Inlägg från: Anonym (Hanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hanna)

Är folk DUMMA I HUVET?!?!?!?!?? Hur kan ni inte rösta på moderaterna????!!!

Håller med dig TS och övriga världen håller också med som inte förstår hur Sverige kunde rösta bort, kanske vårt lands mest framgångsrika regering.

Borg är ansedd som en av Europas duktigaste finansminister.

Ett bra ekonomiskt samhälle skapas inte av bidrag utan av jobb. Alliansen har genomfört tuffa förändringar, men det svenska folket inte förstår är att allt inte kan bli toppen på en gång, det tar sin tid. Hade vi gett allisansen 4 år till hade de flesta i Sverige förstått det. Alliansens politik är den som ger långsiktiga förändringar. Röstar man på Socialdemokraterna lever man bara för stunden eftersom man prioriterar bidrag före jobb, vilket blir förödande i längden.

Men vi får väl säga, grattis alla soffliggare. Det är tack vare oss som arbetar och bidrar till Sveriges ekonomi som ni kan leva på bidrag.

• Anonym (Hanna)
    ehhh skrev 2014-09-18 12:54:28 följande:

De andra länderna refererar bara till finanskrisen. Visst tog vi oss igenom den men de andra länderna vet inget om sjukvården, äldreomsorgen och skolorna här. Utöver att det är gratis och att vi får betalt för att gå i skolan. Wohoo. Men de har definitivt upptäckt att sverige har en av de minst... hmm intellektuella eleverna. Nämndes i valdebatten också. 

Jag själv har gått plus de senaste åren när alliansen styrde. Men vem fan gillar att rika ska bli rikare och resten ska få det sämre? Klyftan mellan rika och fattiga har aldrig varit såhär tydlig i sverige. Alliansen säger att hårt arbete ska löna sig. Men vad är hårt arbete? De lågavlönade yrken är lika viktiga och "hårda" som de högst betalda. Vem fan sopar gatorna åt oss? Vem tar hand om våra äldre? Vem utbildar nästa generation? De flesta får inte tillräckligt i lön men de är minst lika viktiga för vår samhälle. Och de hade ingen nytta av alliansen. Jag gick plus. Jag har gott och nog med pengar. Men jag går hellre lite minus för att mina medmänniskor som är vår framtid och har haft det ekonomiskt jobbig ska få det lite bättre. Alla är inte utnyttjande bidragstagare. 

Och? Är det inte finanskrisen en ganska väsentlig fråga? Ser du så lätt på den så är din verklighetsuppfattning ganska illa.

Hur tror du det hade sett ut om vi hade haft en socialdemokratisk regering under finanskrisen?

Omvärlden har sagt sitt, vilket är svårt att förneka, OCH borde vara även om man är en sosse.
  • Anonym (Hanna)
    Carnitas skrev 2014-09-18 13:19:08 följande:

Inte varit någon större skillnad, kan ha blivit bättre eller sämre.
    Inget du kan sia om, att det skulle ha blivit sämre.
    Vi är ett pytte land, som bara är med på färden när det gäller konjunktursvängningar.

Annars har väl valresultatet visat att man inte har förtroende för M längre.
    Vi var i en nästan identisk situation 2008.
    Men då antar jag du ansåg det var helt rätt med ett regeringsbyte.
    Älskar när folk är så selektiva i sin uppfattning, som då visar så tydligt att de är förblindande av ideologi än nått annat.

Som sagt Borgs kompetens har lyfts fram i omvärlden. Men du kanske hellre hade velat haft Bosse Ringholm? Någon som kommer ihåg honom?
  • Anonym (Hanna)
    Carnitas skrev 2014-09-18 13:45:47 följande:
    Så du tror Svenska folket röstade på M, för Borg´s kompetens 2008?
    Du är såpass fast i ideologi, så du kan inte se skogen för alla träden som är i vägen.
    Det kan varken du eller jag veta. Som du själv skrev, inget vi kan sia om.

Borg har i alla fall gjort ett bra jobb, det går inte att komma ifrån. Jag hade mer än gärna velat sett honom som fortsatt finansminister.
  • Anonym (Hanna)
    Carnitas skrev 2014-09-18 13:45:47 följande:
    Så du tror Svenska folket röstade på M, för Borg´s kompetens 2008?
    Du är såpass fast i ideologi, så du kan inte se skogen för alla träden som är i vägen.
    Då antar jag att du tycker att rubbet av Vänsterpartister också är fast i sin ideologi?

Har inte hört något positivt om Borg från V. De skulle aldrig erkänna att Borg har gjort ett great work!
  • Anonym (Hanna)
    Butterscotch skrev 2014-09-18 13:52:33 följande:
    Vilket val 2008 är det du pratar om?

Självklart betyder partiledningen mycket för vilket parti man röstar på. Borg är väldigt förtroendeingivande, och han och Reinfeldt i kombination gav nog ganska många röster på M.
    Mig veterligen var det val 2006 och 2010.

