Beter man sig såhär?
Puella skrev 2014-09-13 19:55:41 följande:
Hej! Då frågade jag honom till sist - vad skulle du göra om dig dotter kom hem och sa att hon var lesbisk/bisexuell ? (folk har så lätt att tycka saker är fel när dom själva inte är med om det eller har någon i sin närhet som är på ett annat sätt än en själv) hans svar var - Fyfan jag skulle kasta ut henne & aldrig mer prata med henne. Jag skulle undra vad det var för fel på henne och inte vilja ha henne. Asså blev helt chockad ... Även fast man som förälder har ett synsätt på saker och ting så accepterar man väl ändå sina barn? Vad hade du som förälder gjort om ditt barn var homosexuell eller bisexuell, hade du sjunkit såhär lågt?Jag har en bekant som också skulle kasta ut sitt barn. det är nog bara nåt hon säger, Hon säger så bara för att hon vill bli mormor, hon vill ha en stor familj och därför accepterar hon inte homosexualitet, eller deras eventuella adopterade barn, hon vill ha blodsband. Hon kan acceptera att andra är homosexuella har jag fattat det som, dvs så länge de inte är släkt med henne. :)
Och ja kan acceptera henne, bara för att hon inte är släkt med mig ;)