation. Känns som d kommer gå illa om ja anmäler och ansöker?!
  • Anonym (Hur gör ja?)
    Anonym (Z) skrev 2014-09-15 21:47:25 följande:
    Jag utgår från vad lagen säger inget annat!
    Nä. Du skrev att ja satte mig före barnet. D står nog inte i lagboken ;)
  • Anonym (Hur gör ja?)
    Anonym (j) skrev 2014-09-15 21:54:14 följande:
    Hör med någon kvinnojour. De vet säkert mer hur man kan gå tillväga.
    Okey.. Tack får ringa imorn
  • Anonym (Hur gör ja?)
    Anonym (j) skrev 2014-09-15 22:02:33 följande:
    Ensam vårdnad är ju också viktigt med tanke på föräldaledighet. Han har ju hälften av dagarna som det är nu. Det verkar viktigt att du får alla dagar.
    Ja blir rädd å nervös
Svar på tråden flytta 50 mil?