Carnitas verkar uppenbarligen ha sovit de senaste 8 åren, det förklarar åsikterna hon/han har om vår avgående finansminister.
  • Anonym (Hanna)
    Carnitas skrev 2014-09-18 14:08:05 följande:

Vad har jag för åsikter om finansministern?
    Ditt svar kommer bli mycket intressant.

De rödgrönas politik leder till rejält högre räntor och mer inflation, vilket ökar kostnadstrycket och leder till inbromsad ekonomisk återhämtning.

Det Anders Borg och Fredrik Reinfeldt gjort är att få fram en långsiktig hållbar ekonomi som gör att det ska löna sig att arbeta och starta eget företag.

Det är ju Bidrag (sossar) som ställs mot arbete (Alliansen).
  • Anonym (Hanna)
    Carnitas skrev 2014-09-18 14:26:57 följande:
    Är tvungen att återupprepa min fråga, då jag fann INGET som svarade på detta.

Vad ligger din intelligensnivå på egentligen? Om du inte förstår vad jag har skrivit så är det inte mitt problem, du verkar uppenbarligen ha svåra problem med läsförståelse. Du har ingen i närheten som kan hjälpa dig att tolka vad jag skrev??

Men man kan inte begära så mycket från en person som inte ens har koll på när det var val i Sverige.
  • Anonym (Hanna)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-18 15:02:56 följande:
    Eh, nej. Till och med många vänsterröstare har insett att när det kommer till ekonomisk politik är det M som är bäst. Så det är snarare du som är ute och cyklar.
    Tummen upp!
  • Anonym (Hanna)
    Carnitas skrev 2014-09-18 14:26:57 följande:
    Är tvungen att återupprepa min fråga, då jag fann INGET som svarade på detta.

Du verkar ju inte ha speciellt stor koll på ekonomi i alla fall, eftersom du tror att en sosse-regering hade klarat ekonomin lika bra som alliansen. Att döma av din ton och aggressivitet i dina inlägg, tolkar jag det som att du inte tycker om Anders Borg.
  • Anonym (Hanna)
    Carnitas skrev 2014-09-18 16:02:28 följande:
    Vad är det jag är ute och cyklar om?
    Det du är ute och cyklar om är ganska mycket. Du påstår att Borg inte hade något med Moderaternas framgång att göra, att man inte röstade på M för Borg fanns där. Det är precis som att säga att de som röstade på sossarna röstade för att de hade förtroende för jultomten och INTE för Löfven.

Är du så okunnig att du tror att ledarna inom partierna inte har något att göra med partiets framgång, så känns det inte som att det är värt att diskutera något med dig.

• Anonym (Hanna)
    pellepelle skrev 2014-09-19 09:34:45 följande:
    Dock så är Borg den politiker som inte är partiledare som genererar flest röster till sitt parti. Eftersom det är just den ekonomiska politiken som är M:s styrka (vilket också ValU visar där nästan 50% av alla väljare anser att M har bäst ekonomisk politik) så har ju Borg blivit profilerad (att han också internationellt höjts till skyarna för att han räddat Sverige från den finanskris resten av Europa lidit av t.ex).

Kan du nämna en annan politiker som skulle ha större påverkan i positiv bemärkelse för sitt parti än Borg (bortsett från partiledarna och språkrören då såklart)
    Carnitas skrev 2014-09-18 19:24:48 följande:

Vilka är "ni"?

Men att S har samarbetat med C, är inget nytt.
    Varför är det så förvånande för dig?
    Har man inte egen majoritet, så måste man söka så man kan få ihop en majoritet.
    Vilket resulterar i sämre politik för Sverige, då ingen får som dom vill.

Men ni som tycker att C eller FP ska samarbeta med S, hur tänker ni? C och Fp har ju mycket tydligt sagt till Svenska folket att om ni röstar på oss lovar vi att enbart samarbeta med M och KD. Skulle de nu sätta sig i en regering med S bryter de ju mot ett av sina tydligaste vallöften. Tycker ni verkligen det är OK?

Skulle ni vara lika OK om något parti samarbetade med SD efter att de heligt lovat att inte göra det?

Om nu svenska folket är så puckat att de inte förstått värdet av vad Alliansen gjort för Sverige så får väl svenska folket stå sitt kast och leva med en minoritetsregering som inte kommer kunna få igenom några direkta reformer (vilket ju sig är bra för då slipper vi idiotiska samhällssförstörande åtgärder som höjd krogmoms eller borttaget RUT-avdrag).
    Nu får vi hålla ut och hoppas på att Sverige inte backar för mycket under dessa fyra år, att inte allt för många företag tvingas lägga ner eller flytta utomlands, ta diskussionen med de som röstat SD och försöka förstå vad som gått snett i deras skallar och så kan vi förhoppningsvis få tillbaka en vettig och progressiv regering till nästa val så att sverige kan fortsätta utvecklas!

Väntar fortfarande på svar från Carnitas om din fråga angående om någon annan politiker haft större positiv påverkan på sitt parti än Borg har haft på sitt?

