Inlägg från: Anonym (Se till helheten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Se till helheten)

Är folk DUMMA I HUVET?!?!?!?!?? Hur kan ni inte rösta på moderaterna????!!!

Anonym (Eh) skrev 2014-09-16 10:01:44 följande:
    När det gäller jobbskatteavdraget avstår jag gärna det om de pengarna kan hjälpa någon som är svårt sjuk.
    Sänkta inkomstskatter ger möjlighet till ökad konsumtion av varor och tjänster, vilket ger fler jobb, vilket ger ökade skatteintäkter. Så nej - du behöver inte avstå något jobbskatteavdrag för att hjälpa någon som är svårt sjuk. Du hjälper bäst genom att använda din ökade nettoinkomst till att köpa mer tjänster (eller svenskproducerade varor) så att arbetslösa i Sverige kan få jobb istället för att behöva gå på bidrag. 
    Anonym (Eh) skrev 2014-09-16 10:25:21 följande:
    Jag använde min ökade nettoinkomst bland annat till mediciner eftersom de blivit mycket dyrare. Din logik kan även användas på sjuka och arbetslösa (moderaterna vill ju att 7% ska vara arbetslösa = jämviktsarbetslöshet): ge sjuka och arbetslösa lite högre ersättningar och de kommer att spendera detta på konsumtion som i sin tur ger fler arbetstillfällen. Undersökningar visar att det ger mer att ge ökad inkomst till de som har lite pengar än till de som har mycket pengar. De som har mycket pengar stoppar den extra summan i madrassen (ja, eller banken).
    Jag använde min ökade nettoinkomst till att köpa tjänster. 

Jag är inte emot att sjuka får högre ersättning, däremot ställer jag mig tveksam till att höja gränsen för a-kassan - de förslag som presenterats nyligen handlar väl främst om att höja taket (vilket jag inte anser är prioriterat) och inte att höja ersättningen för de som ligger därunder. Det finns privata försäkringar man kan köpa också, vilket många högavlönade gör. 

En viss arbetslöshet måste man ha, annars kan inte arbetsmarknaden röra på sig. Sen om den bör ligga på 4% eller 7% kan jag inte svara på. Arbetslöshet i sig är inget dåligt, det som är dåligt är långtidsarbetslöshet och det måste vi minska. Det svenska systemet förhindrar att folk rör på sig på arbetsmarknaden (har man fått en tillsvidaretjänst hakar man sig fast där, och det är halvt omöjligt för företag att omstrukturera), vilket också borde förändras.
    Anonym (Rodematerna) skrev 2014-09-16 12:37:22 följande:
    Klart man röstar på sossarna!
    Ja han låter ju som många sossar här i tråden: "Jag behöver inte ta till mig fakta, jag vet ändå precis hur allt ligger till. Så det så." 

Svar på tråden Är folk DUMMA I HUVET?!?!?!?!?? Hur kan ni inte rösta på moderaterna????!!!