Inlägg från: Anonym (kanske) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kanske)

Hur går det till att skriva avtal ang umgänge hos Familjerätten?

Kanske har du redan fått det här svaret men är i överens och har skrivit ner när umgänget ska ske, hur lång tid det ska vara, vem som hämtar/lämnar, var man hämtar/lämnar och vilken tid hämtning/lämning ska ske. hur ni delar upp lov/semester, jul/nyår och andra högtider osv så är det ju inte så mycket mer för FR att göra. Det ska bara bevittnas och skrivas under och sen skickas det in. När det väl är inskickat så kan ni ju starta med umgänget.

• Anonym (kanske)
    Anonym (Mamman) skrev 2014-09-13 22:01:50 följande:
    Tack, jag förstår att det är så och jag hade absolut kunnat gå till väga på det sättet.

Men pappan vägrar annat än att först mötas med FR och sen skriva avtal med hjälp av dem.

Vi har alltså inte skrivit något avtal sinsemellan ännu då han inte vill skriva något "privat" med mig. Han tror kanske att det inte är på "riktigt" då...
    Nä men du kan ju skriva och ge dem, de kan läsa det, kanske högt och då kan pappan säga ja så har vi bestämt eller så säger han nej så var det inte och då får han säga sitt. Då kan det ta lite längre tid.

Min man och hans ex träffades en gång bara och de fick inte med sig något papper hem men då de var överens var det bara att skicka in det.
Svar på tråden Hur går det till att skriva avtal ang umgänge hos Familjerätten?