Jag röstade på alliansen och skulle blivit mycket besviken om C och FP gått med på att samarbeta med S. De är högerpartier, och jag tycker precis som du att svenska folket ska få stå sitt kast med vad de ställt till med. Stefan Lövfen ska få ordna upp sin egen soppa. Vi som röstade på alliansen kan i alla fall trösta oss med att vi inte har någon del i förfallet.

• Anonym (Hanna)
    Carnitas skrev 2014-09-19 15:13:17 följande:

Då kanske du ska svara på mina frågor som jag ställt före, som du total vägrat.
    Men nej jag tror han är en av de som lyckats rätt så bra på det planet.

FP vet jag inte om det varit speciellt aktuellt med samarbete(har inte läst några nyheter idag, om nu det finns nått där), C har man historiskt gjort en del samarbeten med.
    Och självfallet kan C samarbeta med S och vice versa, då de har lyckats gemensam mark.
    Och då är ju detta helt klart av intresse för C och dess anhängare, då det betyder de får ut delar v sin politik.
    Vilket aldrig kan se som dåligt, men du verkar inbilla dig att de lägger sig platt och inte har några motkrav.
    Så vara ett högerpart och samarbeta med S, är fullt möjligt då C itne ahr ljusår till S.
    Men i din skalle är det så, det är jag mycket väl medveten om.
    Med tanke på vad du producerar här.
    Då du har en vi och dom retorik, som bara är destruktiv.
    Då man måste inse att samarbete är nödvändigt.

Sen ser jag vad som händer i USA och det politiska klimatet, där dom verkligen har kommit till vi och dom.
    Vilket betyder att de utan större eftertanke, röstar ner allt.
    Och med deras politiska system, så blir det inte bra.
    Så skönt att Obama tröttnat på detta, och bara forcerar igenom vissa lagar, som miljölagen som antogs ett par månader tillbaka.

Lägg ner nu. Jag har redan svarat på vilken uppfattning jag tror du har om Borg. Det jag skrev var att du inte verkar gilla honom särskilt mycket pga din otrevliga ton i dina inlägg. Du verkar ha svåra problem med lässvårigheter.

Så Bodström har samma effekt som Borg?

• Anonym (Hanna)
    Carnitas skrev 2014-09-19 15:16:49 följande:

Det är rätt ointressant, när man pratar om utvecklingen.
    Eller är det en siffra vi måste uppnå, innan man säger ojdå det var inte bra.
    En tendens är inte bra, då är det nått som går fel i det politiska om folk blir fattigare.
    Men trots allt är produktiva medborgare.
    Ibland så får man en riktigt hemsk känsla om att det är viktigare att ge aktieägarna stora utdelningar.
    Än ge vettigt betalt så folk klarar av att leva på sin lön.

Tycker det är ganska viktig information som pellepelle ger, säger väldigt mycke om hur bra vi har haft det i Sverige under Alliansens tid. Men som tidigare sagt, du har inte ens koll på NÄR det var val i Sverige.
  • Anonym (Hanna)
    Carnitas skrev 2014-09-19 16:42:04 följande:

Vad du tror om mina åsikter om Borg är helt och fullständigt ointressanta.
    Man har en tendens att bli otrevlig, när man har en person som lägger orden i mun.
    När det inte passar fröken.

Har jag sagt att Bodström hade samma effekt?
    Vart?

Vad jag däremot sagt, var att Bodström haft en liknande effekt, som du fick till att jag menade att det var samma effekt.
    Folk i allmänhet gillade att lyssna på honom, fast han ibland inte ens hade nått att säga.
    Har väl med att göra att han har karisma, precis som Borg har.
    Fast på sina sätt givetvis, då jag inte vill du ska tro att jag säger dom har samma karisma eller är lika.
    Då du ofta gör egna antagande, så det passar in i dina inlägg.
    Problemet är att jag avslöjar dina försök till att ändra det jag säger.
    Kanske du ska sluta med detta, så blir diskussionen mer om politiken.
    Än att jag ska behöva rätta dig i vad jag har sagt.

Sen kan jag ibland vara otydlig, men det är då inte svårare för dig att fråga "vad faan menar du där, om xxx xxx xxx...osv...".
    Så ska jag göra så gott det går att förklara på annat sätt, så det blir förståeligt för dig.

Citerar dina egna ord:
    "Så jag säger inte emot som så, dock så överskattas hans betydelse i sammanhanget röster. I andra blocket så skulle jag tro Thomas Bodström har en liknande betydelse för partit(när han då var med)."
  • Anonym (Hanna)
    Carnitas skrev 2014-09-20 16:13:13 följande:

Så upp ordet liknande.
    För du ger skenet av att det betyder samma.
    Hade jag menat SAMMA, så hade jag inte skrivit "liknande effekt".

Så try again!
    Liknar nu som när du försökte säga att jag hade en åsikt om Borg.
    På den är det totaltystnad på nu, förståeligt då jag inte ens hade ventilerat några åsikter om Borg.

Hahaha du får mig att skratta, du är komisk. Om det inte vore för att du verkar så fanatisk och desperat skulle jag tycka synd om dig.
Svar på tråden Är folk DUMMA I HUVET?!?!?!?!?? Hur kan ni inte rösta på moderaterna????!!!