Är folk DUMMA I HUVET?!?!?!?!?? Hur kan ni inte rösta på moderaterna????!!!
Sveamarie skrev 2014-09-16 19:13:45 följande:
Då kanske du kan vara så vänlig att förklara hur jag har "fattat fel" med konkreta exempel, du fick sådana av mig så det vore rimligtvis rättvist om jag kunde få detsamma!
Vad gäller extraval kanske du har rätt iaf om det skulle bli inom snar framtid men ett par månader till med denna nya regering borde väl ändå kunna få de mest inbitna "såsarna" att inse att det var bättre innan detta fiasko...har redan ett antal sosse-vänner på Facebook som redan gråter ut i sina statusuppdateringar, pinsamt!
Men du är alldeles för partisk och tycker att alliansen var svaret på alla problem, du skriver att Sverige har setts som ett ideal, det beror ju helt på vem du frågar. Ungefär hälften av väljarna har inte velat haft alliansen någonsin, och nu ville inte ens 40 % ha dom kvar, dom är slut, det är bara att inse och gå vidare, precis som vi som tyckte att det var bra under Perssons tid fick inse att en bra tid var slut och den hemska regering som i söndags blev bortröstad tog vid. Alla tycker inte som du, alla har inte haft underbara år med Reinfeldt och hans hov, vad är det som är så svårt att förstå med det? Det jag menade, du har fattat helt fel om du tror att välfärden har blivit bättre för alla.