Mammaledig i Gävle?
Ja det förstår jag! Jag kanske går tillbaka nångång men just nu känns det väldigt skönt utan :)
Vad heter era barn? :)
Ja det förstår jag! Jag kanske går tillbaka nångång men just nu känns det väldigt skönt utan :)
Vad heter era barn? :)
Jättefina namn! Alicia och den lilla heter Julie, den i magen är vi väldigt oense om ;)
Vi får se om vi ser vad det är på torsdag, då blir det kanske lite lättare, alltid svårt när man är två om att bestämma!
Man vill ju gärna att namnen ska passa ihop också och köra på samma stuk :) jag gillar internationella namn men som inte blir för överdrivet. Tycker mycket om svenska namn också och det är roligt när gamla namn kommer tillbaka :) joline har jag alltid velat men aldrig fått igenom ;) sambon gillar tuva och Alva och aldrig fått igenom haha, blir att kompromissa ;)
Men jag har fått skäll av Alicia några gånger för att hon heter så haha ;)
Från och till, hon kommer in i perioder och ska heta något annat, hon heter Hanna i mellannamn och det tycker hon att jag skulle ha döpt henne till :p
Ja man vill inte att det ska vara för långt och komplicerat :)
Pojknamn är jättesvårt tycker jag :/
Ja man ville nog byta namn som liten, nu spelar det inte så stor roll :D
Ja spännande! Jag har inte.riktigt bestämt mig för om jag vill ta reda på vad det är eller om det får bli en överraskning :) första barnet visste jag inte och det var kul att inte veta på sätt och vis!
Jag kan tänka mig att när vi väl är där så kommer vi antagligen vara för nyfikna för att inte veta haha ;)
Jaså! Va tråkigt att vara van med två och bara få ett. Här får man bara fler om man går över tiden, alldeles för sent tycker jag :/
Vad är det för något? Jag har aldrig varit med om det, googlade lite lite, är det om man har graviditets diabetes? Hoppas att det går bra!
Ja väldigt olika! Mina barn vill ju väldigt gärna ligga kvar så länge som möjligt också.. Hua! :p
Hur gick det idag då? :)
Kan iaf säga att personalen både på förlossningen och BB här i Gävle är heeelt underbara! Blev akut ks för mig med sista så jag blev kvar lite extra och alla va så mysiga :)
Skönt!! :)
Fy vilket tråkigt första intryck :( första gången som känns viktigast också! Tur att det blev bättre andra gången :) ja det är ju bäst om man kan åka hem snabbt, man har ju flera barn hemma.att tänka på :)
Ja det är väl kanske för infektionsrisken som man blivit tvungen att sluta med det? Men jag va också och titta innan första
Ja för ingen anhörig förutom sambo och barn får ju komma in på BB heller, men så kanske det är överallt :)
Ja det är idag, vi har inte bestämt oss haha, men vi är nyfikna båda två så jag antar att vi kommer att ta reda på det ;) tack! Jag är lite nervös.
Vad mysigt det lät! Vad jobbar du med? :) och får man fråga varför ni flyttade till Gävle? :)
Aha det är ju perfekt att kunna göra så :)
Okej! Jag är också från.Sandviken men flyttade hit för 1,5 år sedan ca. Trivs jättebra! Sandviken är ingen höjdare ;p
Vi.tog iaf reda på vad det va, kunde inte hålla oss. En liten pojke, och blev flyttad tillbaka 9 dagar så bf 22/11 :)
Ja det blir klurigt, vi pratade om Adrian innan men det känns inte helt 100.. Allt såg bra ut :) blir sådan lättnad när man varit och sett.. Helt otroligt att det är en liten människa där inne, lika fascinerande varje gång. :D
Det är så segt att bli flyttad bakåt. Men första blev jag flyttad 2 v sedan kom hon 18 dagar över tiden så det blev en seg graviditet ;) hur har dina kommit gentemot bf datumet?
Det är så otroligt svårt!
Mina har.också kommit senare, så segt! Första bf+18 och andra +12. Andra blev förlöst med akut snitt så jag vet inte riktigt hur jag ska göra denna gången. Ska prata med en Aurora barnmorska så får vi komma fram till nå bra. Minns att jag skrek till sambon att det inte blir fler barn haha,men nu är vi här ;)
Jag trodde 14 dagar men hade visst fel. Skulle ha blivit igångsatt +17 men det började av sig själv natten innan.. Dem gjorde ultraljud och allt såg bra ut så jag blev hemskickad :/
Det är okej att gnälla ,att vara gravid är väldigt påfrestande och jobbigt stundvis .Har hört att det blir värre för varje med :/ blev så tätt denna gången så jag räknar med att slutet blir jobbigt
Ja speciellt efter andra då jag tyckte att den graviditeten var jobbigare.
Ja man tycker att dem borde ta hänsyn till sådana saker, man har ju en vettig anledning! Jag kommer aldrig hinna börja jobba innan nästa kommer, börjar.nästa sakna att göra något!
Haha ja det kan man verkligen säga :p
Vi har inte riktigt bestämt hur vi ska göra när denna kommer men jag skulle gärna börja jobba lite snart :)
Jag jobbar som maskinoperatör på en industri, skulle hellre göra något annat men vet inte riktigt vad :)
Hir mås det här? Längesen det blev något skrivet :) är det sluttampen för dig nu eller har bebisen kommit? :)
Ah skönt att slippa vändningsförsök iaf :)
Jag kan tro att det är tungt nu! Plus att värmen verkar komma nu tyvärr haha, varit så skönt när det varit svalt ;)
Det är ganska lugnt här, inte så jättetungt än så länge men det börjar kännas lite jobbigt :)
Ja jag vet hur det känns, man har så dåligt samvete mot de andra barnen :( men dom har som sagt en pappa som får räkna med att ta en stor del av det nu.. Det är ju ändå inte så lång tid det handlar om.
Tråkigt att du mår dåligt igen :(
Grattis till bebisen Milla, jag väntar barn den 22/11 :)