• Br0k3n

Mammaledig i Gävle?

Ja det var mysigt barnen fick jordgubbar och glass och dem sjöng och dansade :)

Jag jobbat som personlig assistent sidan om skolan. Så brukar jobba kväll/natt men det är sovande jour så det får bra att kombinera :)

Min man är från detta hållet från början.

Han har bott i Sandviken innan och nu bor hans föräldrar utanför Uppsala. Så han flyttade ner till mig , men sen bestämde vi oss för att vi behövde förnyelse :) så då blev det gävle då det var lättare att få lägenhet.

• Br0k3n

Åh vad mysigt :) då blir det att fundera på pojknamn nu. Och allt annat såg med bra ut?

Jag blev också flyttad 1 vecka bak.

• Br0k3n

Adrian är fint! Jag har haft noa , neo, loke bla men nu slipper vi tänka på det :p

första kom en vecka efter bf

Andra kom 3 dagar efter tror jag. Fast kändes längre då jag hade små värkar ett par dagar. Första sa det bara boom så fick jag regelbundna värkar som kom tätare och tätare.

• Br0k3n

Usch vad länge du gått över. Hur länge får man gå över här innan man blir igångsatt ? Vet att det är olika i olika landsting. Jag hoppas bebis vill komma lite tidigare denna gången, börjar redan tröttnat och gick in i vecka 30 idag. Men har mer ont. Större än dem andra gångerna och allt är mer jobbigt denna gången:p haha gnäll gnäll

• Br0k3n

Fy vad drygt:/ man måste ju vara helt Slut när det gått så lång tid.

Känner på jobbet nu ikväll att det börjar bli lite tungt ska prata lite med vår enheteschef och ta bort mina dagspass då det är mycket lyft och så. Får se vad hon säger :)

• Br0k3n

Fy vad drygt:/ man måste ju vara helt Slut när det gått så lång tid.

Känner på jobbet nu ikväll att det börjar bli lite tungt ska prata lite med vår enheteschef och ta bort mina dagspass då det är mycket lyft och så. Får se vad hon säger :)

• Br0k3n

Jag började jobba när lilla var 3 månader och denna gången kommer jag fortsätta plugga när bebis kommit dock på distans. Är väldigt rastlös av mig och måste göra något. Kommer gubben in början han på högskolan till hösten. Så det är fullt upp :)

• Br0k3n

Okej. Skönt att komma ut lite bland annat folk. Vad jobbade du med ?

• Br0k3n

Det är också mitt stora problem. Vet inte vad jag vill bli när jag blir stor. Vill dock jobba inom vård och omsorg på något sätt. Vilken inriktning är dock oklart.

• Br0k3n

jo det är tungt och varmt nu, en månad kvar exakt. men får gärna anlända lite innan , nu har hon iaf vänt sig rätt då hon legat i säte innan, eller ja hon låg på tvären nu men huvudet mer ner än upp iaf. verkar ha gott om plats där inne.

själv då?

• Br0k3n
    Jess87 skrev 2015-08-07 21:43:23 följande:

Ah skönt att slippa vändningsförsök iaf :)

Jag kan tro att det är tungt nu! Plus att värmen verkar komma nu tyvärr haha, varit så skönt när det varit svalt ;)

Det är ganska lugnt här, inte så jättetungt än så länge men det börjar kännas lite jobbigt :)

Ja så nu hoppas vi att hon ligger kvar så :) jo tyvärr verkar sommaren komma nu så jag håller mig inne i den mån det går. Känner mig som världens tråkigaste mamma. Tur dem har en underbar pappa som underhåller iaf :)
    milla89 skrev 2015-08-08 07:48:06 följande:

Jag fick min lilla son den 16e juli och bor i Gävle och ska alltså. Nu var mammaledig kommande år/åren.

Åh grattis vad mysigt. Hoppas allt gick bra:)
  • Br0k3n
    milla89 skrev 2015-08-10 17:29:30 följande:

Tack! Ja det gick bra När ska ni andra få radioår små? För tycker mig tolka att ni är gravida?

Ja är beräknad 6/9 så kan ske när som nu :)

Mår riktigt dåligt nu igen. Mår illa kallsvettas och har mig
  • Br0k3n

Jo då det har gått bra. Vår lilla är snart 3 månader och kom i raketer den 9 sept :)

Svar på tråden Mammaledig i Gävle?