Inlägg från: StackarsMia |Visa alla inlägg
  • StackarsMia

Jag skäms för Sverige

Du behöver inte skämmas alls. Att SD växer gör att jag åter kan känna stolthet för Sverige, som såg ut att vara förlorat för inte så länge sedan. Hade MP blivit större än SD hade jag nog sannolikt flyttat till ett mer normalt land.

Sverige är världsbäst på att slösa bort skattepengar på att vara världens socialbyrå. Hoppas det blir någon ändring någon gång. Så vi kan vara som normalaländer och inte bli utskrattade.

• StackarsMia
    Miss Behave skrev 2014-09-15 15:55:06 följande:

Min första tanke också när valresultatet stod klart.

Jag skäms över mitt land. Jag har väl inte alltid varit speciellt stolt över landet, men att rent utav skämmas för det..

Folk verkar aldrig lära sig av historien. Hur syndabockar alltid ska utses vid sämre tider. För 8 år sen var det de sjuka och arbetslösas fel (fuskarna). Nu är allt flyktingarnas fel. (dumma flyktingar som måste komma hit för att inte dräpas och torteras i sitt eget land)..

Tror du fransmän, engelsmän, kanadensare, amerikaner, australiensare, finskar, norskar eller danskar skäms över sitt land, där SD:s systerpartier finns i större omfattning?
  • StackarsMia
    Fundersam02 skrev 2014-09-15 16:20:33 följande:

Det är glädjande att så många väljare fortfarande är toleranta och generösa.

Men det är pinsamt att så många har röstat på ett rasistiskt parti där många representanter förutom att vara fientliga mot invandrare, kvinnor och homosexuella dessutom i en del fall är dömda brottslingar. Pinsamt. Jag är glad att jag inte bor i Skåne där sd är starkast. Hade varit hemskt att ha så korkade grannar.

Istället får du säkert än mer korkade grannar som röstar V, MP eller F!.
  • StackarsMia
    salleee skrev 2014-09-15 17:34:07 följande:

Tänkte själv Rösta på SD här i kommunen men sen när jag såg vilka var med på listan (lagerarbetare, städare, och massa outbildade personer) så insåg jag att de som röstar på SD är verkligen lite efterblivna om de tror att en sån parti kan leda landet.

SD:are har i regel samma utbildningsnivå som sossar. Men du gör ett undantag för dom i  regeringen?
Svar på tråden Jag skäms för Sverige