• Fridae1

Spökstreck eller inte?

Hej ! Jag och min fästman har nu försökt i över 1 år. Ätit flertal pergotime kurer och  gjorde ett gravtest från testlagret imorse. Jag ska ha mens om 5 dagar. 

Är det för tidigt för att tro på? Är det ett streck eller ser jag i syne? Jag är nybörjare på testlagret så behlver lite hjälp från er :)

/Frida 

• Svar på tråden Spökstreck eller inte?
  • Zarina

Det är plus, MEN testlagret (lot nr 140803) har visat falskt positivt åt många! Köp ett annat märke!

• Fridae1
    Zarina skrev 2014-09-13 17:40:55 följande:

Det är plus, MEN testlagret (lot nr 140803) har visat falskt positivt åt många! Köp ett annat märke!

Ja jag har läst om det? Men också läst att det är testlagret som kan visa tidigast resultat? Här en en till bild som jag provade att redigera lite.. Då vart de ju å se starkare ut.
  • Ellionora01
    Zarina skrev 2014-09-13 17:40:55 följande:

Detta stämmer inte, vet inte var du fått dessa uppgifter från. jag pratade med kundtjänst på testlagret  och deras tester är kvalitetssäkrade vilket innebär att alla nya LOT-nummer som börjar säljas har gått igenom test där man tester mot olika reagensnivåer, vanligtvis så testas det mot aktivt HCG på nivåerna 0, 12,5, 25 och 50 miU/ml. detta är nog testlagret unika med. jag fick även ett protokoll med bilder på testresultatet.
  • Fridae1
    Ellionora01 skrev 2014-09-16 08:41:56 följande:
    Detta stämmer inte, vet inte var du fått dessa uppgifter från. jag pratade med kundtjänst på testlagret  och deras tester är kvalitetssäkrade vilket innebär att alla nya LOT-nummer som börjar säljas har gått igenom test där man tester mot olika reagensnivåer, vanligtvis så testas det mot aktivt HCG på nivåerna 0, 12,5, 25 och 50 miU/ml. detta är nog testlagret unika med. jag fick även ett protokoll med bilder på testresultatet.
    Håller med dig! Jag tog ex antal tester med testlagret och fick resultatet som jag la upp ovan. Ett väldigt svagt plus. Testade sen med clearblue och fick ett plus. Så jag tror verkligen man ska lita på testlagret. :)
  • Ellionora01
    Fridae1 skrev 2014-09-16 11:15:20 följande:
    Håller med dig! Jag tog ex antal tester med testlagret och fick resultatet som jag la upp ovan. Ett väldigt svagt plus. Testade sen med clearblue och fick ett plus. Så jag tror verkligen man ska lita på testlagret. :)
    Vad jag förstått är det testlagrets gravstickor som gäller om man vill testa sig tidigt. det finns väl en anledning till varför dom funnits sedan 2006 och att många IVF-kliniker använder deras test.
  • Fridae1
    jessica1990 skrev 2014-09-17 21:22:58 följande:

Kan detta vara positivt?? (Tagen ikväll)

Jag ser ett svagt plus :) Ta igen om några dagar med morgonurin :)
  • stivonka

Hej! Här är mina tester från testlagret med samma nr.140803. Har bim imorgon, idag när jag testa med testlagrets visade den negativ tog även cb som visa negativ, börjar verkligen tro att det är falska tester! Har läst mycket att testlagrets är falska. Har mejlat de tre gånger utan svar imorgon tänker jag ringa de!

• ak15

Mina är oxå från 140803 men ger dom falsk plus ? :( fick detta idag

• stivonka

ak 15 börjar undra, tog idag o visa negativ så jag är tveksam tror att det är falska tester. De på testlagret svarar inte på mina mejl. Som sagt har testat med cb o Apotekets tester o de är negativa har bim imorgon. Haft brun flytning sen tisdag brukar inte ha det svag mensont o lita ont i brösten. Ska ringa min BM imorgon. Lycka till

• stivonka

Med andra ord som många säger så är det falska tester från testlagret ,mensen kom nu.

• stivonka

Med andra ord som många säger så är det falska tester från testlagret ,mensen kom nu.

• Undska
    Fridae1 skrev 2014-09-13 17:32:54 följande:

Hej ! Jag och min fästman har nu försökt i över 1 år. Ätit flertal pergotime kurer och  gjorde ett gravtest från testlagret imorse. Jag ska ha mens om 5 dagar. 

Är det för tidigt för att tro på? Är det ett streck eller ser jag i syne? Jag är nybörjare på testlagret så behlver lite hjälp från er :)

/Frida 

Hur har det gått Ts?? har du testat något mer? Har nämligen också grav test ifrån testlagret med samma lot nr..
Svar på tråden Spökstreck eller inte?